Sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door toch3, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Dit lijkt mij ook het meest logisch.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik niet:p Ik heb in deze tijd mijn eigen Pietje Paniek thuis:roflmao:
     
    Athina vindt dit leuk.
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vraag me af of vorige generaties moeders dit zo serieus namen allemaal.
    Zouden die koffie- of schrijfclubjes hebben gehad over: 'wat komt vandaag precies in het sinterklaasjournaal en hoe heb jij dat gedaan?' :)

    Ik vind Sinterklaas steeds meer een drukmaken-tijd voor volwassenen worden dan een heus kinderfeest.
     
    jt82, olleke en tuc vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja echt idd.
    Ik ben zelf net een klein kind hoor als hij weer in het land is, ik vind het een heerlijke tijd. Maar verontwaardiging over de verhaallijn in een tv programma??:rolleyes:
    Mijn moeder had dat zeker niet haha.
     
    Zoe123 en Athina vinden dit leuk.
  5. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Vorige generaties moeders hebben bij het naar school brengen van hun kinderen heus wel lachend met elkaar staan praten over wat voor dingen ze hadden uitgehaald bij het schoenzetten enzo. Nee, er was toen geen verontwaardiging over de plottwist van een tv programma, maar er wàs toen ook geen tv programma over sinterklaas... :rolleyes: Maar grappige verhalen vertellen en ideeën uitwisselen gebeurde toen heus ook. En als ze iets in de verhaallijn van het bezoek van Sint op school niet leuk vonden, werd dat heus ook besproken. Wat wij hier doen is van alle tijden. We doen echt niks nieuws ofzo.
     
    puzzelstukje, Juffie26, fafa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar: ouders die het niet leuk vinden??
    De verhaallijn van toneelstukken en programma's worden voor kinderen geschreven he? Kinderen ervaren die sowieso al anders dan volwassenen.
    Maar het ging niet zo zeer om de verhaallijn zelf, maar mijn verbazing dat je 3 of 4 dagen voor het überhaupt zover is een hap uit een letter nemen en dan nu "boos" zijn dat het niet meer klopt.
     
    Posh en amdaa vinden dit leuk.
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het leuk - ik kijk niet altijd mee - maar zorg dat de kinderen -met name de oudste, die toch niet meer geloofd - wel even een up-date geeft- zodat ik weet waar ik rekening mee moet houden. Zaterdag avond 10 minuten voor sluitingstijd moest ik nog éven chocolade letters halen. Geen probleem. Alleen de F kon ik niet vinden. Jammer, dan maar de V ;) - en dat vond ook de jongste - die nóg we geloofd, een grappige fout, gewoon een spelfout van piet!
    En bij de jongste zat er in het doosje van de K inderdaad de I - dat had ze snel door - ook al hadden wij het witte zakje er niet afgehaald.
    Ik vind het leuk hoor. Lekker meegenieten en mee doen, maar wel voor zover het in mijn planning past.
    Gisteren vergeten de schoenen te vullen. Hoewel ze weten dat dat hier kan gebeuren omdat ze 'm iedere dag mogen zetten. En toen kwam dochter op school ook een kindje tegen, die óók niets had gehad, toen werd het helemaal logisch hihi. Prima allemaal hoor. Leuk ook om gewoon met de kinderen mee te bewegen in het geloof.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Persoonlijk had ik nog geen happen uit de letters genomen, maar ik had wel speciaal hiervoor letters gekocht. Ik hou er niet van om te veel snoepgoed te geven (niet gezond). Dus hoewel ze soms wat pepernoten, schuimpjes en of chocolademunten in de schoen krijgt, koop ik nooit van die grote letters. Ik vond die hap uit de letter alleen een ontzettend grappig idee en mijn dochter vond dat filmpje op de website van het sinterklaasjournaal zo leuk, dat ik het nu voor een keer wel heb gedaan. En toen ging het niet door. En nee, dat is geen ramp, maar ik was wel een beetje teleurgesteld.

    En ja, ik weet dat het feest in eerste plaats voor de kinderen is, maar dat betekent niet dat het niet óók voor de ouders is. Ouders willen graag samen met hun kinderen mooie herinneringen maken aan dit feest. Ouders mogen ook van dit feest genieten en zich erop verheugen. En hoewel sommige mensen makkelijk kunnen schakelen als iets waarop ze zich verheugd hadden anders loopt dan verwacht, hebben anderen daar net even wat meer moeite mee.
     
  9. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat betreft die hap uit die Chocolade letter, dat ga ik nu tot aan pakjes avond doen, niet dat ze iedere keer een letter krijgen maar tot aan 5 dec krijgen ze vast nog wel iets lekkers :roflmao:

    Ik heb een briefje in de schoen gedaan waarop ik zei dat ik een nieuwe piet was en dat ik het allemaal nog moet leren en dus gewoon toch een hapje van de chocolade letter had genomen.

    Doe ik straks ook gewoon 1 letter in de zak met een hapje eruit en dan ook weer een briefje erbij '' Sorry, ik kon het niet laten, ik denk dat ik het nooit ga leren als Piet '' :roflmao:

    Ik snap wel wat @tuc bedoeld, sommige raken al in de stress terwijl je juist zooooooo enorm creatief kan zijn en juist je eigen draai er aan kan geven. Niet stressen maar genieten moeders, laat je creativiteit los en verzin wat leuks.

    Sinterklaas zei ook nog '' Iedereen krijgt een letter of wat anders '' nou voila, als je dan toch die letter niet wilde geven dan had je dus ook gewoon wat anders kunnen doen ;)
     
    rijo, amdaa, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. MariMari

    MariMari Actief lid

    8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Wij lagen nog op bed en hoorden 'm mopperen en lachen, en het aan Sinterklaas verklappen :D
     
    Athina en Debaky vinden dit leuk.
  11. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik had weer zo'n lol om het Sinterklaas journaal :roflmao: de Pieten stonden weer vrolijk aan de Chocolade letters te knabbelen, er worden verkeerde kado's bezorgd, ik hou dr van.

    Morgen mogen de kinderen hier de schoen weer zetten en dat worden dus twee van die meiden LOL ballen :roflmao: Heb nu al zo'n lol om die grap, slaat helemaal nergens op misschien maar ik vind dus gewoon echt hilarische.:roflmao:
     
    DastyQueen en amdaa vinden dit leuk.
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik las vandaag nog de oude verhaallijnen van sinterklaasjournaal.

    Ze herhalen volgens mij een beetje de verhaallijnen van 15-16jaar geleden: nieuwe pieten kunnen niet lezen en moeten in Nederland naar school, en alle kado's volledig door elkaar heen.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  13. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    904
    1.224
    93
    Mijn oudste (6 jaar) heeft een briljant systeem bedacht om Sint en Piet vannacht op heterdaad te betrappen :roflmao::roflmao: Bekijk bijlage 598179
     
    Manque, 14januari, Kolibrie2 en 19 anderen vinden dit leuk.
  14. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Mijn zoon is helemaal weg van die pietenplaatjes... maar die zijn dus niet te koop. Nu dacht ik slim te zijn en ze op marktplaats op te zoeken maar dan betaal je minimaal 1 euro per plaatje! Belachelijk...
    Hebben jullie al plaatjes weten te verzamelen?
     
  15. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hoe zou je eraan moeten komen dan? Dat is me niet duidelijk eigenlijk
     
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Alle basisscholen hebben een doos met plaatjes gehad. Het is dus de bedoeling dat ze op school worden uitgedeeld.
     
  17. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Basisscholen hebben ze in een pakket gekregen. Dus bij de schoen in de klas zetten hebben alle kids er een paar gekregen hier. Maar natuurlijk niet allemaal. Op de website van de pietenplaatjes staat dat je ze alleen kunt krijgen bij bepaalde winkeltjes in Zaanstad.
    Veel op marktplaats wordt ook aangeboden door mensen uit die buurt.

    Verder ook geen idee hoe je er nog aan zou kunnen komen...
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar alleen als je basisschool dus het sinterklaas journaal pakket heeft gekocht van de ntr . Onze school heeft dat dit jaar niet gedaan.
     
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Kan je ze van de site niet printen op stevig papier?
     
  20. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Mijn zoon heeft vandaag de plaatjes compleet gekregen van school.
    Samen met een plaat waar de juiste plaatjes bij de woorden horen zoals mijter enz.
     

Deel Deze Pagina