Sinterklaas

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by kwebbeltje, Jun 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Jullie zullen wel denken....sinterklaas :$ ??

Ongeveer 10 minuten geleden zegt mijn oudste dochter Van 7 ineens hardop: mama, eigenlijk bestaat sinterklaas niet echt.

Viel bijna van me stoel dat ze nu zo ineens hier mee kwam. Gelukkig reageerde me dochter en zoon (van 5 en 3 jaar) er verder niet op ;)

Ik vroeg aan Eva hoe ze daar dan nu bij kwam. Een jongetje uit haar klas had dat gezegd. Ik heb voor dit moment maar even gezegd dat hij het niet goed heeft want anders laten ze toch geen boot vanuit Spanje komen etc etc. Daarna heeft ze het er niet meer over gehad.

Zou dit het begin zijn dat ze een groot geheim straks mag bewaren?

2. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    dat zou goed kunnen!
    mijn broertje vertelde midden in de zomer heel serieus tegen mijn ouders terwijl zij in de vouwwagen lagen op vakantie dat sinterklaas niet bestond omdat hij de ene keer blauwe en de andere keer bruine ogen had. Hij was de laatste dus geheimen bewaren hoefde hij niet voor de rest van het gezin, maar hilarisch was het wel midden in de zomer.
    Je dochter heeft wel de leeftijd voor twijfel....

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik denk dat dit een begin zou zijn(verschilt per kind).En ja ze moet het geheim meedragen.

Ik was ooit bij kennisen haar zoon was 8,zijn zus 6 en de jongste 3.
    Zegt hij kei hard tegen de jongste zus,Sinterklaas bestaat niet.Hij is gewoon nep....Ik heb hem maar de gang opgenomen en gezegd,dat hij dat niet tegen een kind van 3 moet zeggen,want het zou zonde zijn als dat kleintje er ineens er niet meer in geloofd.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze zoon kwam er ook mee, net voor Sinterklaas. Hij was toen net 7. Ik had het hem na sinterklaas willen vertellen maar helaas was hij er zelf al klaar mee. Het zou dus goed kunnen dat het bij haar ook zo is.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

zit ze al in de fase waarin ze gaat twijwelen over bekende schoenen die de sint aan heeft? en dat er verschil zit tussend e ene sint en de andere. zoniet dan kom je er wellicht nog een jaartje mee weg. als ze wel twijfeld kun je haar misschien beter uit die twijfel halen ( ligt ook aan het soort kindje uiteraard) sommige kunnen er aardig overmoeid van raken van al die twijfels en onrust) zeker als er blijkbaar iemand voor spelbreker aan het spelen is op school)

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    #6 kwebbeltje, Jun 6, 2011
    Last edited: Jun 6, 2011
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het nu even zo laat,maar mocht ze er weer over beginnen dat ik haar het grote geheim maar ga vertellen. Vorig jaar heeft ze het inderdaad over de schoenen gehad. In de zaal had hij hele andere schoenen aan dan op school :D:D

We zullen zien. Kleine meisjes worden groot.

Kwebbel

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

inderdaad, jammer hé.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Enerzijds wel, anderzijds straks samen surprises maken vind ik ook wel weer erg leuk. Maar goed dat duurt nog wel even want de jongste is net 3.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja klopt, ik ken de gemengde gevoelens. ik heb een dochter die over 4 weken afstudeerd. enerzijds ben ik apetrots anderszijds denk help nog een jaar of wat en ze heeft een eigen huisje. als ik haar bezig zie met de jongste 2 handen op 1 buik. wij kunnen straks ook inderdaad samen dit soort dignen voor de jongste doen.

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Oww....moet er hier nog niet aan denken dat ze straks op zichzelf gaan wonen, maar daar zal je ook wel in meegroeien waarschijnlijk.

Wat heerlijk dat de oudste zo fijn met de kleintjes omgaat.

11. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Mijn zoon kwam er achter dankzij internet.. hij zat op een sinterklaaspagina en daar stond een linkje.. dat klikte die aan.. en toen stond er dat die man niet bestond
    hij was jaar of 8..
    roodgloeiend kwam die naar beneden... waarop ik hem dus heb uitgelegd dat het echt waar was dat die niet bestond.. maar dat hij dat niet tegen zijn broertje mocht vertellen
    waarop hij keipissig riep:
    ALS JE MAAR WEET, DAT IK DIT JAAR NOG GEWOON GELOOF

Share This Page