Groot problemen met onderburen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Orchidee26, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Hoi,

Mijn vriendin woont in een appartement en heeft 2 kleintjes ene van 2 maanden oud en de andere is 2 jaar.

Maar de onderburen schopt regelmatig tegen de muren en slaat de deuren dicht wanneer de peutertje druk aan het spelen is, dit duurt tot 20.00 uur meestal.

Mijn vriendin heeft haar aangesproken en gezegt dat ze tot 20.00 uur veel geluiden zal horen omdat het een druk peutertje is en niet de kind vast kan binden en wettelijk heb je recht tot 22.00 uur de muziek of party of allerlei andere dingen te doen.

Ik was bij haar op bezoek gekomen, en we waren gezellig aan het lachen en peutertje had het ook naar de zin zat te spelen het was rond 20.00 uur nou in een keer boem boem tegen de muren maar wat zei hiermee bereikt weet ik niet we kunnen niet eens fatsoenlijk lachen omdat zij er last van heeft.

Nu zegt mijn vriendin dat ze wilt verhuizen want de onderburen is een persoon die smorgens rond 10.00 uur weg is en komt om 17.00 uur terug van werk, mijn vriendin heeft gezegt dat de onderburen haar heeft aangesproken of ze na 09.00 uur wilt gaan stofzuigen en hiermee rekening houd en de wasmachine niet sávonds draaien maar overdag ze houd er goed rekening mee maar de onderburen niet.

De onderburen heeft gezegt tegen haar let niet op mij soms heb ik het niet in mijn handen en sla de deuren heel hard dicht en sla op de muren omdat het teveel word voor mij en ik ben een lichte slaper zegt ze.

Het probleem is de onderburen van mijn vriendin doen regelmatig blowen en de geur stank komt over de hele flat.....

Wat zeggen jullie over dit situatie?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb ook onderburen gehad die blowen, wat een stank. Dit was voor mij de reden dat ik een eengezinswoning wilde, toen ik moest verhuizen (sloop), dus ik geef je vriendin groot gelijk dat ze wil verhuizen.

Voor de rest klinkt die onderbuur als een beetje onrealistisch, je vriendin moet de hele tijd rekening houden met haar, maar omgekeerd doet ze niets :(.

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat is nu precies het probleem dan? Dat ze blowen of soms op de muren slaan en de deuren dicht gooien? Tja, je hoort elkaar nu eenmaal als je directe buren hebt. Je zegt zelf dat je wettelijk tot 22.00uur lawaai mag maken, dan mag de onderbuurvrouw dat ook toch?
    En als ze een jointje willen roken, kan je ook weinig aan doen, het wordt gedoogd.
    Want wat wil je nu precies weten dan? Hoe wij er over denken?
    Mijn mening is geven en nemen, de buuf hoort hun, hun horen de buuf.

Deel Deze Pagina