Wie herkent dit???

Discussie in 'De lounge' gestart door This is me, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Vraag me af wie dit herkent.
    Telkens als ik lang op hakken loop krijg ik aan 1 voet onwijs pijn bij gewricht bij de dikke teen.
    Ook vormt er dan een bult.
    Heb net wel zitten googelen en kom helaas telkens op 1 ding uit.
    Namelijk hallux valgus.
    Maar ik hoop het natuurlijk niet.
    Nu vroeg ik mij af zijn er mensen die dit herkennen,en was het meschien iets anders??
    Ik kijk het nog wel eventjes aan voordat ik na de ha ga.

2. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ken het niet. Loop vaak op hoge hakken maar nog nooit pijn gehad aan gewrichten hierdoor. Waarom koop je geen fijne platte schoenen?

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja heb ik ook,ik noem het mn gabbervoet. Ooit toen ik nog jong was is er een jongen met kisten op mn voet gesprongen bij een hardcore feest.;)
    Nu jaren later heb ik daar nog last van,ik loop dus niet zo vaak op hakken.
    het zit inderdaad onder de bal van mn voet bij mn grote teen. wist eigenlijk niet dat het een naam had :)

4. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Een hallux valgus is een standsafwijking van het bot. De bult die dit creëert zit er altijd, en kan dus niet komen en gaan

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik heb ook wel wat platte schoenen :D
    Maar vindt het gewoon mooi om op hakken te lopen,haha weet het klinkt dubbel.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oke dan zou dat dus moeten afvallen (gelukkig)
    Want het is voor even later trekt de pijn weer weg en de bult dan ook.

7. Locusta

Locusta Niet meer actief

Tja, ik heb dat gehad nadat ik opnieuw moest leren lopen (na een ernstig auto-ongeluk). Ik gebruikte mijn voet op een andere manier dan voordat ik moest lopen en toen vormde zich onder de bal van mijn voet een dikke (pijnlijke!) bult. Ik voelde iedere stap die ik moest zetten. Bleek dat het gewricht ontstoken was, omdat 'ie anders gebruikt werd dan voorheen. Uiteindelijk is dat wel weggetrokken, maar dan spreken we wel over ruim een jaar later.

8. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bij hallux valgus zit de bult er altijd, het is vergroeid bot. Je dikke teen vergroeit dan naar binnen. Dus die komt niet opzetten en gaat dan weer weg.

Deel Deze Pagina