Sinterklaasjournaal 2016

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja inderdaad.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En kinderen slikken dat als zoete koek. Uitzonderingen daargelaten.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En wat ik niet begrijp, is dat er mensen zijn die het laatste erger/belangrijker vinden dan het eerste.

Ik vind dat een logische, volwassen beredenering.

Hoe langer de discussie voortduurt, hoe meer (ouders van) kinderen er 'last' van zullen hebben. We moeten diir de zure appel heen bijten. Als deze verandering er eenmaal door is, is de nieuwe situatie de nieuwe waarheid. Geen enkel kind zal er problemen mee hebben (zolang de ouders niet moeilijk blijven doen).

Echter, zolang de huidige situatie blijft zoals hij is, zal een bevolkingsgroep hier last van hebben. En de discussie blijft dan ook. Dus kinderen die er last van hebben.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als 20 kinderen uit een klas de andere 6 continu pesten, moeten die 6 dat dan ook maar accepteren? Omdat de rest een overgrote meerderheid heeft?
    Dit is ook door te trekken naar andere situaties. Als de mannen op de werkvloer het normaal vinden om de vrouwen, die in de minderheid zijn, op de kont te slaan, moeten de vrouwen het maat accepteren of een andere baan zoeken?
    Als de meerderheid van de politieagenten vindt, dat ze elke donkergekleurde medelander zonder reden mogen staandehouden en hardhandig mogen fouilleren, dan mag dat? En wat als 60% van de Nederlanders het daarmee eens is?

Dat je met meer mensen bent, wil niet zeggen dat je de problemen van de minderheid kan negeren. Niet in een sociale maatschappij.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, maar er zijn wel kinderen, die gedurende het hele jaar uitgemaakt worden voor zwarte piet, vaak ook met de suggestie van minderwaardig, dom en slaafs.

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dit! Zo denk ik er dus ook over

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het ook belachelijk overdreven en emotioneel. Kinderen geloven over een paar jaar sowieso niet meer. Sommige kinderen geloven überhaupt al nooit en verklappen het geheim aan andere kinderen. Uiteindelijk stopt iedereen een keer met geloven en ik ken niemand die daar ene trauma een heeft overgehouden.

Totaal niet vergelijkbaar met mensen, die zich elk jaar voor de rest van hun leven gediscrimineerd worden. Al dan of niet onterecht.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat laatste geloof ik geen moer van. En uitgemaakt worden voor zwarte piet...tja dat staat bij mij gelijk aan dikke, dunne, kleintje, lange slungel en wat allemaal nog meer. Ik kon de tv wel het raam uitgooien als de smurfen op tv kwamen en ik kon echt wel door de grond zakken toen Carlo en Irene met het smurfenlied kwamen...

Deal with it!
    En vraag op een eerlijke manier aandacht voor dit probleem maar niet op de zwakke, egoïstische manier die het nu is.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En nu lekker allemaal naar Maassluis. Lekker rellen met de anderen, die het feest écht verzieken. En dat is niet de Nederlandse omroep, maar degenen die zo fel discussiëren en demonstreren. Die krijgen vandaag fijn ondersteuning van de NVU en de antifa. Heerlijk toch, die saamhorigheid op de eerste dag van een kinderfeest?

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Amen!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En dat zal nu minderen of anders zijn?

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Helemaal mee eens! Maar ik bedoel juist de pro-pietactivisten...

En echt... ontkennen dat zwarte piet daadwerkelijk gebruikt wordt door medelanders óm mee te discrimineren, is je kop in het zand steken. Ik snap dat jij als blanke nog nooit gediscrimineerd bent. Fijn. Maar hoe denk jij zo zeker te weten dat het nergens gebeurt?
    Door te ontkennen verdwijnt het probleem niet.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik vind het inderdaad overdreven en emotioneel.
    En zielig voor kinderen kom op zeg.
    Ik heb een heel ander referentie kader mbt kinderen en iets zielig vinden.
    Je kunt ook overdrijven.
    Deal er gewoon mee hoe het nu is en vier je eigen feestje hoe jij het leuk vind en maak je niet zo druk over wel niet geloven in de sint, een regenboogpiet of een zwarte piet.
    Uiteindelijk vallen ze allemaal een keer van hun geloof en daar zullen ze echt geen trauma aan overhouden.
    Tijden veranderen nu eenmaal en dat is zeker niet altijd ten goede maar soms is het zoals iemand al eerder zei gewoon even door de zure appel heen bijten en dan hoeft het helemaal niet altijd negatief en verkeerd te zijn.

14. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Nou alleen zwarte witten en roetveeg pieten. Geen gekke kleuren gezien tot nu toen.
    Dus je kan me nu niet wijsmaken dat er kinderen zijn die dit niet geloven.

15. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
  16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
  17. Logan

Logan Niet meer actief

18. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Als blanke nog nooit gediscrimineerd zijn?
    Dit kun je toch gewoon niet serieus nemen.
    Besef je nu wel dat jij discrimineert?

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Hou nou eens op met die onzinnige vergelijkingen! Niemand wordt hier gepest, betast of lastig gevallen! Wij vieren gewoon een feest zoals we al jaren doen en wil je niet mee doen, dan doe je niet mee! En in die situatie, waarin niemand kwaad wordt gedaan, daarin moet de minderheid idd maar gewoon slikken wat de meerderheid wil. Je kan nooii iedereen tevreden stellen, dus dan maar zo veel mogelijk mensen. Democratie heet dat. Die minderheid vindt het misschien niet leuk, maar wordt niets aangedaan.

Deel Deze Pagina