Sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door toch3, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Uhm ze krijgen volgende week nog een plaatje ;)
    En ik las in de handleiding van het Sinterklaasjournaal dat de pieten op de scholen moeten lezen, dus het plankje moet op hun tafeltje blijven liggen tm vrijdag
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Elke school heeft een doos Pietenplaatjes gekregen, of ze nu wel of niet het Sinterklaasjournaalpakket hebben gekocht. Alleen ontbreken er een paar plaatjes in deze dozen. Kan het zijn dat jullie school ervoor kiest om ze niet, of later uit te delen?
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh dat ga ik eens even navragen dan bij de sint commissie (vriendin ;) ) of ze niet gehad hebben zoals ik dacht - of bewust niet uitgedeeld (om nog meer onrust te besparen ;) ???)
     
    rijo vindt dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ah... ze zijn op het laatste moment pas gekomen.. denk dat er wat vertraging is geweest. Dus ben benieuwd of ze nog uitgedeeld worden!
     
    rijo vindt dit leuk.
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze school besteld nooit het pakket van het Sinterklaasjournaal, maar had wel de plaatjes. Vind ik trouwens wel netjes van ze.
     
    Athina vindt dit leuk.
  6. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier op school hebben ze ze ook binnen gekregen, maar niet uitgedeeld. School gebruikt nu de plaatjes voor het bij hun eigen verhaal, dat is elk jaar weer anders. Een week voor de sintviering komt het feest in gevaar en moeten de kinderen helpen om het goed te laten komen (niks dramatisch hoor). Dit jaar willen de pieten op vakantie. In de gemeenschapsruimte hangen brochures van reisbureaus, posters van een tropisch oord en een strakdlaken ligt op de grond met overal zonnebrillen en opblaasbeesten voor in het zwembad. Ze vinden Nederland te koud op 5 december :roflmao:

    De kinderen moeten nu onder andere een brief schrijven dat ze hier moeten blijven en ze zingen extra liedjes
     
    In your eyes en Athina vinden dit leuk.
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wat leuk!
     
  8. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw

    Onze school had idd een paar plaatjes, 6 per kind. Voor de rest geen pakket aangeschaft dus de rest van de plaatjes ook niet. In het sinterklaasjournaal wordt nu meerdere malen gezegd dat de sint op alle scholen leesplankjes heeft gebracht... zoontje dus in tranen.

    En ja, daar moeten kids ook mee leren omgaan. Maar ik vind het heel raar dat zo resoluut wordt gezegd dat plankjes op school worden gebracht terwijl dat dus niet zo is. Sinterklaas kan ook zeggen 'op een paar scholen in het land bezorg ik plankjes' oid.
     
    CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  9. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    hier ook al mee naar huis gekregen. Nu speelt hij er thuis mee
     
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Ben ik helemaal met je eens hoor! Dat had de goedheiligman wel iets anders kunnen formuleren..
    Het leesplankje moet ook op de site van het Sinterklaasjournaal staan. Misschien kun je 'm daar downloaden voor je zoontje?
     
    14januari vindt dit leuk.
  11. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind het stom gedaan met die plaatjes. Als je er zo weinig in omloop brengt, leg er dan niet zo de nadruk op in het journaal! Op school van de oudste kregen alleen de kleuters er een paar, op school van jongste niets. Gelukkig gelooft de oudste niet meer en jongste is al 7, maar heb al veel jongere kinderen erom zien mopperen, balen, zelfs paar traantjes gezien.
     
    CoffeeJunkie en littlemunchkin vinden dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Was dit de laatste aflevering?
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Jep... pakjes avond kan doorgaan en het sinterklaasfeest is weer gered... Ik vond het een beetje suf het verhaal dit jaar, niet echt een climax. Meer 'was dit het nou?' . Maar wel weer leuk om te zien dat ze de nadruk nog even legde op het ouderwets zwarte van zwarte piet.. Dat is niet fout. Dat is gewoon de ervaring van de zwarte piet... Ook het leren lezen en superslim zijn natuurlijk van Piet Snot. En hoe flauw ook 'ik sta hier niet voor piet snot ' oh toch wel? haha... vond ik toch wel grappig ;) .
     
    toch3 vindt dit leuk.
  14. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Vond het ook een beetje een gekke laatste aflevering.... zoon kon niet slapen omdat het boek nog steeds niet terecht is en de pieten nu niet weten wie welk kado moet krijgen. Toevallig appte mijn vriendin me net dat haar zoon met exact hetzelfde zat. Niet zo handig die losse eindjes.... nog maar 1 dag gelukkig!
     
  15. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik vind het altijd een super leuke tijd, maar die hele circus heeft nu toch wel lang genoeg geduurd. Ze is op van de spanning en slaapt al paar nachten slecht ik vind het bijna zielig voor haar ze moest eens weten wat er al maanden op zolder ligt :p
    Van mij mag onze beste vriend uit Spanje gerust weekje later aankomen, 2 weken is laaaaaaang genoeg voor die kids. De spanning heeft hier nu echt wel zijn absolute climax bereikt hoor wordt tijd dat de cadeaus tevoorschijn gaan komen. Nog even volhouden.
    Veel plezier vast allemaal :D
     
  16. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Grote boek is nu toch wel weer terug, hoofdpiet is gevonden in de schoorsteen en die had het boek. Maar idd niet echt duidelijk laten zien.
    Vond overigens ook een beetje apart einde. Voor mijn gevoel moeten er nog meer afleveringen volgen omdat het niet af is.
     
    Deliana vindt dit leuk.
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - voor mij mogen van ze van 5 december 5 november maken ;) en dan 10 dagen van te voren aankomen.. prima! Kunnen ze op school ook een leukere aanloop maken naar kerst, want dat is altijd zo gehaast, zo zonde van ook zo'n mooie tijd...
     
    CoffeeJunkie, Deliana, fafa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ik vond het verhaal dit jaar ook een beetje flauw, maar gelukkig heb je naast het doorlopende verhaal altijd heel veel van die grappige dingen in de losse berichtgevingen, het korte nieuws, het weer en - niet te vergeten - Jan Boerenfluitjes. Ik heb wel met plezier gekeken en mijn dochter al helemaal! En de laatste aflevering vond ik trouwens wèl leuk. Dat die hoofdpiet zich al die tijd in de schoorsteen van het grote pietenhuis verstopt had... En piet snot die een zaklamp moest kopen om de hoofdpiet in de schoorsteente helpen...
     

Deel Deze Pagina