Sinterklaas!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mette, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    :$

Typisch.. Het is al zo'n commercieel feest.. Het moet toch ook gewoon leuk blijven?
    Wij gaan volgende week gewoon naar een tweede hands speelgoedbeurs. En dan heb je voor een tientje een tas vol spul.

Bij mijn schoonfamilie werden ook steeds meer cadeautjes gegeven aan elkaar. Nu hebben we een max afgesproken voor de volwassenen onderling. En voor de kinderen max 20 euro per paar. Dus 20 euro van opa&oma en 20 euro van oom&tante, en niet te grote dingen van de ouders zelf. Wil je iets groots geven, dan doe je dat gewoon thuis, waar je niet de jaloerse blikken van andere kinderen hebt..

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik wil het klein houden, want wat moet luca met nog meer speelgoed. Zijn favoriete speltje op dit moment is het opvouwbare opstapje van de hema. Daar klimt hij overal in huis op en kijkt of hij dan overal beter bij kan.
    Dus wij vragen een slee van de ene opa en oma en vande andere een houten treinbaantje. Zelf heb ik iets op MP gekocht voor hem van bob de bouwer. Nog een klein iets in zijn schoen en klaar.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het vanmiddag even opgeteld, we hebben alle cadeautjes nu gekocht, voor Eva hebben we 51 euro en voor Lisa 43 euro uitgegeven. Dat is dan voor de Sinterklaasavond en de schoencadeautjes samen. Als Eva haar schoen mag zetten, mag Lisa haar slof zetten en op Sinterklaasavond krijgen alle kindjes evenveel cadeautjes. Om scheve gezichten te voorkomen. Met kerst doe ik denk ik wat kleertjes, mijn ouders, tante en oma zullen nog wel wat kopen voor de kinderen. En dan Eva's verjaardag nog en zijn we voor het komende jaar weer klaar :)

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik vind het echt heel moeilijk, hoor, doordat al het speelgoed dat ik leuk vind om te kopen begint vanaf 20 euro en ik een max. aan wil houden van 50 euro per kind. Ben ik nu zo kritisch en maak ik het mezelf lastig, of is speelgoed idd schreeuwend duur en heb je gewoon niet veel voor weinig, als je het nieuw in de winkel koopt:(

5. tulip

tulip Niet meer actief

dat is triest zeg!!! je hebt zoveel leuke dingen. Gezellig zo iemand.;)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar ik vind dat er genoeg te koop is. Dit krijgt Eva:
    Elfjesjurk 15 euro
    Kassa 12 euro
    Hondje dat kan lopen en blaffen (knopje dat ze moet indrukken) 7 euro
    Houten snijfruit 5 euro
    In de schoen:
    Zaklampje 2 euro
    Pez snoepjes en dispenser 4? euro
    Kleurboek Winnie the Pooh 3 euro
    Stempel Minnie Mouse 3 euro

Lisa:
    Nijntje boomhuis 16 euro
    Zachte bal 3? euro (moeten we nog kopen)
    Muziekboek 10 euro
    Vormenstoof auto met geluid 5 euro
    In de schoen (slof ;)):
    Poppetjes little people 3 keer (1 per keer) 4 euro
    Autootje met knopjes die geluid maken 5 euro

Ik vind dit allemaal prima cadeaus voor Sinterklaas!

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    snoopy, ik begrijp het: ik moet gewoon wat kleiner gaan denken, niet zozeer in de grote spellen, parkeergarages, etc. Die houden we dan voor de verjaardagen. Mijn zoons zijn net een jaar en bijna 4 jaar, die zullen dus andere cadeautjes krijgen als jouw kinders, maar met jouw lijstje heb ik toch een beter beeld van een manier van cadautjes inslaan. Dankje:)

8. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    #28 angel77, 3 nov 2010
    Laatst bewerkt: 3 nov 2010
    Eh wat hebben we al gekocht:
    *Pyama Thomas de trein 8 euro
    *klei set 10 euro
    *Thomas de trein stempel set en puzzel 5 euro
    *We kopen er nog iets van Duplo bij circa 20 euro

en voor de schoen een Thomas de trein DVD 5 euro

Komen we op 50 euro uit en voor ons nichtje hebben we 25 euro uitgegeven.

Alle 2 zijn ze ook in december jarig! Genoeg om mee te spelen.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@missmamsje: wat ik hier gemerkt heb is dat vaak 1 groot kado al geneog speelaandacht nodig heeft. Dus hier krijgt ze van ons in ieder geval maximaal 1 groot ding tegelijk.
    met wat losse dingen erbij.. al dan niet bijpassend :)

met verjaardagen is dat lastiger.. dan pakken oma en opa ook graag uit met grote kadoos.. maar je merkt dat ze dan toch eigenlijk nog steeds 1 favoriet heeft
    dus ergens vind ik het dan wat zonde om 2 grote/dure dingen te kopen als daarna eentje vrijwel meteen naar de achtergrond verdwijnt.

bovendien is op sinterklaasavond zelf.. het uitpakken van alles natuurlijk het leukst :)

10. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Saskia, je hebt inderdaad gelijk:) Het is voor mij even inkomen, omdat ik het niet meer zo goed weet van vroeger en ik heb geen familie waarmee ik dit soort herinneringen nog eens kan aanhalen en dit is bij ons thuis toch het meest een mama-ding, manlief weet er ook niet zo veel vanaf. Toch fijn dat dit forum er is;)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

gisteren op het kdv hebben wij een heel leuk sinterklaaskado gevonden :)

Er kwam een jongetje naar me toe... "wil jij voor Anne Sophia in mijn vriendenboekje schrijven?"
    En bedacht me dat dat toch wel leuk is "voor later" om te bewaren.
    Maar anne was er ook meteen helemaal gek mee.. want dat was leuk en er moest een foto in.
    "Maar ik mag niet schrijven zegt geliano.. "
    Nouja dat zei hij tegen mij ook al.. en dat is natuurlijk niet zo erg want ik zie Anne nog niet zelfstandig het boekje invullen :)
    Dus daar gaan we morgen samen even voor zitten.

Maar ze gaat volgend schooljaar gaat ze naar school.. dus ze krijgt van ons zo'n boekje voor Sitnerklaas.. dan kan ze vast alle kindjes laten schrijven.
    Ze speelt voornamelijk met oudere kindjes dus het is minder leuk om tot het allerlaatste moment te wachten.
    Die kindjes komen er dan allemaal niet meer in tenslotte..

Deel Deze Pagina