Sinterklaasjournaal!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Spikkel19, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hoe weet jij de verhaallijn?

2. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Bedankt.
    Gaan we dan effe kijken. En de dan de recorder maar instellen om op te nemen.

3. adi

adi Niet meer actief

Er zit een hele productiemaatschappij achter :cool:

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mochten ze er toch voor kiezen om de pieten 'gekleurd' kan maken, dan vind ik dit een beetje ordinaire opnaaierij. Nee! Dat is leuk voor die kinderen. Die zijn ook niet achterlijk en krijgen hier genoeg van mee.

Als ze sowieso nog onder de regenboog doorvaren, waarom wordt dan sowieso de nadruk extra gelegd op het 'ouderwets' vieren van Sinterklaas.

Ik verwacht bijna niet dat er dit jaar een aanpassing aan zit te komen, maar mocht dit wel zo zijn. Dan vind ik dit echt een lage publiciteitsstunt.

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Dat hebben ze niet gedaan. Enige wat werd gezegd: komen de zwarte pieten ook mee? -Ja, dat doen ze al honderden jaren en dat zullen ze ook blijven doen.

Volgens mij kan het kinderen niks schelen welke kleur Piet heeft.

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ja dat begrijp ik, maar werkt ze daar, kent ze daar iemand van en mag dit zomaar verklapt worden.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nee hoor werd gezegt komen de pieten ook mee? dus het zegt nog niks, gewoon af wachten

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hoe denk je dat de volwassenen onder ons 'ontploffen' als deze aflevering een gedeelte hoax bleek te zijn om in ieder geval WAT zieltjes te winnen.

En ik heb toch meerdere malen het woord 'ouderwets' horen vallen. Nu kan je dit vrij interpreteren, maar met het oog op de lopende discussie weten de productieleiders best dat dit een aardig scheutje olie op het vuur kan worden.

9. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Jochem mijer heeft vanavond op zijn fb een mooie hint gegeven verkleed als zwarte Piet.
    Geen paniek mensen ;) en dat zei Pietje paniek.

Bijzonder dat hier het zgn verhaal verklapt mag worden aangezien de NPS zeer strikt is met de verhaallijn niet te verklappen.
    Ze geven zelf al helemaal niks prijs .

10. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Als je leerkracht bent weet je de verhaal lijn ook al. Gisteren is het pakket binnen gekomen.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Die valt gewoon op te vragen door scholen. Ik heb hen binnen gehad omdat ik in de sintcommissie zit

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nou nee hoor. Assen heeft een van de grootste intochten van Nederland en hier doen we niet aan die kleurenonzin, net als in Belgie. Hier zijn de Pieten gelukkig zwart, zoals dat hoort.

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    whahaha ik vond hem wel leuk vandaag, ben toch zeker zijn knecht niet:p wahahaha en sinterklaas die ging dweilen.. lol..

ben benieuwd of er daadwerkelijk wat veranderd word.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha - ja lachen he... Al die dubbelzinnige dingen nu door de discussie... en de kinderen horen het niet eens :D echt leuk voor de volwassenen zo :p

15. adi

adi Niet meer actief

Onze kinderen vinden het verhaallijn van vandaag helemaal geweldig omdat wij gisteravond toevallig het sinterklaasboekje 'Sinterklaas op drift' hadden gelezen [krijg je gratis bij Unox rookworsten :)].
    In het verhaal raakt de pakjesboot ook de weg kwijt onderweg :D

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha hier hetzelfde!!! :p Met de vraag of "piet piet" de weg dan weet want ze heeft dus weinig vertrouwen in de sint aan het roer... ;)

Hier kwam de dame trouwens met de vraag of het allemaal wel echt is... volgens haar leek het namelijk erg op een film + dat paarden niet zo hoog kunnen springen dat ze op het dak komen.. Ik wist niet zo 1,2,3 wat te zeggen :) mochten de pieten door een regenboog varen, dan ben ik bang dat haar geloof ophoudt :( zwart door roet kan namelijk, maar "magie" bestaat volgens haar niet..

17. adi

adi Niet meer actief

'zwart door roet' geloven mijn kinderen echt niet hoor, ze zeggen dat dat gewoone zwarte mensen zijn. In dat boekje komt de stoet ook op een tropisch eiland, toen vroeg mijn zoon: 'komen de pieten ook daar vandaan?'

Ik kreeg tijdens het journaal ook de vraag waar de pieten ineens naar toe zijn gegaan, midden op de zee??

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je wil dat ze gelooft, dan kun je nu al eens laten zien, dat de vloer of de muur een regenboog wordt als de zon eropvalt door een glas ofzo. Dus zelf een regenboog maken...
    Verder weten de meiden hier, dat je alles kan, als je maar goed oefent ;) . Ik heb al tal van feiten die volgens hen niet konden, moeten bewijzen- als je wil dat ze geloven- dan kun je hier ook wel wat mee denk om het te 'bewijzen' .

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dat is het hele probleem nou juist... Ze weet hoe een regenboog werkt (idd ook door een vaas die voor het raam staat en waar de zon op scheen + vriend heeft uitgelegd hoe het werkt met zonlicht op een regendruppel en dat voorgedaan met een tuinslang gericht op zonlicht.. Daar rende ze doorheen en er gebeurde niks).
    Ik bedenk er wel iets leuks bij, mocht het gebeuren met de regenboog :)

Adi: onze schoorsteen is zwart van roet, dus dat was voor haar erg aannemelijk :D Ik heb nog nooit zoveel moeilijke vragen gehad van dochter sinds dit jaar, haha. Weet iemand toevallig waarom alle pieten "Piet" heten? :p

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.673
    1.432
    113
    Ze zijn 1 grote familie van pieten en piet is hun achternaam :D, maar sommige zoals pietje paniek vinden het mooier het vooraan te zeggen terwijl de oudere, wijzere pieten het achteraan zeggen zoals hoofdpiet, iets in die geest zou ik er van maken.

Deel Deze Pagina