Hoi, Mijn zoontje is 2 jaar. Zal het voor hem al leuk zijn om naar de sinterklaasintoch te gaan? Zal hij er iets van meekrijgen en zal hij het niet eng vinden? Wat zijn jullie ervaringen en wat gaan jullie doen? Groetjes
Mijn dochter wordt in januari 2 en ik vraag me hetzelfde af Denk dat we alleen even naar mijn ouders gaan, die wonen aan een kanaal en daar komt sinterklaas met een boot langs. Altijd leuk. Denk dat sowieso de andere kindjes en het 'gedoe' al leuk is voor de kleine peuters. Als het tenminste niet te lang duurt
Mijn dochter is ook net twee en ik denk dat ik wel ga. Gezelligheid vind ze altijd leuk en roept nu piet als ze zwarte piet op tv ziet. ben benieuwd of ze het live ook leuk vind?
Ik ga denk ik hier in het dorp kijken. Op de peuterspeelzaal hebben ze het ook over Sinterklaas en dan is het wel leuk voor hem om de Sint ook in het echt te zien. Het is maar een kleine intocht hier, en dus zo voorbij, net leuk voor hem denk ik.
Wij zijn vorig jaar ook naar de intocht geweest en Kyllian die toen net 2 jaar was vond het super Sinds toen hebben we nog het hele jaar door sinterklaasliedjes moeten zingen Bekijk bijlage 27322
Ik zit in de sintcommissie hier in het dorp en regel de intocht en het welkomsfeest. Terwijl ik met plaatjes een advertentie aan het opmaken was, kwam onze oudste van nu 25 maanden meekijken. Bij het zien van Sinterklaas met staf, zegt ze: "vogelverschrikker!" . Ik geloof dat we nog even oefenen moeten! Maar ja, ik denk wel dat ze het al leuk kunnen vinden!
Esmee denkt nog steeds dat sinterklaas een kabouter is. wij gaan niet met haar naar de intocht, als de intocht begint is het al zowat half 2 want hij komt met de boot om half 1 aan in de haven, voor dat klaas dan van die boot is gestapt zijn we zowat een uur verder dat hij in de stad loopt, en dan is het precies haar middag slaapje , en smorgens naar bed doen en dan naar klaas kijken werkt niet want smorgens wil ze totaal niet meer slapen. gaat ze maar met haar vader klaas op tv kijken (ik moet werken)
ik ben elk jaar naar de intocht geweest youame was de eerste keer 3 maand ze sliep gewoon door het kabaal heen maar mama vond het erg leuk toen ze 2 was vond ze het geweldig riep steeds pietklaas en dit keer gaan we weer nu is haar broertje 15 maand denk dat hij het ook wel leuk vind
Kylian was vorig jaar erg onder de indruk van de sinterklaas optocht. Eerst een POLITIEAUTO !!!!! toen een drumband (werd niet op prijs gesteld) Daarna sinterklaas in een paard met wagen (paard was interessanter dan de oude man) Daarna een of andere wagen van de gemeente (ons nog steeds een raadsel waarom die mee reed waarschijnlijk om de optocht langer te doen laten lijken). En toen nog een POLITIEAUTO !!!!!! Het is hier klein en echt in 10 minuten bekeken, daarna ga je naar de markt waar sinterklaas nog even op het podium klimt, zwarte pieten tussen het volk en een dj met muziek. Groetjes Anita
@pluk: haha, leuk beschreven, zo zal het hier ook gaan denk ik. Vooral die politieauto! Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het ervan af laat hangen hoe laat het is. Ga hem er niet voor wakker houden, maar anders gaan we denk ik wel even kijken. Woon in een redelijk klein dorp, dus erg druk is het niet en anders zijn we zo weer thuis.
Wij gaan ook. Vorig jaar zijn we ook met hem geweest, hij vond het allemaal wel spannend dat er zoveel mensen waren. Maar echt snappen deed hij het toen nog niet. Denk dat ie er ook nu niet veel van zal snappen, maar vind het zelf ook gewoon gezellig om te gaan! Ben benieuwd hoe hij het nu vind.
Wij gaan ook hoor. Naar de intocht.. Mijn zoontje begrijpt er waarschijnlijk nog niks van, maar al is het maar om even de sfeer te proeven..
mijn dochter vind het vorig jaar al super en wist niet waar ze moets kijken. liep ook vol spanning elke keer op en neer om te kijken of ze al kwamen en bij elke piet hielt ze der handje open. dit jaar gaan we zeker weer kijken en dit keer met pietenpakje
@Sonja, haha, hier zei ze 'kabouter Ploppertje' toen ze een plaatje met een kerstman zag. Vorig jaar naar de sinterklaasviering op het werk van mijn man geweest, maar dat was zo slecht georganiseerd. Keiharde muziek, waar je een gehoorbeschadiging van zou oplopen en totaal onpersoonlijk. Was eens en nooit weer. Dit jaar gaan we misschien even kijken bij mijn ouders in de straat, die wonen aan het water waar de Sint altijd langsvaart. Hij kent daar mensen en stopt altijd even om gedag te zeggen. Dat weet bijna niemand, dus er zijn altijd maar een paar kinderen, daarna vaart hij verder voor de intocht. Ik doe er verder niet al te veel aan.
wij willen ook gaan met sophie, vorig jaar zijn we ook geweest, ze vond het geweldig toen hij aankwam met de boot. feest op het plein hebben we niet meegemaakt, te druk. maar het is zon k.t tijd. die man komt tussen half 1 en half 2 aan en gaat dan door de straten. sophie slaapt nog steeds 2 uur tussen de middag.
wij zaten ook nog te twijfelen om te gaan. maar denk eig van wel en zeker nu ik jullie verhalen lees.. ze zal nog niet alles snappen maar het is wel leuk