sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door toch3, 15 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Wat bijzonder dat jullie kinderen zo bezig zijn met zwarte Piet. Onze zoon hoor ik daar nooit over, ik denk dat hij alles wel best vindt. Om de cadeaus maakt hij zich eigenlijk ook niet druk. Hij is ook helemaal niet bezig met wat ie wil hebben. Eigenlijk vindt hij het hele fenomeen niet zo erg boeiend. Ik vraag me weleens af of hij er ooit in heeft geloofd. Wij wakkeren het mysterie ook eigenlijk helemaal niet aan. Natuurlijk wel schoentje zetten en pakjesavond maar het is dus allemaal wel best. We kijken dit jaar voor het eerst Sinterklaasjournaal en dat is dus wel leuk maar zoals ik al zei niet spannend ofzo.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik had een stukje gemist en dacht dat het piratepieten waren :)

Zoontje sluit zich helemaal af sinds de cadeautjes in het water liggen. Ik zeg hem wel dat het goed komt. Maar hij geloofd mij niet helemaal.

3. beccie

beccie Niet meer actief

mijn kinderen vinden het ook erg spannend. maar wel heel leuk. zoon van 8 heeft nog geen enkele twijfel en wil vanmiddag hier ook even bij de sloten kijken.
    hij is bang dat sommige kinderen nu minder kado`s krijgen dan anderen omdat alles in het water valt.
    hij denk dat die mannen extra hulpen zijn voor sinterklaas. en dat de echte pieten beneden liggen te slapen, omdat sinterklaas zei.: doen jullie wel even wat zachtjes
    hier is nu alles ook extra echt omdat wij vlakbij dokkum wonen. en dat is nu natuurlijk steeds op tv. en ook in het echt als we in dokkum komen zijn ze al druk bezig.
    zaterdag gaan ze met hun vader naar de intocht.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Hier is de jongste niet te genieten van de spanning. Ventje staat helemaal bol van de sinterklaas stress. T is ook een heel gevoelig jongetje dus alles komt zo hard bij hem binnen.
    Hier willen ze ook beide bij de sloot kijken. Ff voordat school uit is gooit mijn man 2 kleine cadeautjes in t water in de hoop ze vertrouwen te geven dat de cadeautjes echt wel aankomen bij de kids waarvoor ze bestemd zijn waardoor mijn jongste t wat beter een plekje kan geven en de spanning afneemt bij m. Heb t zo te doen met ze

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vonden de kleuters en peuters vanmorgen een pakje op het schoolplein, die is natuurlijk aan komen waaien door de storm! Allemaal helemaal enthousiast :D

toch3 en Zara75 vinden dit leuk.
  6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ben bang dat hier het verhaal voor de oudste het laatste magische verhaal is, zeker omdat de man van albert heijn op wikipedia staat als hoofdpiet als dat zo is is het bij haar in ieder geval klaar want ze is namelijk enorm fan van die man, vond alle reclames van de albert heijn helemaal fantastisch.

De jongste daarintegen staat bol van de spanning en kan niet wachten om naar het strand te gaan en dan te gaan zoeken dus dat gaan we morgen doen :)

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Onze kinderen geloven ook in Sinterklaas maar hebben zelf vrij snel begrepen dat het journaal 'een verhaal' is.

Op een andere zender, in de bios enz wordt namelijk een heel ander verhaal opgehangen met andere sint en andere pieten.

Daarnaast begrijpen meeste kinderen vanaf een jaar of 6 neem ik aan dat pieten ook gewoon mensen zijn. Wat zijn het anders? Dat doet verder niks af aan het verhaal, sint is immers ook een heel oude man.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op die andere zenders volgen wij niks van Sinterklaas. Hij kent wel een paar films, maar dat was inderdaad altijd al gewoon een verhaaltje. Voorheen was het journaal wel echt.

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    zoontje kijkt hier ondertussen liever naar de andere series dan het Sinterklaasjournaal, vind het nep. En eerlijk gezegd kan ik hem geen ongelijk geven, hij weet dat sinterklaas niet meer bestaat maar de pieten blijven voor hem magisch, tot nu althans vorig jaar vond hij de gekleurde pieten al nep nu zijn het niet eens pieten maar ‘knechtjes’ en het lijken eerder mannen in een midlifecrisis of van die studentenbollebozen/-balletjes. Om het maar niet te hebben over hoe enorm dik uitgemeten het wel niet wordt hoe dom en stom ze overkomen, geef mij die oude zwarte pieten maar terug die kwamen menselijk, serieus, slim maar met een grapje en positief over met oog voor de kids waar dit feest met name voor is.

Overigens is het niet discriminerend dat er enkel mannen ‘knechtjes’ zijn? Of ben ik de enige die dat opvalt...

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wie of wat verstaan jullie onder 'knechtjes'?
    Want er zijn al jaren ook vrouwelijke pieten, zowel bij sinterklaasjournaal als bij nicolodeon

11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    behalve in het huidige Sinterklaasjournaal...

12. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    De foto van de hoofdpiet van as zaterdag gezien, das wel erg weinig geschminkt. Ben bang dat er geen echte zwarte pieten meer zullen zijn als de hoofdpiet er zo uit ziet..

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik vind sowieso de filmpjes van de stoomboot ook wel erg dramatisch gemaakt zeg. Ik bedoel dan echt met de special effects etc. Erg nep op die manier...

14. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Mijn dochter van 6 zei 'en nu is mijn hele sinterklaas verpest'
    Ik vind het dit jaar ook echt geen leuke sinterklaasjournaal.

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik dacht dat mijn zoontje te veel met onze visualisaties van werk mee keek, het ziet er nogal nep uit

16. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hier genieten we ervan. Het verhaal is spannend, maar gelukkig zijn mijn dochters vol vertrouwen dat het wel goed komt.

17. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    We zien al drie dagen hetzelfde. En zo jammer dat Eppo Zanik en het echtpaar Visscher/Kaandorp er nog niet inzitten. Hopelijk komen ze nog als de Sint in het land is. Ik vind het best saai en inderdaad, De beelden vd storm (vooral bovenaf) ontzettend nep

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Mijn dochter van bijna 5 vindt het verhaal erg spannend, maar ze wacht met smart op zwarte pieten. Als ze niet zwart zijn zijn ze nep, zei ze. Als er geen zwarte pieten komen, dan zal ze snel afhaken. Gelukkig zijn ze hier nog wel normaal geschminkt en niet dat belachelijke gedoe.

19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Oppaskindje hier dacht dat de pieten onderin het schip zaten :rolleyes: over associaties met slavernij gesproken :roflmao:

Fortunae, fafa en Zara75 vinden dit leuk.
  20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mijn zoon is helemaal niet bezig met de pieten, wel met de cadeaus die overboord vallen.

Vanmorgen zei die al: ach, als Sint ze kwijt is dan koopt hij toch wel weer nieuwe:D

Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina