sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door toch3, 15 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn jongste zoontje toen de huispiet in beeld kwam "o, ze hebben toch de schmink uit Spanje meegenomen" :D

Fortunae, Syane, Chocolat en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Blij dat we de huispiet eindelijk zagen, wat een vertrouwd gezicht.

Maar viel jullie niet op dat er gewoon gezegd werd dat sinterklaas niet overal tegelijk kan zijn en er dus ook overal hulpsinten zijn?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Weet je, ik denk dat als de kinderen helemaal overstuur raken van de suggestie dat Sinterklaas terug naar Spanje gaat dat je je kinderen dan helemaal niet naar het Sinterklaasjournaal moet laten kijken.
    Want jaren geleden, toen de hele discussie om zwarte piet er nog niet was was er ook altijd iets aan de hand. Zo gaat het bij de officiële intocht ook al jaren. Al zolang ik mij de sintintocht kan herinneren lijkt er iets mis te gaan.

Dit is dus wat ik bedoelde met dat het sintjournaal het nooit meer goed kan doen en mensen iets zoeken om te klagen nu. Want dit soort suggesties van: ow jee het sintfeest valt in het water is al sinds jaar en dag.

Lovely83, Hopsatee, In your eyes en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Een paar jaar geleden was de hele pakjesboot zoek. Spannend verhaal, zouden de pakjes op tijd zijn? Zo gaat het inderdaad ieder jaar, dat is het hele idee van het Sinterklaasjournaal! Mijn kinderen zijn gerustgesteld nu de gevonden pakjes naar het pietenhuis worden gebracht.

tuc vindt dit leuk.
  5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Klopt, zei die man ook in het Museum over die bonefatius. '' Hij was één van de eerste hulp sinterklazen '' :rolleyes:

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar dat maakt het hele verhaal juist spannend, althans, mijn kinderen hebben het altijd als enorm spannend ervaren en zijn er nooit overstuur van geraakt. Maar het verhaal van dit jaar klopt gewoon aan veel kanten niet en dat haalt de spanning er vanaf.

Ieder jaar lagen de kids en ik elke aflevering in een deuk om wat de pieten beleefde of wat ze voor gekke fratsen uithaalde, het maakt het spannend, er werd geleefd op de boot, de pieten en de Sinterklaas keken er naar uit om naar Nederland te komen, zo voelde het altijd voor ons, dit jaar heb ik dat totaal niet.

Maar goed, dat zal je wel weer overdreven vinden :rolleyes:

Misschien komt het ook gewoon omdat ik al vanaf kleins af aan met enorm veel plezier er naar heb gekeken en het mij dus extra aantrek dat het op deze manier straks gewoon klaar is.

Maev vindt dit leuk.
  7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik vind juist dat er te veel op volwassenen wordt gericht. Dat hele weerbericht, echt, dat is toch niks voor kinderen? Dat zijn alleen woordgrapjes voor volwassenen en het heeft niks met Sinterklaas te maken.

En het verhaal wordt hier wel spannend gevonden (zouden mijn pakjes ook overboord zijn gevallen), maar van de 10 min Sinterklaasjournaal, ze je maar 1 minuut Sinterklaas en pas op dag 5 Pieten. Tja, dat is toch niet om het voor kinderen zo leuk mogelijk te maken. Dat is wel echt met moment waar mijn zoontje op wacht.

Ik begrijp dat het leuk is om volwassenwoordgrapjes in te bedden, daar ben ik ook niet tegen. Maar ik vind eerlijk gezegd dat het Sinterklaasjournaal meer potentie heeft om erg leuk te zijn voor kinderen, dan dat het nu is.

Maev, Chocolat en Loesje86 vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik reageerde toch ook niet op jou maar op iemand die het allemaal te spannend vond en 2 kinderen had die overstuur waren.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dus dan mag ik niet reageren? :rolleyes:
    Ik gaf gewoon een reactie op jouw reactie.

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bij het zien van de donkere mannen en lichte mannen;
    Waar is zwarte piet nou?

Bij het zien van de huispiet;
    Heeeheee dáár is toch zwarte Piet!

Ik vind het zo mooi dat hij echt niet de donkere mannen als zwarte piet ziet.

Kindje op t werk,7 jaar, zegt;
    Dat meisje moet nog oefenen door de schoorsteen. Ze moet nog zwart worden.

Vind t journaal zwaar tegen vallen. Ben heel benieuwd wat ze er morgen van maken. Ook vind ik het voor de oudere kinderen heel verwarrend omdat die "mannen" bbners zijn en ze zo echt wel gaan herkennen.

Spikkel19 vindt dit leuk.
  11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Precies dat.

Overigens vertelde mijn dochter vandaag ook dat Sint geen zwarte pieten heeft. Ik vroeg hoe ze daarbij kwam. Nou, die zijn er niet meer zij ze, alleen andere mannen die hem helpen.
    Jammer hoor!!!!

Debaky vindt dit leuk.
  12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ja.heb meteen gezegd wat een onzin he? Sinterklaas kan dat zeker wel,dat doet hij al jaren samen met zijn pieten.en dat werd gelukkig meteen voor zoete koek genomen.
    Die witte piet is volgens de oudste gewoon een meisje die terug naar mama wil en geen piet.dit zei ze toen ik zei,leuk he weer 2 pieten gezien.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor dat mag

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik maak me er totaal niet druk om ik volg samen met mijn dochter het journaal en we vinden het beide hartstikke leuk en spannend. En wanneer welke piet waar en hoevaak verschijnt dat boeit me geen
    b(p)iet. Ik geef wel een draai aan het hele verhaal mocht ze een vraag stellen wat ze overigens nog niet doet.
    Mijn dochter vind het allemaal prima en ik ook heb wel wat anders dan me druk te maken om het sinterklaasjournaal we genieten ervan net zoals elk jaar.

Peppabig en beccie vinden dit leuk.
  15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik kom altijd thuis net na het journaal. Mijn jongens kijken het samen op de bank en vinden het prachtig.
    Mijn oudste had vandaag trouwens wel opeens twijfels, Sinterklaas komt bij ons aan om 13.00 uur. Hij bedacht zich opeens dat dat niet logisch is als hij om 12.00 uur in Dokkum is.

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zeur niet over het sinterklaas journaal en ja altijd gaat er wat mis, maar dat de boot terug naar spanje ging was even een stap te ver voor mijn kids, mijn excuses dat mijn kinderen nu eenmaal heftig reageren op spanningen en over het algemeen gaat het wel goed, maar ik vind dat het dit jaar toch anders is dan alle andere jaren maar dat kan aan mij liggen.. Nee ik zoek niks om te klagen want zolang mijn kinderen het leuk vinden blijf ik sinterklaas vieren.. maarrr als het zo word verteld dat er hulpsinten zijn en dus ieder mens een piet of sinterklaas is dan is de magie er in mijn ogen behoorlijk van af..

Oh en mijn kids zijn gelukkig weer gerust gesteld nadat we even "gebeld" hebben dat het grote boek veilig in nederland is.. ;)

17. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik vind dat het op zo veel punten veel moeilijker gemaakt word dan het is. Beetje creatief denken als ouder en er is niks verpest, dat is altijd toch al? Ik neem tenminste aan dat het niet alleen mijn kinderen zijn die zich afvragen hoe een paard op het dak kan lopen of waarom er cadeaupapier bij de Bruna te koop is. Maar alleen omdat het om de kleur van de pieten gaan hebben ouders ineens moeite met een creatieve waarheid te vinden en is alles verpest?

Witte pieten: wat leuk, een nieuwe piet! Als je oud genoeg bent mag jij misschien ook wel solliciteren bij sinterklaas!
    Herkenbare bn-er: doe de Jochem Meyer. Hey, dat is het neefje van/tweelingbroer/familielid van .... wat leuk dat hij tegenwoordig piet is!
    Pietje paniek werd namelijk óok herkend, geschminkt en al. Vandaar dat verhaal van zijn neefje.

Heus, het kan zo makkelijk zijn... :rolleyes:

iMoeder, Juffie26, Superjollie en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hulpsinterklazen zijn toch standaard deel van het verhaal? In het Sinterklaasboek van Charlotte Dematons zijn hulpsinterklazen ook gemeengoed... volgens mij heb ik nog een cassettebandje met de intocht uit 1986 waar Aart Staartjes het al over hulpsinterklazen heeft.

fafa vindt dit leuk.
  19. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Klopt, en de film De Hulpsinterklaas komt uit 1992. Ik ken ook niet anders dan dat er altijd al hulpsinterklazen geweest zijn.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    #140 taliaa, 17 nov 2017
    Laatst bewerkt: 17 nov 2017
    Ik ga echt helemaal stuk hier.. Tig paginas vol geschreven over het sinterklaasjournaal... Door volwassenen..

Ze kúnnen het door de hele discussie gewoonweg niet meer goed doen.

En wat tuc al zei: het is toch al jaren zo dat het misgaat? Dat is al sinds ze t journaal hebben voor de intocht..
    En daarvoor bij de intocht al; de camera maar nee schudden als de boot er nog niet was.

Onze kinderen weten gewoon hoe het zit en man oh man wat ben ik daar blij mee als ik sommige verhalen lees hier..
    Onze kinderen kruipen in de televisie, gaan helemaal op in het verhaal en zitten morgen klaar. Vol spanning, de wetenschap dat het goed zit en met een klein conflict in t wonderbaartastische kinderbrein.

Deel Deze Pagina