Een glas alcohol tijdens zwangerschap al schadelijk voor het kind

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Be Happy, Nov 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dit is toch al lang bekend? Ik snap niet dat daar nog een discussie over gevoerd kan worden ;)

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Mijn vk heeft zelfs gezegt dat een paar slokken al schadelijk kan zijn idd!

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Het is wel bekend maar gezien ze met een schatting van 37%!!!! komen die nog drinkt, vind ik het goed dat ze weer een campagne opzetten.

5. mellanie76

mellanie76 VIP lid

Aug 5, 2016
    17,645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Schijnbaar kan het niet vaak gezegd worden, net als met roken je wilt ze niet de kost geven hoe vaak het nog gebeurd.
    HELAAS

6. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

Apr 18, 2016
    789
    5
    18
    Female
    NULL
    Limburg
  7. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

May 1, 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    37%:$

In mijn omgeving ook veel gezien helaas, en als ik er dan voorzichtig iets van zei (niet belerend, meer in vraagvorm), dan kreeg ik vaak als antwoord dat af en toe een glaasje geen kwaad kon. Ik kreeg het tijdens mijn zwangerschap ook regelmatig aangeboden overigens. Deze campagne lijkt me dus zeer terecht!

8. mellanie76

mellanie76 VIP lid

Aug 5, 2016
    17,645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Zeker egoistisch ik snap niet dat er gen consequentie aan verbonden zit en deze vrouwen krijgen hun kindje gewoon mee naar huis(als beloning voor slecht gedrag)
    Terwijl al bij het minste geringste Jeugdzorg al op de stoep staat.
    Vaak bij mensen waar het helemaal niet nodig is.
    We leven soms echt in een omgekeerde wereld.

9. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ik begrijp echt niet hoe je door kunt gaan met drinken tijdens de zwangerschap.. Ik dronk sowieso al geen alcohol maar ik rookte wel, doorgaan met roken tijdens de zwangerschap was in mijn ogen gewoon geen optie. Ditzelfde vind ik van alcohol, echt bizar.

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Laat ik voorop stellen dat ik zelf niet rook en niet drink tijdens de zwangerschap.

Maar de generatie van onze ouders was het doodgewoon om af en toe een rood wijntje te drinken en werd het zelfs aanbevolen voor de bloeddruk. Als je je als zwangere slapjes voelde werd er gezegd dat je met regelmaat een rood biefstuk moest eten want dat zou goed zijn voor het ijzergehalte. Roken werd ondanks dat men toen al wist dat het niet goed was voor je, ook gedoogd onder het mom van die paar sigaretjes zouden je rustig houden en vrij van stress wat bevordelijk zou zijn voor de baby. Net als dat elke vrouw in die tijd thuis beviel.

Ik heb soms een beetje het idee dat er nog veel vrouwen zijn die graag in deze oude 'wijsheden' blijven geloven en daarin misschien ook wel opgejut worden door hun omgeving.

Daarnaast; er werd in die tijd zo veel gedaan wat we nu allemaal niet meer mogen, dat ik me soms afvraag hoe het in vredesnaam mogelijk is dat er zo veel gezonde mensen zijn geboren in die tijd...

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,206
    1,260
    113
    Centrum België
    Ik mocht van de gyn gerust een glaasje wijn drinken af en toe, maar heb het niet gedaan.
    Enkel op 37 weken een half glaasje champagne om het nieuwe jaar in te luiden...

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Het is als russische roulette. Het gaat meestal goed maar het kan ook mis gaan.

Ik ben heek mn zwangerschap bezorgd geweest omdat ik wel gedronken had in de beginfase want wist niet dat ik zwanger was.

Maar als je bewust bezig bent met een kindje krijgen vind ik het heel gek dat je jog rookt en drinkt.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap ook niet dat er nog steeds vrouwen zijn die tijdens de zwangerschap nog drinken (en roken)

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Roken en drinken tijdens je zwangerschap. Bah. Nog erger; bepaalde landen doen vrouwen dit juist omdat ze subsidie krijgen met een gehandicapt kind.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    WoW dat is nog eens een statement. Kun je dit ook onderbouwen met bronnen?

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Doe normaal joh.

17. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Zowel mijn vk als de gyn zeiden dat af en toe een klein wijntje prima kon. Ik heb 1 slok champagne gedronken omdat mijn ouders 40 jaar getrouwd waren en zelfs dat voelde niet goed.

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier een glas wijn gehad toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Heb mij vreselijk schuldig gevoeld.

19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Stond vast op Facebook :D:D:D

20. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Nou, hier wel meer dan een glas toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Mijn vk heeft me toen gerustgesteld.

Share This Page