Diner bruiloft, hulp gevraagd:D

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dag dames,

Volgens jaar gaan mijn vriend en ik trouwen. En nu willen wij graag het diner bij mijn schoonouders thuis doen, ten eerste om de kosten een beetje te drukken en ten tweede omdat wij dit meer bij onszelf vinden passen...

Maar nu, we zijn voor 20 mensen soep, broodjes, vlees en salades nodig.
    Hebben jullie tips, betreft wat voor soep, en salades?( ik wil alles gewoon zelf maken:)) en waar ik het beste de broodjes en het vlees weg kan halen?

Zijn er hier dames die dit ook hebben gedaan?

Danku!!

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik zou verschillende soorten soep maken. Bijv kip en tomaat of groente. Vis, vlees en aardappel salade ofzo. Broodjes met kaas, kipfilet, rosbief, ham zoiets? En wat voor vlees wil je doen? Ik vind dat er niet echt bij passen..

3. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Wij hadden een lunch.
    Tomatensoep en erwten (oktober)
    Brood en broodjes
    Kaas, salami, ham en kipfilet.
    Overigens jam en hagelslag (grote verpakking en dan in kleine schaaltjes verdelen)
    Worstenbroodjes en eierkoeken.

Mijn advies probeer niet voor te veel keuze te zorgen. Het lijkt misschien armoedig, maar bij te veel keuzes wordt het alleen maar moeilijker.

Wij hadden uiteindelijk veel te veel hahah.

En neem ook wat je zelf lekker vind!
    Wel netjes om met allergieën en dergelijke rekening te houden, maar om 20man geheel tevreden te houden....

Succes

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik dacht aan iets van hamburgers ofzo, het is wel avond eten.. En evt speklappen ofzo?
    Ik heb nu, kip, tomaat en groenten soep. Rundvlees aardappel en tonijn salade. Stokbrood, harde broodjes en zachte broodjes. En dan nog; kruidenboter, roomboter, mini quiches, mini saucijsjes.

Onze bruidstaart is het dessert.

Zal dit genoeg zijn?
    Ik weet van de meesten wel dat ze dit allemaal lusten, get is alleen maar directe familie van mij en mijn vriend.. Dus ik hoop dat ik het dan zo goed doe:p

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Zelf zou ik niet voor hamburgers kiezen of speklappen, maar aan de andere kant, het is jouw bruiloft en daar gaat het om.

Zou zelf iets van wraps met zalm/roomkaas of kipfilet/rauwkost/mayonaise maken. Qua vlees varkensmedaillons, biefstukreepjes oid.

6. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartige taart kan ook heel makkelijk, het deeg is zo klaar en je kan het een paar dagen van te voren maken net als de soep..

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Zo dat lijkt me wel veel werk, om dat allemaal te organiseren rondom je bruiloft. Petje af als je dat voor elkaar krijgt.
    Avondeten heb ik toch uitbesteed. Ik heb gewoon catering laten komen ... 15,00 pp, ik had ook 20 gasten bij het avondeten. Totaal dus 300 euro. Ik vond dat best meevallen qua kosten.

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik zou dan voor het vlees voor saté gaan, of andersoortige spiesjes. En denk eens aan gerookte zalmfilet voor op de broodjes.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Waarom maak je niet een heleboel kleine gehaktballetjes, kun je van te voren doen, in de vriezer en een dag ervoor laten ontdooien, dit kun je ook met bijv rollade, scheelt je veel werk als je dit een week ervoor kunt doen? oF kipkluifjes van de Lidl, kun je de dag ervoor ook gewoon braden.

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zou zoals enkele dames al voorstellen dingen maken die je ook van te voren kunt maken. Want geven jullie nog feest of iets? Je word namelijk al best geleefd die dag ( ik trouw over 13 dagen :p ) en je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.

Anders indd uit besteden! 300 Euro op 20 man vind ik goed te doen!

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik zou denk ik wat spiezen op de bbq gooien

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Uitbesteden hebben wij geen behoefte aan. Opzich is het zat te doen lijkt mij om het de dag ervoor allemaal op te halen en te maken. Mijn schoonmoeder wil mij best helpen met alles en ik kan vast nog wel 2 of 3 mensen lief aan kijken of me even te helpen. Het diner geven we in de tuin van mijn schoonouders. Dus de dag ervoor gaan we alles opzetten en klaarmaken. Dan lekker slapen en de volgende dag een knalfuif!

Sate of gehaktballen is idd een beter idee, ik schrijf het op!

Toppers! Mijn dank is weer groot:D

13. Lady Mary

Lady Mary Lid

15 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hemeltje lief. Ik zou al gek worden van het idee. Tenzij je al meerdere keren eerder voor zo'n grote groep eten hebt gemaakt. Als het dan low budget moet, waarom niet chinees?

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je in de wintermaanden trouw, is dan stamppotten een idee?

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

We trouwen 4 juli!

Eeh nee Chinees vind ik niet leuk.. Het hoeft in die zin niet persee budget, we vinden dit ook leuker! En geven liever het geld uit aan andere dingen;)

Klinkt het als zoveel werk dan? Misschien ben ik wat optimistisch:p

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Tja op zich is het best te doen, behalve op en rond je bruiloft. Op mijn eigen bruiloft heb ik de hele dag geen hap gegeten, zo werd ik geleefd... Laat staan dus dat ik persoonlijk mijn gasten kon voorzien van eten.

17. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Het is wel te doen hoor. Maar bij soep zou ik toch eerder gaan voor broodjes knakworst, sate of gehaktballetjes. En ik zou toch ook iets van beleg halen. Kaas, worst ofzo voor op de broodjes. Komt vast helemaal goed!

18. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zou wat salades- stokbrood- sauzen etc. op een buffet neerzetten.
    BBQ aan voor het vlees en eet smakelijk!

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Is ook handig idd, gewoon wat beleg op schalen, huppakee;)

De bedoeling is dat de dag ervoor al klaar staat. Wij gaan foto's maken en dan zet mijn schoonmoeder alles op tafel.

20. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wij hebben bbq gedaan met onze bruiloft voor dik 150 man waren we rond de €400

Deel Deze Pagina