Life of Kim op Videoland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Els25, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Model Kim Feenstra wil het taboe op het niet op natuurlijke manier zwanger kunnen raken doorbreken. Na de onthulling in haar docuserie Life of Kim dat zij en haar partner Stanley daar moeite mee hebben, grijpt ze dinsdag op Instagram haar eigen situatie aan om andere koppels een hart onder de riem te steken.

    "De reden waarom ik dit wilde delen, is omdat het ten eerste een groot doel in mijn leven is om moeder te worden", aldus de 34-jarige Feenstra.

    "Daarnaast heb ik gemerkt dat het best nog een taboe is onder vrouwen en mannen als je net zoals Stanley en ik in een soortgelijke situatie zit. Voor mij is die taboe niet nodig. Het is namelijk geen keus geweest om niet op de natuurlijke manier kinderen te kunnen krijgen."

    In de zesdelige docuserie Life of Kim krijgen de kijkers inzicht in Feenstra's werk- en privéleven. De documentaire is sinds begin november te zien bij Videoland.
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Is dat nog een taboe ja?
    Dat is al lang niet meer zo toch?

    Vast een leuke serie. Maar ik ga niet kijken. Kan kim feenstra niet uitstaan :oops::roflmao:
     
    puzzelstukje en catlady vinden dit leuk.
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    gek he- toch zijn weinig mensen er volgens mij open over in hun omgeving. Misschien wel om zichzelf te beschermen- omdat ze geen verwachtingsvolle blikken of vragen willen krijgen? Toch te prive?
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goed dat ze het open gooit! Het is namelijk toch nog steeds een taboe. En ik denk dat dat het ook nog wel lang zal blijven.

    Daarom denk ik dat elk stukje openheid van mensen kan helpen. Helpen om je minder alleen te voelen en meer educatie te geven aan de omgeving!
     
    Anniek88 vindt dit leuk.
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Vind het bijzonder om te zien hoe zij leven. En het is altijd goed als een rolmodel het wel onder de aandacht brengt. dat kan veel mensen weer inspireren..
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Het is echt nog wel een taboe, zodra je er open over bent krijg je 50/50 nare reacties.

    Vind het dus goed dat zij er open over durf te zijn!
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Is dat omdat het echt een taboe is of zou het kunnen komen doordat het voor anderen lastig is om te begrijpen waar de diegene doorheen gaat?
     
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Mensen willen het vaak niet horen omdat het confronterend is en mensen liever geloven dat dingen van zelf gaan.

    iets heel anders maar onze zoon is met 32 weken geboren. Als daar iets over zeg word het vaak ook te confronterent gevonden omdat sommige mensen liever geloven dat alles van zelf sprekend is.

    Ik ben tegen sommige open geweest maar kreeg vaak een deksel op me neus met uitspraken als.... Als het jullie tijd is lukt het van zelf. Ga toch lekker op vakantie dat deden... En.... Ook en die werd zwanger. Of je moet er gewoon niet mee bezig zijn je stress er zo om dat het niet lukt.

    Ik denk dus eerder dat ze niet goed weten hoe te reageren daar door durven veel mensen er niet open over te zijn waar door het toch een soort van achterwegen gelaten word. En er niet open over gesproken word.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Dat denk ik ook. Ik heb zelf geen vruchtbaarheidsproblemen. Maar een vriendin en een kennis zijn wel door een traject gegaan. Aan de ene kant wilde ik graag iets kunnen zeggen waardoor zij zich beter zouden gaan voelen (wat natuurlijk niet kan). Aan de andere kant wilde ik er zelf ook niet over beginnen, misschien had de ander wel een goede dag. Dan wilde ik diegene er niet aan herinneren. Ik vind het lastig om in te schatten. En het ligt zo gevoelig, dat ik uit angst een stomme opmerking te maken dicht klap. Voor de ander kan dat voelen als desinteresse, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

    Er zijn een hoop onderwerpen waarbij het lastig is om erover te praten omdat het moeilijk/pijnlijk is. En het is goed dat daar aandacht voor is. Maar een taboe betekend voor mij iets waar niet over gepraat mag worden. Bijvoorbeeld gedachtes, gevoelens, beroepen etc die je niet mag hebben van de maatschappij.
     
    Maan14 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik herken de taboe helemaal niet vanuit mijn omgeving. Ik zou het eerder onwetendheid noemen.
     
    Zonnestralen en Evanesco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina