Hoest en verhoging....huisarts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Charlie007, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hai meiden,

Onze dochter kreeg afgelopen zondag opeens uit het niets een hoest en verhoging, de verkoudheid kwam later deze week. In de ochtend heeft ze tegen 38 graden aan en savonds 38.4. Niet heel hoog maar dus wel al bijna een week.

Ze is niet echt benauwd maar het zijn wel hoestaanvallen waar ze dan moeilijk uitkomt. Het lijkt een droge hoest.

Wat denken jullie? huisarts of niet? onze praktijk heeft nogal veel van die jongen artsen die je altijd een fijn gevoel geven dat je overbezorgt bent...;)

Ik twijfel omdat ze niet heel hoge koorts heeft en redelijk opgewekt is. Alleen die hoest :(. Of hoort het er gewoon bij?

Charlie

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    As ze verder opgewekt is en geen piepende ademhaling oid heeft dan denk ik dat het een normale verkoudheid is. Zowel M als T hebben bij verkoudheden vaak flinke hoestbuien die best lang kunnen aanhouden. Maar bij twijfel bel ik altijd met de HA :).

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Gewoon even bellen en zeggen dat je wilt overleggen.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.188
    113
    ik neem aan dat je al een hoestdrank hebt gegeven?
    Zou het nog even aankijken

5. Charlie007

Ja heb een hoestdrank voor droge hoest gegeven. Maar dat is juist zo moeilijk inschatten, hoe weet je dat de boel niet vast zit en moeilijk op te hoesten is. Misschien moet de ha luisteren of de longen schoon zijn...

Ze wil ook verder niet veel eten en dat kennen we dus helemaal niet van haar.

Denk dat ik toch even ga bellen morgen, ze is nu ook nog semi-wakker en hoesterig/huilerig..

C.

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

7. Charlie007

Had overlegd met de assistent vanochtend maar die vond over de 38 wel koorts dus kon vanmiddag bij de ha terecht. Die heeft alles gecheckt, geluisterd en natuurlijk...niets aan de hand. Gewoon erg verkouden met erge hoest. Wel opletten dat ze nu niet een infectie oploopt dus in de gaten houden en ze mag niet naar buiten....ze was vanmiddag zo moe, echt niet leuk. Wilde niet eten dus om 18:00 naar bed. Ze blijft warm maar het kan dus een week tot 10 dagen duren bij kleintjes....

Wij moeten er een beetje aan wennen, ze is nu ruim 3 en nog nooit erg verkouden of ziek geweest. Eens moest de tijd komen en nu weet ik waar ik op moet letten en wat redelijk normaal is.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Charlie

Deel Deze Pagina