Sinterklaas traditie

Discussie in 'De lounge' gestart door ohmydarling, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Wij vieren dit jaar voor het eerst SInterklaas ;) Wij zijn van Britse komaf en vieren daarom Kerst wat groter. Nu willen we - omdat onze zoon (jan. 3 jaar) wat meer van Sinterklaas meekrijgt- ook Sinterklaas (klein) gaan vieren.

Ik dacht 1 of 2 keer schoen zetten en wat cadeaus op 5 december. Maar wie heeft er leuke ideetjes hoe Sinterklaas verder te vieren? :D

2. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gezellig naar de intocht gaan in jullie dorp of stad.
    Tekening inkleuren met thema sinterklaas.
    Schildering op het raam maken, zwarte pietenpak voor tijdens de intocht.

Leuk dat jullie dit doen! Have fun!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Liedjes luisteren en zingen van sinterklaas, samen pepernootjes bakken.
    Lekker bij de super etc de kleurplaten meepakken inderdaad. En ja de intocht op tv of in woonplaats hoort we ook zeker bij!

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    2 keer schoen zetten en wat cadeaus op 5 december is prima. En naar de intocht, en met sinterklaasavond warme chocomel, strooigoed, chocoladeletters, borstplaat, banketletter. En sinterklaasliedjes zingen natuurlijk. Sommige mensen laten hun kinderen zich verkleden maar dan zijn ze vaak wat ouder. Veel plezier!

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Vroeger vierde we het altijd groot. Eerst een hapje en drankje, familie erbij en ineens werd er geklopt op het raam en stond er een zak met cadeaus buiten.

Dit jaar gaan we het ook zo vieren. Voorgaande jaren hielden we het klein en kreeg alleen onze zoon cadeaus. Nu hebben de volwassen lootjes getrokken en iedereen heeft eigen keuze voor onze zoon.

Wij vieren het dit jaar op 3 december. Mijn zusje komt dan rond 18.30 thuis van het werk en wij zorgen dat de zakken buiten staan. Zij klopt heel hard op deuren/ramen en komt vervolgens via de achterdeur naar binnen, desnoods met de mededeling: ik zag pieten wegrennen!!

Oh, ik heb er nu al zin in!! :D

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Klinkt leuk! Vaak hebben supermarkten kleurplaten die je vervolgens in kan leveren en krijg je wat snoepjes en/ of kleinigheid je in de schoen. verder lekker Sinterklaas liedjes oefenen.

7. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Oh ja, de sinterklaasintocht gaan we ook heen ja.

Pepernoten maken en zwarte pietenpak is een goed idee en idd een gezellig avondje met chocomel en wat lekkers en dan vraag ik de buurman of hij op het raam klopt en de zak met cadeaus klaarzet. Super!

Bedankt iedereen!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Een pietenmuts maken samen en naar de intocht gaan.
    Met sinterklaasavond, pepernoten en kruidnootjes op tafel, sommige mensen laten een zwartepiet komen soms samen met sinterklaas die maken er dan een leuke avond van.
    Iemand op de deur laten kloppen (bijv de buurman) en de zak voor de deur laten zetten. En samen met je zoontje gaan kijken wie er zo hard heeft geklopt.
    Daarna lekker cadeautjes uitpakken met een warme chocolademelk met slagroom :D

Edit; ik zie dat je hetzelfde al bedacht heb! Gegarandeerd een leuke avond :D

9. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Haha, evengoed bedankt! Een pietenmuts maken is ook leuk! :D

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De meeste dingen zijn inmiddels al gezegd. Zelf versierde ik het huis ook altijd. Aan ons afdak nepkadootjes enz.
    Jammer dat onze kinderen er inmiddels niet meer in geloven.

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Bij ons mogen ze de schoen zetten als sinterklaas in het dorp is geweest.
    Ze plaatsen dan de schoen met het verlanglijstje en dan liggen er 's morgens pepernoten in en is het lijstje weg.
    Het weekend er op nog een keer de schoen zetten en dan een kleinigheidje of een chocoladeletter.
    Het weekend van/voor sinterklaas houden wij een pakjesmiddag, de kinderen krijgen een brief per post van verstop-Piet waarin staat dat de wij even niet thuis mogen zijn omdat hij komt om de cadeautjes te verstoppen. De kinderen vinden dat heel leuk, ze trekken alle kasten los.
    Ik vroeg welke Piet er dit jaar moet komen, ze wilden weer verstop-Piet hebben.

Met de intocht willen ze altijd verkleed en als de kinderen alle cadeautjes hebben gevonden gaan we gezellig chocomelk drinken en pepernoten eten en cadeautjes uitpakken.

Deel Deze Pagina