Ik ben nooit gestopt met sinterklaas vieren. Ik geloofde al heel jong niet meer, want ik vond het maar een vreemd verhaal. Toch kreeg ik elk jaar weer kriebels van het mysterieuze tentje met aan de waslijn een mijter op de basisschool, het sinterklaasjournaal op tv en de intocht op het journaal. Het gaat denk ik juist om het creëren van zo'n magisch moment, ook voor degenen die niet meer geloven. Of je dat nu doet met cadeaus of met een gezellig spelletjesavond, dat maakt natuurlijk niet uit. Jullie speciale avondje veranderen omdat je oudste kind niet meer gelooft zou ik zonde vinden. Als ze ouder worden gaan ze op school en met vrienden misschien ook wel sinterklaas vieren, ondanks dat niemand meer gelooft. Dat is ze toch alleen maar gegund?
Sinterklaas is magisch en veel kinderen geloven nog stiekem als ze er naar toe leven. Schoen zetten zou ik ook gewoon doen, toen ik niet meer geloofde was ik erg teleurgesteld toen er niks meer in de schoen zat. We stopte er zelf wat in omdat we het miste.