Sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door flipflop, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Meen je. Die ken ik zo goed oa van familie Kruijs. Wat zijn ze dan toch best onherkenbaar ondanks niet pikzwart.
     
    MamavanDuncan en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Ehhhh ff voor de extreme volgers onder ons, wat is er met Amerigo? Ik heb gehoord dat hij was overleden, maar andere zeggen met pensioen?

    Enne, echt grappig met Piet Zwart ;) Humor met een dikke vette knipoog
     
  3. Jale

    Jale Fanatiek lid

    8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    'Amerigo' is overleden inderdaad. Alleen in het Sinterklaas journaal is hij met pensioen.
     
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Dit inderdaad. Snap alleen niet helemaal waarom amerigo met pensioen is. Neem gewoon een andere schimmel. Of er moet nog een verhaallijn aan vast zitten wat nog moet komen, want je kan toch niet ineens een paard met andere naam gebruiken lijkt mij? Past toch niet in het verhaal...
     
    littlemunchkin en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Jale

    Jale Fanatiek lid

    8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Inderdaad..... ik denk niet dat de kleintjes door hebben dat het een andere schimmel zou zijn....
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Even gegoogeld maar ik kan zo snel niet vinden dat het paard altijd amerigo heeft geheten maar door de tijd heen verschillende namen had. Wel elke keer een schimmel.

    Ookbweet ik zo snel geen liedje met amerigo er in?

    Sinterklaas is onsterfelijk, zijn paard niet :D
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Toen ik klein was, was het volgens mij ook Amerigo? Maar hier vinden ze een nieuw paard ook helemaal prima, en de naam Ozosnel is heel logisch natuurlijk, van dat liedje ;)
     
  8. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn kinderen vinden Ozosnel geweldig, vind het slim gedaan zo
     
  9. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Dat is ook weer waar:).
    En misschien gebruiken ze de watervrees wel om de verhaallijn wat anders te maken, want veel huizen hebben geen schoorstenen meer, dus hoezo over het dak? Want dat kon Ozosnel nog niet toch?
    We zullen zien. Bij ons is het sowieso het laatste jaar met een gelovige, als hij het al volhoudt tot die tijd...
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zit er een beetje over te denken het gesprekje met mijn oudste te hebben, ik zie volgens mij echt in haar ogen dat ze alle puzzelstukjes heeft en dat ze al grotendeels op hun plek zijn gevallen... Mijn man vindt dat we er nog best mee kunnen wachten, nog even in die twijfel laten. Alleen heb ik nu al een week of 2 een kind dat boos is over alles, ik voel dat er spanning is, en nu dacht ik dus dat het misschien (mede) door die twijfel komt... Wat zouden jullie doen?
     
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Sinds 1990 volgens Wikipedia. Aangezien dat mijn geboortejaar is weet ik ook niet beter. Misschien de oudjes onder ons wel? :D
     
    Oilell vindt dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Proberen te achterhalen wat ze denkt.

    Hier 3 weken terug ofzo nog over gehad dat sinterklaas nagespeeld wordt nu en dat ik de kadootjes koop. En ze zitten gewoon weer sinterklaasjournaal te kijken alsof het echt is :roflmao:
     
  13. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Nou mijn zoontje vind oozosnel maar raar, heeft nu duizend vragen over amerigo. Ik ben niet zo blij met deze verandering eigenlijk. Maar goed hij is 7 en denkt nu al veel meer na over alles
     
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.373
    5.644
    113
    Ik snap ook niet waarom Amerigo er niet meer zou hoeven zijn. Die kan toch ook gewoon heel oud worden, net als sinterklaas zelf? Nu verzint de NPO en verhaallijn waar direct iedereen zich aan zou moeten houden.

    Maar die woordgrappen maakt het ook voor de ouders hilarisch. Ik kijk mee :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Onze zoon was vanochtend de draad kwijt. Sinterklaas komt hier zaterdag met de boot aan. En hij snapt er dus niks van dat hij nu in de trein zit.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaat hij met de trein eerst naar Apeldoorn en daarna per boot naar ons, logisch :D Hij komt hier toch altijd met een kleinere boot, dus maakte sowieso al een overstap vanaf de grote stoomboot.
     
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Hier vind onze zoon het allemaal fantastisch. Hij snapt helemaal dat de Sint met de trein komt en het nieuwe paard. Maar nu denk ik sowieso dat kinderen van zijn leeftijd en jonger (hij wordt 6) er over het algemeen misschien minder moeite mee hebben. Het hele veranderen in de roetveegpiet, het paard en de trein. Hij groeit op met wat we nu horen over de Sint en wij doen er thuis ook niet raar of moeilijk over. Verandering hoort bij het leven, dus dit ook en hij gaat er gewoon in mee.
     
    littlemunchkin, Zoe123, Manana en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Haha heb ik hem dus ook meteen wijsgemaakt. Verder vind hij alles best. Hij is bang van pieten dus het maakt hem echt niet uit hoe ze er uit zien. :roflmao::roflmao:
     
  19. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.670
    113
    Was hier ook de vraag van zoon. Ik heb gezegt dat er een aantal pieten de boot naar nederland varen maar dat sint natuurlijk met zijn paard mee wil, zeker zo de eerste keer
     
  20. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw


    Amerigo go go go dat is het coolste paard, dat zie je zo zo zo
    Van zijn hoofd tot zijn staart...

    Is een liedje van de Club van Sinterklaas. Misschien komt de naam in nog wel meer kinderverhalen/ liedjes voor maar ik moest gelijk aan deze denken.
    Het is dat mijn zoontje (van 5) een paar weken geleden al tot de conclusie kwam dat het allemaal nep is maar toch... Waarom al die onnodige veranderingen. Een schimmel is een schimmel naar mijn idee, onnodig om er zo'n gedoe van te maken met naamswissel.
     
    GossipGirlxoxo en toch3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina