Sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door toch3, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Nouja, het is dus al zeker 60 jaar zo xD

    (Maar je hebt het dus ook nog nooit gehoord in de ‘samenvatting’ in het nieuws?)

    Overigens heb ik kind meteen met een jaar en een paar maanden(2014 geboren) voor de intocht op tv geparkeerd, dus ik was in principe al voorbereid toen ze het bewust ging zien.
     
    Debaky en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik volgde het Sinterklaasjournaal ook al voor dat ik kinderen had. Denk dat ik alleen de periode als puber/tiener het niet gevolgt heb maar alle andere jaren zat ik netjes elke avond voor de tv tijdens het Sinterklaasjournaal en de landelijke intocht. :oops:
     
    sweetL en Debaky vinden dit leuk.
  3. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kijk idd eigenlijk nooit nieuws en dus ook niet gehoord nee... er is zoveel ellende, dat hoef ik niet allemaal extra te zien.
     
  4. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Net de intocht gekeken. Ben ik eigenlijk de enige die die hoofdpiet echt een eikel vindt? :( Vond de pieten van een aantal jaar terug veeeel leuker ook! Hadden ze die niet gewoon roetvegen kunnen geven?
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Lijkt mij ook logisch toch dat je je schoen zet op de dag van aankomst?

    Verder snap ik eigenlijk niet waarom iedereen paniekeerd over een andere wending, je hoeft niet mee te doen hoor met het sint journaal. Doen wij ook nooit.
     
    Posh vindt dit leuk.
  6. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik weet niet meer welke "bekende piet" het was maar heb gelezen dat een piet (ik dacht de vorige hoofdpiet maar hang me er niet aan op) stopte ivm de roetvegen omdat zijn eigen kinderen hem dan zouden herkennen.
     
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Maar als je al de hele week in de veronderstelling bent dat het verhaal zo gaat en je die hap al genomen hebt is het lastig dit terug te draaien. Je kunt er altijd een draai aan geven maar het verhaal van het hapje eruit was juist heel leuk en bijna jammer dat Piet snot het heeft opgelost.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap niet zo goed dat je de hap al genomen hebt... had toch ook prima vanavond gekund? Zo veel voorbereiding vraagt het niet toch. Althans, ik kan dat prima zonder warming-up :D In ieder geval een tip voor volgende jaar: het draait verhaal nogal eens.
    Ik vind de huidige draai wel jammer trouwens, want om verkeerde letters te kunnen geven is wèl wat voorbereiding nodig. En als je nu om 18.00 het Sinterklaasjournaal kijkt, zit kun je dus niet meer inspelen. En dat hoeft inderdaad ook niet, @tuc. Maar het is wel leuk. :thumup:
     
  9. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wat zat er nu uiteindelijk in die grote kist? Wij waren bij onze eigen intocht dus hebben het op tv maar heel even kunnen kijken.
     
  10. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Dat wil ik ook weten.
     
  11. Posh

    Posh Niet meer actief

    Hoofdpiet Erik van Muiswinkel die het 18 jaar gedaan heeft is hierom gestopt:

    "Ik heb 3 jaar geleden al geroepen dat de NTR gehoor moest geven aan de roep om een andere Piet. De publieke omroep kan er niet aan voorbij dat sommigen het typetje als kwetsend, racistisch zien.''
     
    amdaa, littlemunchkin en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik heb die hap ook niet genomen trouwens want hier geen chocoladeletters maar kadotjes in de schoenen, en ben dat stukje ook wel met je eens dat het wel heel voorbarig was een aantal dagen van te voren al die hap te nemen of de chocolade letter kapot te maken :roflmao:
     
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Appie is hiet tot 22.00 uur open. Is dat niet overal zo op zaterdag?
     
  14. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Netjes en terecht!
     
  15. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Woh ben lang niet op het forum geweestaar Sinterklaas is weer even een reden ...

    Ik ben toch ook niet heel blij met het letterverhaal... Gewoon om het principe, alle supermarkten blij omdat wij allemaal massaal ineens letter nodig hebben...
    Ik verzamel altijd lang van te voren al schoencadeautjes... Maargoed mijn man is dus maar even speciaal lettertjes gaan kopen. Wel van die kleintjes en de verkeerde letters want de goede waren er sowieso niet ....
     
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik bedenk me nu dat ik wel vaker geen juiste letter voor zoon gebruikte vroeger. Meestal zijn de mooi bewerkte letters er alleen in de S van Sint en het is zoon nooit opgevallen dat het niet zijn letter was.
     
  17. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik dacht precies hetzelfde!!! En ook hoe de Hoofdpiet dan tegen hem doet... Ga jij maar ff schoonmaken ...
     
    littlemunchkin en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. fafa

    fafa Niet meer actief

    Any excuse to eat chocolate! Ik snap dat wel :rolleyes::p
     
    Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. fafa

    fafa Niet meer actief

    Nee, omdat je het uberhaupt niet volgt, toch?
    Als jullie lokale sinterklaasverhaal opeens de laatste dag een plotwending presenteert waar je niet meer op in kan spelen zou je dat ook niet leuk vinden.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Van mij mag die hoofdpiet dus echt volgend jaar in Spanje blijven. Bah. Hij was ook al zo naar tijdens de intocht.
     

Deel Deze Pagina