Sinterklaasje JokkeJokke Brokke

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja hoor daar mag je zeker om lachen.
    Maar ik denk dat tulip daar later gewoon kei hard op terug komt (dat is mijn mening)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    +1

Inderdaad. Je kunt het ook overdrijven.

Trouwens, ik ken mijn dochter erg goed en als iemand tegen haar zou zeggen dat hij niet bestaat dan zegt ze keihard : echt wel!
    En komt dan waarschijnlijk met argumenten waardoor het kindje dat het niet gelooft wel weer zou gaan geloven, :D

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Tja dat vindt jij en dat kan.
    En nogmaals het enige waar ik een probleem mee heb is de houding van tulip.
    Het dwingende manier van iedereen moet doen wat ik wil (zo zie ik het)
    En wie zegt btw dat ik iemands kinder plezier verpest.
    Heb al gezegd dat ik hoop dat mijn kind hier heel lang in zal geloven.
    Maar ik ben ook realistisch.
    Ik kan hier kei hard gaan roepen dat ik mijn kind het dan wel duidelijk zal maken niks door te vertellen,maar wie zegt dat hij zich niet verspreekt.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    En waarom zou ik naar het buitenland moeten verhuizen ben 100% een nederlander.
    Alleen omdat ik een andere mening dan jullie draag kan ik oprotten.
    En de cultuur in nl verandert nu eenmaal omdat er verschillende culturen hier wonen.
    Ik zou leer daar maar mee ten leven of ga zelf weg.
    PPPfffff.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

tuurlijk is die kans er dat hij zich verspreekt, en dat zullen maar weinig moeders je kwalijk nemen want het zijn en het blijven kinderen, die kunnen ruzie hebben met hun beste vriendje en dan roept de een, jij bent een stomme paashaas en dan roept de ander, oojah, nou sinterklaas bestaat lekker niet :p

ja dat kan, maar er zijn nu eenmaal moeders, waaronder ik zelf, met de moeder van dat kindje zou gaan praten, dat ik het niet leuk vind dat haar kindje dat gezegd heeft tegen mijn kindje,

daarin gaat het dus ook om de instelling van de moeder van het andere kindje, hoe jij nu op mij overkomt heb ik het idee dat als ik bij jou aan de deur zou staan dat je dan zegt, ja so what .. ? het zijn toch kinderen, kun je nu eenmaal verwachten en aju paraplu en ik krijg de deur in mijn gezicht gesmeten,

terwijl je op dat moment zou willen horen dat het totaal niet de bedoeling was, dat hij het in een boze bui geroepen heeft en dat je het er eens met je kindje over gaat hebben,

want ik ben ook van mening dat als hij er de eerste keer niet op aan gesproken word... wat betekend die "afspraak" tussen jullie dan nog, dan lapt hij die ook aan zijn laars en gaat het misschien wel aan meer kindjes vertellen.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee hoor... je moet gewoon rekening houden met de cultuur in het land waar je woont (ja ook als je "gewoon" nederlander bent"). Een andere mening hebben dan de cultuur is niet erg maar wel als je door het voor andere te verpesten eigelijk alles doet om die cultuur om zeep te helpen.
    En ik ga niet naar het buitenland verhuizen! Ik vind nederlands cultuur heerlijk... ik hoop dat mijn kindjes tot groep 6 in sinterklaas geloven en op koninginnedag ben ik ook al super gek. Nederland en zijn tradities vind ik geweldig! En heb helemaal geen problemen met mensen die anders denken (nederlands of import... ben zelf met een niet-van-oorsprong-nederlandse-man getrouwd) maar hou wel rekening met anderen!

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Weer zo'n topic wat in het begin leuk lijkt om op te reageren, maar vol met gebakken lucht blijkt te zitten.

#zucht

ps: sinterklaas is cool!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
  9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
  10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja anders ik wel,

Ha ha :D

11. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    Ach ja iedereen heeft een andere mening over het wel of niet vieren, of het anders vieren van sinterklaas. Ik heb alleen nog nergens gelezen eigenlijk dat iemand van de meiden hier in dit topic(sint vieren of niet) het leuk zou vinden als haar kind EXPRES tegen andere kinderen zou vertellen dat sinterklaas niet bestaat. Ik vind dat als je het zelf niet viert het niet betekend dat andere kinderen daar last van hoeven te hebben, want ik wil mijn kinderen graag opvoeden met respect voor andermans geloof,tradities,meningen enz ookal ben je het er niet mee eens.

Vind het nogmaals super apart dat mensen het gelijk zielig vinden voor kinderen die weten dat sint niet bestaat, ik bedoel het is niet dat ze er minder plezier aan beleven, dat is mischien wat JIJ als ouder vind maar dat hoeft niet voor het kind te gelden

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oprechte vraag: Hoe doen jullie het eigenlijk wanneer kinderen uit de klas bijv veel grotere/duurdere cadeaus krijgen als dat van jullie? Hoe lossen jullie dat op met je kind?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Mijn dochter is daar gelukkig niet gevoelig voor. Zij vindt een kleine my little pony uit een zakje van 1,50 euro al super. Ze ziet niet dat iets duurder is zeg maar.

En ik denk dat dit besef pas later komt. Maar goed, ze is net als ik niet zo op materiaal gericht.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nee dat zou ik niet doen.
    Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn zoontje dat tegen een ander kindje zegt.
    Alleen heb ik gewoon (zeg niet bij jou ) bij sommige het gevoel hoe er nu geschreven wordt dat hun er vanuit gaan dat hun kindje dit nooit zou doen.

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    En nogmaals wij gaan ook sinterklaas vieren.
    Maar ik houdt er niet van dat mensen gaan roepen verrhuis maar naar een ander land als je niet mee wil doen of je mond wil houden.

16. tulip

tulip Niet meer actief

tja mijn dochter is (bijna) 3, die heeft dat nog niet in de gaten/ Later weet ik eigenlijk nog niet. Ik kan mij wel herinneren dat er in mijn klas kinderen waren die serieus een nintendo in hun schoen kregen en ik een kleurboek, ik heb dat nooit vervelend ervaren. Ik heb geleerd met alles tevreden te zijn, ik hoop dat mijn dochter ook bij te brengen.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik zeg dat nu ook al dat niet alles zomaar kan.

In een winkel wil ze ook weleens iets uitzoeken. Dan mag dat. Maar dan komt ze met dingen aan van 10+ euro. Dan zeg ik ook gewoon dat ik dat te duur vind. Meestal maak ik de grap dat we dan niet meer kunnen eten de rest van de week.

Dan lacht ze meestal wel mee en legt ze het terug.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik denk ook niet dat een kind dat door heeft.

Het gaat er om dat er iets in die schoen zit. Al is het maar een prulletje van een euro.

Ik heb het nooit ervaren dat kindjes duurdere dingen kregen en ik niet. Want ook ik had wat in mn schoen ;)

19. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons is daar gelukkig (nog) niet al te gevoelig voor. We hebben vorig jaar wel bij de cadeautjes bij oma meegemaakt dat ons neefje van 8 een hoop herrie maakte dat hij maar 2 pakjes had en die van ons en zijn zusje 3 (die twee van hem waren net zo duur als de drie van de anderen). Met verjaardagen zie je dat ook wel, vooral als ze vlak na elkaar zijn dat de afgunst meer zit in de omvang en de aantallen dan in hoe duur het cadeautje was.

Maar dit jaar gaan we weer volop aan de sint. Ik heb uit voorzorg nog wel de speelgoedboeken verstopt, kan ie zich voorlopig nog niet druk over maken :D

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Volgens mij zitten kinderen rotsvast in hun geloof wbt sinterklaas. (naarmate ze ouder worden zal dat wel wat slijten neem ik aan)
    Maar wanneer iemand een klein kind verteld dat de sint niet bestaat, zal hij/zij dat in eerste instantie misschien wel aannemen (of niet), maar zodra de sint in levende lijve wordt gezien.... nou dan bestaat ie ineens toch echt wel weer. :D en maak ze op dat moment maar wijs dat ie nep is. Gaat er niet in denk ik.

Deel Deze Pagina