In december krijgt mijn dochter van 8 een broertje erbij en ik wil graag een leuk gedichtje op het geboortekaartje. Wat vind je hier van? Zachtjes, zonder je wakker te maken Kom ik soms nog even bij je waken Even langs jou bedje staan Voordat ik zelf naar bed moet gaan Ga je later met me spelen? Of samen geheimpjes delen? Hier broertje, van je zus... Alvast een dikke kus! Gr Otje
Leuk hoor! Is denk ik wel heel leuk om de grote zus er op die manier zoveel mogelijk bij te betrekken! Marian
Het is echt een heel mooi gedichtje. Let wel even op, want er staat een spelfout in! Ik weet niet of je hem zo overneemt op het kaartje, want een vriendin van mij had dat wel gedaan (met een ander gedichtje) en die heeft nu ook een kaartje met spelfout verstuurt...
O sorry, vergeet ik erbij te zetten. Er moet een 'w' achter jou in de zin: Even langs jouw bedje staan.
Hoi Renate, Thnx voor de tip. Maar kan het in dit geval niet allebei? Even langs jou bedje staan Even langs jouw bedje staan Gr Otje
Nee dat kan niet want het is bezittelijk...jouw bedje.. mij bedje kan ook niet..dan wordt het mijn bedje. Ben niet zo goed in uitleggen hehe..
Nee, dat kan niet. Probeer het maar eens met 'u/uw'. Het gaat om het bezittelijk voornaamwoord, daar hoort altijd een 'w' achter.