In het kort: wij wonen nu gehuurd en volgend jaar trekken wij in ons nieuwe huis, waar we gaan verbouwen en na 2 maanden overlap (dus dubbele woonlasten) daadwerkelijk intrek nemen. Nu wil ik niks over het hoofd zien en heb ik al een checklist gemaakt met dingen die ik moet informeren of regelen. Maar er zijn vast wel dingen waar ik nu geen rekening mee houd.
Internet en tv aansluiting nieuwe woning ruim van te voren regelen. Bij ons duurde het 6 weken voordat het geactiveerd was. Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Als koper heb jij in de hand bij welke notaris de overdracht plaatsvindt. Ik zou daarom ook een aantal prijsopvragen doen, je zult versteld staan van de verschillen. Edit: zie dat je deze al hebt.
Haha misschien handig om te vermelden maar we gaan 3 km verderop wonen HA, TA etc blijft hetzelfde en adreswijziging gemeente staat al in een apart documentje 'adreswijzigingen doorgeven'
Thanks.. Ja ik ga even informeren hoe dat zit in de periode dat we dus de sleutel al hebben maar we nog niet over zijn. Dan willen we natuurlijk op 2 adressen internet, tv etc etc hebben. Dat dit een paar weken duurt is niet erg haha want we zijn toch niet direct over.
Waarom wil je op 2 adressen internet en tv? Ik zou me die kosten besparen hoor! Gas water en elactra lijkt me belangrijker
Ja ik ook. Je gaat toch niet op t gemakje tv kijken tijdens het overhuizen.... Én internet heb je toch wel op je telefoon..
Tv en internet zou ik regelen voor rond jullie daadwerkelijke verhuisdatum. Ke hebt het echt maar op 1 adres nodig. Daarvoor gebruik je de tv sowieso niet en het internet alleen om aanbiedingen op te zoeken en of de bouwmarkt of supermarkt nog/al open is. Daar is mobiel internet meer dan toereikend voor. Mocht je een karwei in de buurt hebben; bij ons hebben ze een maand lang verhuiskorting die je aan kan vragen. Electra, gas en water is belangrijker. Dat heb je al wel nodig.
Als je huurtoeslag krijgt; heel ruim van te voren opzeggen. Ik kreeg op mn eerste flatje lang geleden nog huursubsidie en het opzeggen daarvan heeft me letterlijk maanden achtervolgt.
Het maakt Nuon niet uit dat jij op 2 adressen gas ect wil hebben. Ze rekenen per adres niet persoonlijk. Maak een foto van de meterstanden in je nieuwe huis bij overdracht en bij het verlaten van je oude huis. Veder kan je bij postnl je adreswijzigingen en verhuisservice regelen. Super handig.
internet en tv idd, dat hoeven we niet 2 maanden overlap, maar wel handig als we dat in de laatste week ofzo wel hebben. water en gas enzo Maar dan moet de Nuon toch wel weten dat ze per feb. óók op het nieuwe adres moeten leveren? Ja verhuisservice is handig idd. Tegenwoordig gaat veel digitaal. @littlemunchkin wat is verhuisservice? Hier zit idd een Karwei in de buurt!
Wij hebben via de verkopende makelaar een link gekregen voor een verhuis app. Hier staan veel tips en links in voor van alles waar je aan moet / kan denken en vergelijken. Waarschijnlijk kun je verschillende van dit soort apps ook wel zelf vinden. Kun je ook herinneringen enzo in zetten.
Voor je planning: Op sommige dingen zit een giga levertijd. Deze hebben wij als eerste gedaan. Bij ons was dit bijvoorbeeld de kachel, raamdecoratie en meubels. De keuken hebben we zo gelaten, maar dit is ook altijd pittig wat tijd betreft. Verder: vergeet niet bij de belastingaangifte over volgend jaar de kosten voor de notaris ect af te trekken