Nee joh, want vorig jaar zaten de pieten ook onderin het schip, in de pakjeskamer en in de keuken. Druk bezig allemaal! Onze dochter van 7 is héél stellig; het sinterklaasjournaal, dat is het échte verhaal! Ze gaat nu wel wat horen dat het 'nep' zou zijn nu ze wat ouder wordt, maar ze gelooft juist door het sinterklaasjournaal nog heilig - heb het vandaag nog niet gezien. Ben benieuwd. Ik vind de ontknoping altijd toch wel erg leuk hoor.
“Mam, wie zijn nou eigenlijk die mannen?” Ik - overvallen en totaal inspiratieloos: “Dat zijn de pieten...” Pepijn: “Oh, oké”
Ik zou gewoon zeggen dat ik het ook niet weet. En misschien vragen wat ze zelf denken. Misschien pieten die zich nog moeten verkleden? Zoiets denk ik...
Wij hebben er gisteren even naar gekeken. De kinderen vinden het totaal niks aan. Dus we gaan er ook niet meer naar kijken.
wij denken eigenlijk nog steeds dat de pieten beneden zijn. en mijn zoon denkt dat deze mannen gewoon een lift krijgen ofzo tis idd nog erg vaag. maar nu kunnen de mannen even helpen, zodat de pieten nog even lekker kunnen slapen..
Ik weet het niet hoor met die mannen. Ze werden al wel de helpers van sinterklaas genoemd toch? Hier op het dorp zijn alle pieten bij de intocht nog zwart. Hoe leggen jullie aan de kinderen uit dat de pieten op tv roetvegen hebben maar die van de intocht helemaal zwart zijn? Mijn dochter begint nu al dat het op tv niet echt Is maar dat de echte sint en pieten wel hier komen. Wat mij betreft een prima verhaal maar vroeg me af hoe jullie dit inpakken?
Kinderen hier vinden er dit jaar niets aan '' Mam, waarom zien we geen zwarte pieten en waarom zien we zo weinig van de boot '' Vind het dit jaar zelf ook erg saai overkomen.
Mijn zoontje van 6 zei vanmorgen met een beteuterd gezichtje '' Mam, jij bent zeker ook een helper van Sinterklaas en jij doet dan de pakjes in mijn schoen '' Heb er maar wat omheen gepraat maar vind het echt verdrietig om te zien dat hij er op deze manier moet achter komen dat het allemaal gewoon een verhaal is. Maakt mij daarnaast ook wel boos dat alles zo ontzettend aangepast word door een handje vol met mensen. Ben blij dat alle zwarte pieten hier gewoon nog zwart zijn in het dorp, ik denk dat ik zelfs niet eens ga kijken naar de intocht op TV.
Mijn dochter van 5 vind het Sinterklaasjournaal wel leuk. Ook wel spannend met de cadeautjes die in het water vallen maar echt druk maakt ze zich er niet om. Ze kijkt erg uit naar morgen. Eerst de intocht op tv en dan hier in het dorp. Over pieten heb ik haar nog niet gehoord. Ik vind het vooral jammer dat de volwassenen het zo verpesten voor de kinderen.
Hier in het dorp zijn alle kinderen gewoon bezig met die pakjes die gezocht moeten worden. Nog geen kind gehoord die zich druk maakt om 'niet in beeld zijnde pieten'. Deze komen vanzelf bij de intocht in het dorp. Het enige storende vind ik dat het verhaal kinderen aanspoort om bij het water te gaan zoeken naar pakjes. Echt gevaarlijk.. Gisteren al vier 6jarigen hier weggestuurd bij het kanaal. Echter hoor en lees je enkel de drukte over de kleur van pieten bij de ouders..
Ooh dat vind ik echt erg inderdaad. Dat hij zelf de link legt doordat ze het op tv nu zo doen. Ik zou ook balen als ik jou was. Mijn man zegt ook niet meer kijken. Maar we kijken alleen elke avond en ze weten dat het morgen op tv komt... Maar als het tegen blijft vallen kijken we volgend jaar niet. Ze zouden geen kijkcijfer meer moeten hebben om in te zien wat ze gedaan hebben. Ik zag op YouTube een filmpje v hoofdpiet, wellespiet en pietje paniek van twee jaar terug dat ze met de boot terug gingen omdat ze hier niet welkom waren, en dat ze het schilderij v Diewertje vervingen voor een Spaanse dame. Maar wat was het waar wat ze daar zeiden. Het was hun laatste jaar en als je die beelden terug ziet. Dan mis je ze enorm
Vind het vooral gewoon erg verdrietig en onbegrijpelijk dat er daadwerkelijk mensen zijn die het zo kapot willen maken voor andere kindjes Wij willen het eigenlijk ook niet kijken maar ze kijken het hier op school dus ik moet wel. Of althans, ik moet het thuis niet kijken maar goed, ze komen wel met vragen dus moet wel weten hoe ik er nog een beetje op in kan spelen dus kijken we het in de avond toch ook maar thuis. Ik denk dat ik aan het einde van dit Sinterklaas het maar gaat vertellen hoe het precies zit, ik wil dat hij gewoon van ons op een leuke manier hoort hoe het allemaal zit dan dat hij er op deze manier via een Sinterklaas Journaal achter moet komen. En precies wat jij zei, dat ene jaar nog met pietje paniek en de welles piet en het schilderij, dat was een geweldig jaar, alles werd aangepast maar toch ook wel weer behouden, beide '' kampen '' blij zou je denken maar nee, helaas... Weet nog wel dat Jochem Meyer ( pietje Paniek ) toen zelfs nog zijn ergenissen op zijn eigen Facebook uitte en toen dacht ik al, dit is het laatste jaar dat we op een leuke, lollige manier van het feest hebben kunnen genieten. Er zit totaal geen leuk iets aan dit jaar, geen grappen en grollen, geen spannend verhaal. Erg jammer.
Nou ik hoor hier op school heel veel kindjes zich afvragen waar die pieten uberhaubt zijn, heel leuk al die aangespoelde pakjes maar je merkt dat zelfs de hele kleintjes in de kleuterklassen doorhebben dat het niet helemaal klopt. Dus het zijn absoluut niet alleen de volwassenen.
Vanaf hoe oud vonden jullie kinderen het echt leuk om te zien? Ik zit er hier met dochter van (bijna) 3 te kijken, maar die kijkt liever kindertijd zegt ze. Dus ik kijk vooral voor mezelf .
Want zij wisten hoe het journaal 'vroeger' uitzag? Vorig jaar waren er gekleurde pieten, jaar ervoor gewone mensen die door de schoorsteen sprongen en zo een kleur kregen. Die kleuters van 4-5 jaar refereren zeker naar beelden van 3 jaar terug? Want ze weten dat het toen wel 'klopte'? Jaren geleden klopte het ook niet. Alle bn-pieten hadden een naam en functie, maar in geen enkel dorp kwam die hoofdpiet of pietje paniek met de intocht mee. Daar werden onze kids bijv heel verdrietig van toen ze 3-4 waren... Huilende en teleurgestelde kinderen na de intocht, die pieten op straat hadden niks te maken met die op tv.
Jaaaa mijn kleintjes riepen ook meteen: we gaan straks nog bij de sloot zoeken! Nou liever niet in het donker en überhaupt liever niet... Hier kijken ze met groot enthousiasme. Over de kleuren van de pieten hoor ik ze niet. Wellicht omdat ik me er zelf totaal niet aan stoor. Mijn buurvrouw plaatst 30 topics per dag op haar FB over dit onderwerp, en het verbaasd me dus ook niet dat haar kinderen het “niet leuk meer” vinden..
Mijn dochter vindt het nu voor het eerst echt leuk om te kijken, ze Is 5,5. Vorig jaar keek ze alleen op school en hoefde ze het thuis niet te zien. Jaren daarvoor hebben We niet gekeken. Ze stoort zich niet zo aan de kleur van de pieten maar vind het wel vreemd dat de pieten bij de intocht hier wel helemaal zwart zijn. En daar kan ik haar geen ongelijk in geven. Liever alles hetzelfde wat mij betreft en dat maakt het voor mij niet uit of ze zwart, paars, geel met roze stippen, wit of roetvegen zijn.
Ik zeg toch niet dat ze terug refereren naar 3 jaar geleden? Ik zeg dat die kinderen zich afvragen waarom er geen zwarte pieten in het Journaal zitten, je merkt aan die kids dat ze dat vreemd vinden dat er nu '' normale '' mannen aan het stuur bij Sinterklaas staan.
Kids worden trouwens wel helemaal vrolijk van dit liedje Word helemaal grijs gedraaid hier, op zich niets met het Sinterklaas Journaal te maken maar wel leuk om te delen