Sinterklaasje JokkeJokke Brokke

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

wat ik nu schrijf bedoel ik goed hoor;)
    Ik vind islamitische kinderen (of met een islamitische achtergrond) idd niet zielig als zij niet meedoen. Zij weten dat er genoeg islamitische kinderen zijn die ook niet meedoen en dat kun je ook goed uitleggen.

Ik vind nederlandse kinderen (en dus de achtergrond ook nederlands) wel zielig want het is voor hen gewoon niet te begrijpen waarom ze niet meedoen.

2. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Dit is al zooo lang in NL. Vroeger was ik dolblij als er een zak vol kado's voor de deur stond. Het hoort bij ons kikkerlandje.

maar die mensen zeggen dat ze niet tegen hun kind willen liggen.. leggen ze dan wel kerstkado's onder de boom??? De kerstman bestaat ook niet..
    (heb niet hele topic gelezen dus als het als gezegd was sorry)

Sinterklaas is een kinderfeest, een heel tof, leuk, geweldig kinderfeest.

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ach "liegen" ... Wat een onzin zeg.
    Het is misschien ook niet de volledige waarheid, maar het is iets wat kinderen gewoon leuk vinden.

Buiten dat, kinderen groeien er toch wel mee op, door vriendjes en vriendinnetjes. Het is toch zielig als zij geen sinterklaas en kerst mogen vieren en de andere kindjes wel...

BUITEN dat, het is ook gewoon hartstikke gezellig hihi :D Ik ben gek op kerst, sinterklaas.. uhm nee al lang niet meer maar ik vind het wel heel leuk dat ik nou een kleine meid heb die ik lekker op die dagen kan verwennen!

Hetzelfde vind ik met verjaardagen trouwens... Vanuit religieuze redenen kan ik me voorstellen dat sommige mensen er niks mee doen (jehova's doen er niks mee geloof ik) maar kindjes... Kom op hee. Ik doe niks met m'n verjaardag hoor, maar voor die kleintjes is 't zo leuk altijd! :D

4. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ik heb in ieder geval geen slecht gevoel overgehouden toen ik erachter kwam dat sinterklaas niet echt bestond.
    Ik vind de sint nu zelfs leukerder en doe net zo enthousiast mee met me kind.:D
    Ik vind het dus een topfeest!

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zijn/haar ouders nog steeds beschuldigt omdat ze vroeger voorgelogen zijn door hen.;)

Ik zie het al voor me.. ben je in de 20/30

Moeder; "wat is er, je klinkt zo verdrietig"
    Ik; "ben ik ook... er zit me nog steeds iets dwars"
    Moeder; "wat dan?"
    Ik; "over vroeger... je weet wel, dat verhaal van de sint"
    Moeder; "wat is er met de sint?"
    Ik; "nou, dat jullie al die tijd tegen me gelogen hebben en daar heb ik nu nog last van!"
    Moeder; "ja maar dat hoorde erbij, het is een verhaal, alle kinderen geloven erin"
    Ik; "maakt me niet uit!" jullie hebben gelogen tegen me!En nu ben ik een notoire leugenaar geworden, omdat jullie het verkeerde voorbeeld hebben gegeven. En ik vertrouw jullie nooit meer, het heeft m'n zelfbeeld aangetast en ik kan ook niemand meer vertrouwen zo".

Ha,ha :D

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb als kind erg genoten van Sinterklaas en heb me ook nooit 'bedrogen' gevoeld omdat het niet echt was (wat een gevoel voor drama zeg maar goed)
    Nu is het nog te vroeg maar volgend jaar gaan we het ook lekker vieren. Gezellig : )

Hier ook vrienden die elk jaar over de hooghartige Sint met zijn slaven beginnen. Vind het erg jammer

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    In mijn ogen, is Sinterklaas toch wel hét feest voor kinderen. Elke avond je schoen zetten, slapeloze nachten omdat je Sinterklaas dan misschien wel ziet als hij wat je in schoen wil stoppen.. Die heerlijke spanning als je s'morgensvroeg in je schoentje kijkt en natuurlijk zijn verjaardag! Vol smart zitten wachten op zwarte Piet die de cadeautjes komt brengen.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij vieren fanatiek sinterklaas, beide in de jeugd leuke herrineringen aan sint, en dat willen we onze dochter ook gunnen.
    12 nov komt sint aan, en dan gaan we het huis ook weer lekker versieren met sint dingen, dus kom maar op met die sint (en pieten natuurlijk)

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Sinterklaas vind ik leuk om te vieren puur voor mn dochter. die heeft vind ik het recht om ergens in te mogen geloven ern totdat ze oud genoeg is om het te vertellen gaan wij fanatiek mee doen met sinterklaas.

heb dr vroeger zelf ook veel van genoten!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hahahaha

11. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ook wij doen gewoon aan Sinterklaas vind het helemaal geweldig! Wij hebben al helemaal voorpret wat ik wel belachelijk vind is dat kinderen bijv. uit mijn groep vorig jaar kinderen van 6 a 7 jaar een wii spelcomputer in hun schoen krijgen en dat soort dingen.. Dan denk ik bij mezelf ok moet dat nou zo groot! Overigens moeten ouders dit gewoon zelf weten.. Maar ik zou het nooit doen!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    :D hahaha

13. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Wij doen wel aan sinterklaas want:
    1. Ik vond het vroeger ook leuk, zelfs toen ik wist dat de cadeautjes door papa en mama gekocht werden, kwam nog steeds die gedachte ""zou het dan toch?...":)
    2. Ik vind het zelf ook leuk om te zien hoe mijn kindje dadelijk reageert op een verassing in haar schoen. Bij mijn man was zijn reactie geweldig toen er tegen de tijd dat wij voor het eerst sint gingen vieren en snoepzak in zijn schoen zat :D(hij is Afrikaans, en kent dit gewoon niet van huis uit)
    3. Sint heeft echt bestaan. Het was een Turkse goedheiligman.
    4. De pietermannen waren zwart omdat ze door schoorstenen gingen en niet omdat ze uit donker Afrika gehaald werden (dat dacht ik vroeger wel).
    5. Het is gewoon leuk (mijn mening!)

Sinterklaas vind ik gewoon een leuk kinderfeest. Kerstmis daarin tegen, wordt steeds meer commercieel en is vaak meer een (vr)eetfestijn dan een feest. Er is niets mis met gezellig eten met elkaar maar als het om de kindjes gaat, dan gaat Sint wat mij betreft voor de Kerstman.;)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik gun mijn kinderen (en de kinderen om me heen) het ongelofelijke grote plezier van het geloven in Sinterklaas! Heerlijk die koppies! Ik heb zelf geweldige herinneringen aan Sinterklaas en een ieder die zijn ouders ook maar iets kwalijk neemt in de trant van 'leugens en bedriegen' moet heel snel een therapietje gaan volgen!

15. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ook hier wordt het gewoon gevierd hoor. Die hele spanning vind ik zelf nog leuk. En nee ik weet al een tijdje dat de goed heiligman niet meer bestaat.
    Mijn zoontje was vorig jaar nog 2 met sinterklaas. Maar zijn reactie toen alle cadeautjes ineens in de gang stonden. Helemaal hyper. Dat wil je toch voor geen goud missen.
    Wat is wel weer te ver vind gaan is dat er in augustus al pepernoten enzo in de winkels liggen. Nu de kerstafdelingen alweer zijn aangekleed. Dat vind ik jammer en dan vooral voor de kinderen. De hele sfeer gaat zo weg. En al die idiote dure cadeaus. Kijk wat ik mijn kind heb gegeven voor 200 euro. :(
    Maar goed ik dwaal af ja wij doen mee aan het feest.

16. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jaaaa, wij vieren zeer zeker wel sinterklaas! Ik denk af en toe echt met weemoed terug aan die heerlijke sinterklaas tijd toen ik als kind nog geloofde. Wat een feest was dat altijd weer! Met pakjesavond wachten op zwarte piet die op de deur klopte en pepernoten naar binnen strooide om vervolgens snel naar buiten te rennen om te kijken of de zak met cadeautjes er wel stond. Ik wou soms dat ik de tijd terug kon draaien.
    Vind het fantastisch dat ik dit nu weer verder kan geven aan mijn kinderen.
    Leugen, bedrog, slavernij, discriminatie? :( Die mensen hebben ze niet meer allemaal op een rijtje en weten het lieve, onschuldige niet meer van het slechte te onderscheiden. Kinderen worden zo snel groot tegenwoordig, laat ze alsjeblieft genieten van zo iets leuks als Sinterklaas!
    Ik hoor tegenwoordig ook vaak dat kleutertjes huilend thuiskomen omdat pietje of margrietje zei dat hun ouders hadden gezegd dat Sinterklaas helemaal niet bestond! Schandalig vind ik dat. Van mij mogen ze zo iets bespreken op ouderavonden zodat dat voorkomen kan worden.

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Manlief en ik zitten ons nu al te verheugen op volgend jaar sinterklaas.

Ik vond het geweldig als kind en vond het maar wat leuk om met mijn ouders in het complot te zitten. Ik had per ongeluk mijn vader betrapt met het inpakken van cadeautjes. Dus werd ik ingelijfd in het bedenken van verstopplekken voor broertje. Geweldig!

Dus JA wij worden notoire leugenaars tegen ons kind(eren).

18. Dana

Dana Niet meer actief

ja hoor, wij doen ook mee, leuke Nederlandse traditie. mijn dochtertje is 2.5 en vindt wel veel eng dus hou ik er wel rekening mee dat ik het niet eng maak, want ik ben als kind ook panisch geweest voor sint en vooral piet. ik wil vooral dat ze ervan geniet en het niet als eng ervaart of bang is om overgeslagen te worden als straf.

19. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    ik vier het niet omdat ik zelf vind dat ik het uit het oogpunt van mijn geloof niet kan en niet wil vieren (ik ben christen). Mijn kinderen weten ook dat sinterklaas niet bestaat , en ik vind persoonlijk dat ik aan niemand anders verplicht ben omdat wel te doen, omdat mijn kids het zouden kunnen vertellen aan andere kinderen.

Punt 2:het is dan wel een traditie maar van het 'oorspronkelijke' verhaal klopt natuurlijk helemaal niks meer.

En ik vind dat ik zelf mag bepalen waarneer ik mijn kids kadootjes geef en niet waarneer 'iedereen' dat doet omdat het zo 'hoort'

maar das mijn mening natuurlijk en helemaal leuk en gezellig voor anderen als ze het wel doen!! :D :D

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook een mama die heel veel zin heeft in sinterklaas! vorig jar vond colin het al geweldig mooi dat hij aankwam bij ons in het dorp, dus nu zal dat wel helemaal super zijn.

Deel Deze Pagina