Tips voor zolder uitmesten haha

Discussion in 'De lounge' started by sophia2016, Oct 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Jaja je leest het goed uitmesten is de duizenden LEGO stukjes en ander speelgoed wat op de grond ligt kleding.

Het LEGO is het grote probleem als ik het opveeg veeg ik ook het stof mee
    Wij gaan de zolder opknappen er ligt dus enkel beton

Ik kom er steeds niet aan toe met vier kids

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Opvegen en afspoelen :) dat kan prima met lego!

Succes!

3. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

Sep 14, 2015
    165
    1
    18
    Lego opvegen en dan in bad schoonspoelen? Duplo mag ook in vaatwasser maar lego is wat klein.
    Ik heb bij ikea van die plastic bakken gehaald en alles gesorteerd erin gedaan. Ook kerstspullen etc
    Met kinderen komt t er steeds niet van.kun je je man met kinderen een dag op pad sturen? Of een dag vrij nemen als kinderen op school- opvang zitten?

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Ja ik werk 4 dagen de oudste 3 zitten op school maar heb kleine van 18 maanden en dus ook geen geschikte plek voor hem met die LEGO allemaal zo op de grond als die slaapt mag je geluk hebben dat een uurtje is.

Mischien een keer de avond energie vrij maken en eraan beginnen zodra ze op bed liggen

Maar ik heb geen bad om schoon te spoelen Sl die dingen oprapen lijkt me ook niet fijn

5. p1982

p1982 Niet meer actief

hier vooral in de avond uren
    of ik neem een dag vrij

en dan heb ik een vuilniszak klaar staan voor stort, verhuisdoos voor verkoop en dan zo begin ik en dan steeds iets doen

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dus schakel je je man/vriend in. :D

of hij ruimt het op of hij zorgt voor de kids. 1 van de 2

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Alle lego in een dekbedhoes en dan in de wasmachine en tijdens dat die draait lekker stofzuigen en dan daarna de lego in dozen.

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0

Dat is wel een optie en dan vast maken met elastiek ofzo want is natuurlijk heel klein

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Idd bij elkaar vegen (met bezem en stoffer en blik) en dan pas het stof ertussenuit halen (of in een emmer vanaf enige hoogte in een lagere bak kiepen als het waait), goed opbergsysteem hebben en evt een kleed of zeil op de grond zodat het de volgende keer minder gedoe is..

Of je kinderen alle lego laten oprapen (ik neem aan dat zij het er ook neergekiept hebben...) en zelf ondertusssen de andere dingen opbergen..

10. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Kleine in een campingbedje met wat speelgoed erbij, kan prima voor een uurtje met jou in de buurt. Verder als de kids op bed liggen af en toe een uurtje, je staat er versteld van hoeveel je kan doen in een uur. Hier hebben we zo'n railsysteem met planken opgehangen, alles gesorteerd in bakken. Vanavond nog een uurtje en dan zij we al zo goed als klaar. Ik heb ook vier kids en doe een voltijd opleiding, het is even plannen, maar wel te doen naast het gewone huishouden en het geeft zoveel voldoening om alles opgeruimd te hebben.

11. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Ik denk dat ik dinsdag ze hebben vakantie de kids laat helpen het is hun LEGO en hun zooi

12. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Ja voldoening dar zeker

Camping bedje heb ik niet helaas

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou het is stukjes hakken. Eerst leeg maken, dan zolder schoonmaken en daarna in gedeelten het speelgoed wat je intussen afgesloten bewaart sorteren (bewaren/weggeven/verkopen/weggooien) en indien nodig schoonmaken. Anders wordt het wel een hele klus en bewaar je misschien onbewust meer omdat je niet de tijd neemt goed na te denken of er nog wel mee gespeeld wordt.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit dus.

En lego kan net als duplo in de wasmachine. Ik stop dat in een kussensloop en draai het op koud programma. Beetje zeep erbij en het ruikt weer fris. Daarna uitstallen op de eettafel en laten drogen.

15. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

Sep 14, 2015
    165
    1
    18
    En anders als je geen bad hebt heb ke misschien wel een babybadje of een wasbak? Daar kan t ook prima in, of in een emmer.
    En heb je een man of iemand anders die met kinderen of met alleen de jongste op pad kan gaan?

Share This Page