Sinterklaasjournaal 2016

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newbie2013

19 mrt 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik baseer het op wat ik zie en hoor. Zomaar een paar dingen: al ben ik zwart als roet, ik meen het toch wel goed. Sint en zijn knecht.
    Goed, jij ziet hem als positief voorbeeld. Ik als denigrerend. Maar wie gaat het het meest aan?
    De kinderen zullen nog net zo dol op piet zijn als hij niet geschminkt is hoor.

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

dat zal vast alleen kun je dus geen vrienden of kennissen met voor piet laten spelen want die worden a la direct herkend weg magie..

3. newbie2013

19 mrt 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Maar het gaat toch om de mensen? Door wie moet de link anders gelegd worden..
    Ben je vergeten dat Nelson Mandela stierf en er allerlei berichten verschenen "hoofdpiet is dood". Of de foto van het nederlands elftal "allemaal zwarte pieten".
    En dat zeggen ze niet als compliment.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Volgens mij hoorde ik zaterdag in het liedje 'sinterklaasje kom maar binnen met je piet' in plaats van knecht... Alles waar je ook maar een beetje slaafse kenmerken ik zou kúnnen zien is toch al weg? Wat moet er dan nog meer veranderen?

5. Logan

Logan Niet meer actief

Nee, klopt. En dat is om te schamen. Laten we alleen niet vergeten dat dat een klein deel van de Nederlanders is. Het sinterklaasfeest verpesten gaat daar niks aan veranderen, het enige wat er gebeurd is meer discriminatie aangezien iedereen zich kapot ergert nu.

6. newbie2013

19 mrt 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Die achterlijke schmink over het hele gezicht. Totaal onnodig Als je perse wilt dat piet zwart is waarom geen echt zwarte mensen inhuren? Zijn er genoeg hoor.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Meen je dit nu echt? Je wil níet dat piet helemaal zwart is maar als we alleen maar donkere mensen hiervoor gebruiken is het prima? Dit wordt echt steeds belachelijker.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je zegt het verkeerd.

Deze link heeft er nooit gelegen tot er een of ander misbaksel de link er tussen probeerde te leggen. Kinderen verkleden zich niet omdat ze zo graag op hun donkere buurmeisje willen lijken, ze verkleden zich omdat ze zich als zwarte piet willen verkleden.

Al die jaaaaaren is er niet 1 iemand geweest die er commentaar over heeft gehad. Iedereen vierde het magische feest en nu? Nu word er haat gecreëerd. En nee, de anti pieten mensen zijn het niet eens met de roetveeg pieten, heb vanmiddag een vlog gezien van Mevrouw Simmons en daarin blerde ze weer over dat er mee gestopt moet worden dat dit feest gevierd kan worden.

Men kan niet eens tevreden zijn met zwarte piet EN roetveeg piet, als we die beide er in houden dan zijn beide partijen toch blij zou je denken? Dan hebben we voor de mensen die graag zwarte piet willen behouden wat zwarte pieten en voor de mensen die dat niet willen hebben we de roetveeg pieten. Dat is toch de perfecte compromis?

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

Ja dat krijg je als je een traditie ineens weg wil vagen.. Dan worden mensen boos en dan krijg je dat soort dingen..
    Waar het om gaat is het feit dat het een KINDER feest is, volwassen zouden volwassen genoeg moeten kunnen zijn om eens goed uit te vinden wat sinterklaas is en waar het om draait.. Juist kinderen maar neeee volwassenen moeten het weer verzieken..

mag ik dan ook protesteren tegen het suikerfeest? want he diabetes patiënten kunnen zich aangevallen voelen..
    Tegen alle feestdagen van ander geloven omdat ik niet gelovig ben en mijn kinderen WEL naar school moeten en hun niet maar hun wel met kerst pasen en pinksteren vrij zijn terwijl die van mij met suikerfeest wel op moet komen draven op school? doe ik toch ook niet uit RESPECT voor die geloven.. Sinterklaas is een nederlandse traditie en ook daat kunnen mensen respect voor opbrengen zo moeilijk is het niet.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En dan noem je mij kortzichtig? ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Op wie wil men lijken dan met de krullenpruik op en zwart geverfd gezicht en al dan niet andere stereotype uiterlijkheden? Nee, de kinderen zullen zo vast niet denken, maar waarom is zwarte piet nou zwart dan?

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    dus jij sminkt je kids nooit? als elfje als elsa als clown als spiderman als wie dan ook? want heej dat is achterlijk?

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Serieus? Moet ik je nu echt het verhaal gaan vertellen wat ouders hun kinderen al jaren vertellen? ;)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Debakt, dat commentaar is al sinds de jaren 70. Alleen nu dmv sociale media en dergelijke veel meer aanwezig.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    vanwege de roet op zijn gezicht door het door de vele schoorsteen gaan heeft niks te maken met welk ras dan ook

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik dacht al...het begon zo vriendelijk..maar hier komt de aap uit de mouw hoor..

17. newbie2013

19 mrt 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je begrijpt het geloof ik niet helemaal. Ik ben voor pieten van alle afkomsten, dus natuurlijk mag een zwarte man een piet spelen. Zijn huidkleur is toch geen camoeflage ?

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou vertel, iig niet vanwege de schoorsteen.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    waarom niet volgens jou dan?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    In het vorige topic werd dit verhaal door de pro pieters toch wel als flauwe kul afgedaan.

Deel Deze Pagina