Huilend wakker worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pluk, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    De laatste 8 weken wordt Kylian altijd huilend wakker, we hebben al van alles geprobeert om dit te doorbreken.

Laten huilen werkt heel af en toe.
    Vertellen dat hij niet hoeft te huilen maar ook mag roepen.
    Troosten en proberen hem weer te laten slapen (werkt helemaal niet).

Zodra we de kamer binnen komen is het goed en wil hij eruit en dat mag natuurlijk ook, als je wakker bent ben je wakker.

Maar altijd dat huilen, pffffffff ben het zo zat, dus als jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag.

Het gaat niet om het tijdstip waarop die wakker wordt maar meer op de manier waarop.
    Hij gaat altijd heel vrolijk naar bed, heeft nooit een probleem om te gaan slapen, geeft vaak ook zelf aan dat hij naar bed wil.

Ik mis gewoon het vrolijke gebabbel wat eerder aankondigde dat hij wakker was.

Groetjes Anita

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hahah dat ken ik
    youame huild ook nog steeds als ze euit wil
    ze heeft nog nooit mama of papa geroepen
    altijd gelijk maar huilen
    eerst brabbelde ze altijd lekker als ze aan het spelen was
    lekker praten tegen de beren

maar roepen ho maar
    ik heb geen tips voor je maar lees ff mee

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hmmm zou het aan de twentse lucht liggen dan ;)

Groetjes Anita

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Misschien moet je gewoon vertellen, als je wakker word mag je mama roepen, baby's huilen altijd en jij bent toch geen baby meer?
    Misschien heeft hij het zichzelf gewoon aangewend :rolleyes:
    Gr Mar.

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier ook sinds een paar weekjes niet meer gezellig kletsen maar huilen of heel dramatisch nee nee nee roepen of auw auw...eerst dacht ik dat er wat was maar als je dan haar kamertje binnen komt gaat ze lachen.....

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zo ben ik ook al een hele tijd mee bezig maar mevrouw blijft huilen
    elke ochtend wordt ik wakker en denk wanneer zal ze me nou eens roepen
    :rolleyes:

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hahah mischien wel waar woon je in twente als ik vragen mag

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    In Rijssen, en dat vertellen heb ik ook al geprobeert maar haalt ook niets uit.

Hier is het hartverscheurend huilen en heel zielig om mama roepen, zodra we in de kamer zijn en hem hebben getroost is het weer goed.

Misschien is hij gedesorienteerd omdat het nu s'morgens ook nog donker is in ons huis, ik weet het niet.

Groetjes Anita

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja hier ook!

Sinds een weekje of 3 alleen maar huilen.
    Ookal als die naar bed toe gaat.
    In de middag en avond gewoon drama!

Na 2 weken en een doodvermoeid kind hebben we een tvje op zijn kamertje neergezet.
    Alleen in de avond zetten we hem aan en na 10 min gaat die uit en is die gewoon helemaal stil!

We zijn zo blij hij wordt nu gewoon normaal wakker en gaat normaal slapen.
    Gisteren hebben we de tv niet eens hoeven aan te zetten.

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hugo heeft het ook gehad. Soms werd hij ook 's nachts huilend wakker. Tijdens het huilen bleef hij maar roepen: "mama weer, mama weer, mama weer, mama weer". Wij zijn begonnen om voor het slapen gaan nog even de hele dag door te nemen. Soms vertelt hij zelf al heel veel over de dag en soms moeten we hem even helpen (wat heb je vanmorgen gedaan en wat heb je daarna gedaan? Net zo lang tot we bij het slapengaan zijn en dan zegt hij zelf dat hij in bed wil). Die truc werkt echt fantastisch bij ons. Meteen vanaf de eerste keer dat we dit deden. Misschien kunnen jullie hier ook iets mee.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn oudste heeft het ook :( ik word acuut behoorlijk sjaga als hij echt hysterisch begint te krijsen en niet ophoud als je hem ff troost.
    maar hier helpt een nachtlampje, knuffels in bed, en hem leren dat wij hem horen (babyfoon is nog in gebruik). dus bijv. terugpraten over de babyfoon alvorens hem uit bed halen. nu begint hij vaak met 'jaaaaa? jaaaaaa? maamaaaaa' en dan moet ik heel snel zijn, want daarna zet hij het op een krijsen hihi
    maar die periode van 'gewoon' roepen word wel steeds wat langer. wij merken erg dat hij in een fase zit waarin hij uit frustratie begint te krijsen omdat hij niet kan vertellen wat hij wil. we helpen hem zoveel mogelijk met vertellen, en dat gaat ook een deel van de frustratie tegen

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Vanmorgen is het goed gegaan, heb hem gisterenavond al verteld dat hij niet hoefde te huilen en dat hij gewoon mama kon roepen en dat ik dan meteen kwam.

Vanmorgen hoorde ik heel zacht een mama, dus meteen uit bed (7 uur) en naar hem toe, hij was nog slaperig en wilde meteen uit bed.
    Heb hem wel geprezen dat hij niet had gehuild.

Zal vanavond dat de dag doornemen ook invoeren.

Groetjes Anita

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Is ze misschien bang in het donker of doet ze het ook als het al licht is.

Mijn dochter had ook een periode en toen bleek ze een groeispurt te hebben en veel pijn daarbij. Ze was niet te troosten als ik kwam bleef ze doorgillen.

Voor jou hoop ik dat het snel beter gaat.

Groetjes Gaby

14. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee huilt al sinds haar geboorte als ze wakker is... Ze wordt ook pas stil als ze haar papfles heeft maar wil hiermee niet meer in haar eigen bed blijven liggen :( Dus vaak rond 6 uur al bij mij in bed, vanmorgen half 6! :cry:

Deel Deze Pagina