Hoi hoi. Mijn man en ik zijn bezig met ons eerste kindje. Nu is het zo dat we eigenlijk geen kamer over hebben in ons huisje. We hebben alleen op zolder wat ruimte waar we eventueel een kinderkamer van kunnen maken. Nu denken mijn man en ik alleen dat het een probleem is dat de zolder niet geïsoleerd is... Hoe denken jullie hier over, en heeft er iemand ervaring met het isoleren van hun dak/zolder?
De eerste maanden tot jaren heeft een baby sowieso niet per se een eigen kamertje nodig, maar als je op zolder een slaapkamer creeert, zou ik echt het dak isoleren. anders wordt het erg warm in de zomer en koud in de winter.
Oke dankjewel voor de tip Het wordt maar eens tijd om de zolder te laten isoleren dus... Iemand enige ervaring met bedrijven die daken isoleren?
Dat ligt wel echt aan je kind. Het kan wel echt nodig zijn helaas. Nr 1 moest naar een eigen kamer vrij vlot ivm prikkels. Hij sliep gewoonweg niet bij ons (is nog steeds een kind die als hij verdrietig is niet vastgepakt wil worden en moeite met prikkels). Terwijl nr2 een jaar bij ons lag op de kamer en nr3 9 maanden Dus ik zou iig wel de ruimte slaapklaar maken. Sowieso zolder isoleren is slim. Ook als er geen kinderen komen.
Zolder isoleren is een super simpel karweitje, althans met glaswol of steenwol (ik heb het gedaan met glaswol). Je zet rachelwerk van hout, dampkerende laag (daar moet je wel even opletten welke je moet hebben) vult op met glaswol, tape de isolatiedeken aan elkaar met aluminiumtape (haal die bij de action!!!) en zet er gipsplaat tegenaan. Desgewenst op de naden gipsband en afstucken en schilderen. Hele stappenplannen zijn op te halen bij de bouwmarkt winkels, echt het is NIET lastig. Scheelt je een godsvermogen!!!
Nee nee nee! Laat je goed informeren! Het ligt er helemaal aan hoe je huidige dak is opgebouwd. Hier een amper-geïsoleerde jaren 80 woning en als ik de zolder had geïsoleerd zoals jij beschrijft, dan was mijn dakbeschot inmiddels weggerot. Mensen denken soms echt te simpel over het van binnen uit isoleren van een dak, met alle gevolgen van dien. Dus isoleren: ja. Maar laat er eerst iemand naar kijken die er verstand van heeft.
Heb m hier destijds overlegd met de woningcooperatie en die gaf er zijn goedkeuring voor. Wel met dien verstande dat ik de aangegeven materialen gebruikte. Volgende later nog inspectie of het conform norm gedaan was. Huis staat nog steeds.
Ja, mijn man heeft onze zolder (huis van 50 jaar oud) helemaal geïsoleerd. Was geen kleine klus, want we hebben een grote en hoge zolder en er zat een verlaagd plafond in wat we er uit hebben gehaald. Daarachter was er volgens mij nooit wat aan gedaan. Je moet je inderdaad wel verdiepen in de opbouw van je dak voor je de materialen kiest en het in de juiste volgorde opbouwt. Maar het is wel goed te doen hoor. En het scheelt echt flink.