vanaf wanneer is het sinterklaasjournaal eigenlijk weer op tv? dat zou nu toch al zo'n beetje komen of niet? Meestal wel een paar weken voor de intocht.
ja met onzichtbare vriendjes word toch ook geadviseert om daar in mee te gaan, net als nachtmerries.... daar wordt ook het monster weggejaagt , ipv verteld dat het niet echt is( das dan ook liegen)..... de fantasie wereled hoort bij een kleuter.... het heeft zelfs een naaam: "magisch denken".
Ik zei dat. Ja in okt. liggen er kerstspullen. In augustes de sint spullen. Ik zie gewoon het probleem niet. Zolang mensen sinterklaas blijven vieren wordt het niet overheerst door kerst (in mijn ogen)
1 weeek á 3 dagen voor dat hij in nederland komt... Ik vind het wel een leuk feest ook al liegen wij tegen onze kinderen. Maar het hoord er bij vind ik. Wortels gingen naar het konijn toe, Sto ook, Vriendin van mij viert het ook niet, zoontje is net zo oud als mijn dochter en hij zei vorig jaar al tegen mijn dochter dat het een verklede man is. Zo verpest je het wel voor een ander gezin.
ik vind dat ze zowel met kerst als met sint veels te vroeg beginnen, maar daar is een topic over.... over pepernoten....
Ik vind het een heerlijk kinderfeest! Ik kan niet wachten op de intocht, de spannende weken tot pakjesavond en de keren dat mijn dochter haar schoen mag zetten! Mijn dochter is er ook al echt mee bezig. Op het dagverblijf leren ze ivm het 'vroege' sinterklaasfeest (15 nov.) naast sinte maarten liedjes ook sinterklaasliedjes! Heerlijk!
ik kan niet wachten de 1e keer sinterklaas met ons eigen gezinnetje!! ik vond het vroeger ook altijd gigantisch leuk en je bent er weken zoet mee hihi. dat ga ik haar echt niet afnemen!! ook al is ze straks nog maar 11 maanden met sinterklaas, de cadeautjes liggen al boven in de kast hihi. heerlijk naar de optocht kijken straks en met de hele familie gezellig smikkelen en cadeaus uitpakken. was het alvast maar zover! de wortels verdwenen hier vroeger ook in de stamppot de dag erna hihi en de mijn vader moest altijd heeeeeel toevallig eerst de hond nog uitlaten en dan stonden er daar opeens cadeaus heb het ook nooit als liegen ervaren en vond het geweldig om het geheimpje te delen met mijn ouders en grote zus terwijl mn 2 broertjes nog wel geloofde.
Oh je bent niet alleen een leugenaar voor je kind, maar je speelt ook nog eens vals....dat rode heb je drie kwartier na je bericht nog aangepast. FOEI!
Ach je hebt altijd van die ouders die weer moeten klagen..kinderen hebben nou eenmaal veel fantasie..dus als je niet tegen ze wilt 'liegen' moet je ze meteen over alles maar de waarheid vertellen..dus ook geen tandenfee, zandmannetje etc..dit zijn toch juist de dingen waar die kleintjes zo van genieten.. En fantasie is ook weer goed voor de ontwikkeling van een kind!! Nee hoor, mijn kleine vent gelooft nog wel in de sint en zolang hij dat doet laten we het mooi zo!! Ik heb er als kind ook altijd van genoten, en kan nou niet zeggen dat ik er een trauma van heb overgehouden, wel warme herinneringen!!
Dat zou kunnen, ik kan niet voor andere mensen spreken Het is ook niet zo dat ik het per definitie liegen VIND, als ik het verstandelijk bekijk. Alleen het VOELT voor mij wel een beetje als je kind voorliegen en dat vind ik gewoon lastig. Juist met name dat moment dat ze erachter komen. Maar goed... wie weet slijt dat gevoel nog wel en anders zal ik me er maar overheen moeten zetten, het is niet anders.
vergeef mij dat ik niet alle 12 pagina's heb doorgelezen, alleen de beginpost. Ik vind dat je 100% gelijk hebt. Wat een onzin dat het allemaal leugens zijn. Als dat wel zo is, geef ik grif toe dat ik mijn kind regelmatig voorlieg. Mijn dochter vroeg ook wanneer we weer kaboutertjes gingen zoeken en hoort ze ook Ze gelooft vanaf dit jaar heilig in sinterklaas en ik kan nog wel meer bedenken. Morgen moet ze even mee naar de dokter en toen ze vroeg waarom heb ik ook gezegd dat ik heel verkouden was en dat de dokter even moet kijken. Ik heb ook niet gezegd dat ik moet omdat het voor papa en mama een beetje lastig is om een broertje of zusje te maken Tjonge jonge, ik ben toch benieuwd hoe mensen dit oplossen die hun kinderen zogenaamd niet voorliegen. Ik krijg ook de kriebels van al die kerstversiering al en van mensen met kleine kinderen die een kleinigheidje met sinterklaas geven en met kerst alle grote cadeau's.
Ik vond het altijd geweldig, zo spannend allemaal! En ik kan me eigenlijk niet heugen dat ik boos was dat Sinterklaas niet meer bestond en dat het de buurman was die op het raam klopte en niet zwartepiet. Ik zie mezelf nog bij de deur staan wachten. En mensen die het voorliegen vinden en/of discriminatie moeten misschien even googelen naar de geschiedenis van dit feest. Zwartepiet is na mij weten zwart van het roet omdat hij door de schoorsteen kruipt. Ik kan niet wachten tot dat de film Het paard van Sinterklaas weer op tv komt, geweldig!
Ik heb niet alle pagina's gelezen, enkel de eerste paar. Dus reageer even op de beginpost Heerlijk die sinterklaastijd! Ik vond het als kind prachtig! Dagen van te voren wakker liggen, 's nachts stiekem je bed uit glippen om te kijken of er al wat in je schoentje lag, liedjes zingen bij de schoorsteen in je pyjama. Geweldig! Ik was helemaal niet teleurgesteld dat hij niet bestond. Ik kijk juist met een warm gevoel terug op die tijd. Dus hier vieren we gewoon sinterklaas! Ik vind het echt onzin dat verhaal dat je je kinderen voorliegt. Het is een jarenlange traditie. Ik vind het juist zielig als je kind als enige in de klas en met optochten en bedrijfsfeestjes niet meedoet met Sinterklaas en Kerst, omdat mama en papa het onzin vinden. Mijn mening! Verder, hoe wil je dat als ouder aanpakken? Iemand zei al dat ze het niet in dank zou afnemen als een kind wat geleerd heeft dat Sint niet bestaat, dit ook tegen andere kindjes verteld. Ik zou daar ook echt niet blij mee zijn! Sinterklaas en kerst zijn een traditie en de mooiste tijd van het jaar voor kindjes. Wij kijken er ook naar uit!
Hihi, bij ons ging er altijd winterpeen in de schoen en dan de volgende dag aten we hutspot Sinterklaas vind ik nog steeds een geweldig feest, het heeft gewoon echt iets magisch voor de kids. Prachtig.
Het is natuurlijk wel een leugen, maar wel een waar wij ook heel hard aan meedoen. Het is een leuke traditie en die willen wij hier graag in ere houden. Alleen de sfeer al is heel gezellig. Het is toch een soort van familiefeest als je met z'n allen liedjes zingt en rondom een zak met pakjes zit. Ik zou het daarom ook heel erg jammer vinden als het feest zou verdwijnen door mensen die vinden dat het discriminerend is of liever met kerst pakjes onder de boom leggen......
Hahah hier ook altijd hutspot na 5 december. Vreselijk vond ik dat, maar wel lollig nu ik weet waarom dat was.
Wij vieren geen Sinterklaas, vanuit religieus oogpunt. Verder heb ik helemaal niks tegen Sinterklaas, we doen er alleen niet aan. Kan wel wat giftig worden op mensen die mijn kinderen dan ´zielig´ noemen. De tv-sint komt dit jaar bij ons in de stad aan en de buurvrouw vond het echt enorm zielig dat wij niet met onze dochter hierheen gingen. Ik vind dat gewoon eenzijdig denken. Mensen hebben hier fantastische herinneringen van vroeger en creeeren daarom dan een beeld dat het wel heel zielig zou zijn wanneer een kind niet meedoet met het hele sint gebeuren. Mijn dochter is nu bijna 3,5 en heeft nog geen 1 keer iets gevraagd over Sinterklaas en toont ook eigenlijk helemaal geen intresse in de Sint. Op school vieren we ook geen Sinterklaas, dus ze zal niet eenzaam in de kring zitten zonder cadeau. Wij hebben over 3,5 week een schoolfeest op school vanwege ons 'eigen' feest met uitvoeringen, versieringen, lekkers etc dus we komen wat dat betreft niks tekort .
Ja moeilijk. Ik doe wel mee met de Sinterklaastraditie. Kerstman en tandenfee sla ik over Of ik echt ga beweren dat ze bestaan, nee dat denk ik niet. Ik zal er lekker 'vaag' over blijven. @Umm Bij ons in de klas deden moslim-kinderen trouwens wel gewoon mee met schoen zetten etc. Daarin beleefde zij genoeg plezier naar mijn idee. En dat ze het thuis niet deden wisten ze ook goed waarom dat was.. wat een onzin dat je je kind tekort zal doen