stap jij over van zorgeverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    wij zitten eraan te denken om over te stappen van zorgverzekeraar in ieder geval eens te kijken naar de verschillen in premie en aanbod.
    ben je juist blij met je zorgverzekering en premie? vertel me bij wie je zit.

laat even weten naar welke je gaat of bij wie je zit, en wat de premie is. misschien ook wel handig om erbij te zetten of je gewoon of top bent verzekerd :)

ben benieuwd..

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Zitten nu bij unive, we gaan nu 112,50 per persoon betalen, dit is standaard verzekering en tandarts.
    We gaan nu zo'n 35 euro meer betalen per 2.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zit nu bij de Amersfoortse. Ik ga niet overstappen. Ik heb een Basis Uitgebreid verzekering en een Beperkt aanvullende. Ik ga in 2011 € 120,--p/m betalen. Ik heb de (gewijzigde) voorwaarden doorgelezen en op Independer.nl nog verzekeringen vergeleken en de Amersfoorte paste als 1 van de beste bij mijn wensen. Ik heb verder goede ervaringen met snelle uitbetaling e.d. na ingediende declaraties, dus voor mij zijn er geen redenen om over te stappen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Wij zitten bij de Friesland. Wij betalen 113 P.P. Dan zijn we goed verzekerd.

We stappen niet over. Vooral in Friesland heb je juist veel profijt om bij deze verzekeraar te blijven. Meer kortingen.

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wij zijn collectief verzekerd bij VGZ. We zijn nu wel overgestapt van basis, aanvullend plus tand naar het vgz gezin pakket.
    Ik zou eigenlijk per januari 280 euro betalen voor ons 2tjes en Milou (maar die is gratis) nu "maar" 266. Het scheelt dus wel even 14 euro per maand!

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier stappen we niet over, maar ga volgend jaar kijken voor een andere verzekering, want ze zijn zooo duur aan het worden.
    Wij gaan 153 euro p.p. betalen!! Zijn dan wel op en top verzekerd en kan me niet iets bedenken waar we niet voor verzekerd zijn. Is overigens bij Avero achmea.

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Nee ik stap niet over, ja wel vergeleken.

Zit collectief bij zilveren kruis via mijn werk. Mijn vriend zit er bij in.
    Ik heb 3 sterren aanvullend (2 en 3 sterren scheelt via mijn collectief 0,53cent per maand dus tja dan maar 3 sterren he voor die paar cent verschil ;)) en 2 sterren tandarts. Vriend heeft beide 2 sterren omdat dat kleine verschil voor hem niet geldt.

Betalen straks 240 euro per maand samen (was ongeveer 220) dus 10 euro pp per maand omhoog (VEEL per jaar vind ik..). En volgens mij komt dat vooral door de basisverzekering dus hou je dat bij veel verzekeringen...dus tja ik blijf maar gewoon. Zit ook in de medische molen en geen zin in gezeik met acceptatie ofzo als ik over zou stappen.

Ben tevreden qua klantvriendelijkheid, de vergoedingen ook (al zou het best bij 3 sterren de poliklinische bevalling en kraamzorg 100% eigen risico vergoed mogen worden vind ik maar tja..) Voor hetzelfde geldt ga ik volgend jaar ook totaal niet bevallen ;)

Ik zou zelf minder hoog verzekeren als het niet maar die paar cent zou schelen hoor.

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    en je eigen risico? die is hier komend jaar 500 euro:$

9. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik zit bij Menzis ga straks €150,50 betalen. Ben aanvullend 2 verzekerd en voor m'n tanden zelfs meest uitgebreide verzekering. Heb ik helaas nodig. Ben zeer tevreden over Menzis. Betalen snel uit en heb eigenlijk nog nooit een probleem gehad. Ik ga wel kijken over het ergens anders goedkoper gang.

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ben verzekerd bij Zorg en Zekerheid en ga 20 euro omhoog, ik ga nu bijna 142 euro betalen! Via mijn werk kan ik me wel collectief verzekeren bij Achmea, maar dan ben ik slechter verzekerd voor 10 euro goedkoper... Dat vind ik het niet waard.

Waar ik nu verzekerd ben, weet ik zeker dat ik goed zit en dat ik alles vergoed krijg waar ik op het moment gebruik van maak. Verder zijn alle verzekeringen met hetzelfde pakket juist duurder, dus blijf ik toch maar bij dezelfde.

Mijn eigen risico is 170 euro per maand, maar omdat ik chronisch ziek ben krijg ik een jaarlijkse vergoeding van het UWV, erg fijn!

Mijn vriend is collectief verzekerd bij Z&Z, dat scheelt ook. Misschien toch maar eens dat boterbriefje gaan halen zodat ik me via zijn werk kan verzekeren! ;)

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Wij zijn niet getrouwd en staan gewoon samen op de polis via
    mijn werk hoor.. doen we nu iets illegaals ? Stond nergens aangegeven..

Eigen risico hebben we gewoon op 170 trouwens.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Het verschilt per werkgever denk ik.
    In mijn vriend's papieren stond dat ik alleen via zijn werk verzekerd kon worden als we getrouwd zouden zijn.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben overgestapt van Menzis naar FBTO, en heb het pakket veranderd van beperkt aanvullend tot alleen de basisverzekering. Ik verwacht het komende jaar geen gebruik te maken van de dingen uit het aanvullend pakket. We hebben ook geen tandartsverzekering, die paar controles betaal ik wel gewoon uit eigen zak (is alsnog goedkoper dan een tandverzekering).

We gaan vanaf januari 190 euro in totaal betalen (95 euro pp), met een eigen risico van 170 euro.

Deel Deze Pagina