Sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door flipflop, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ja volgend jaar vertel ik het wel. En dan zijn zijn klasgenoten ook iets ouder. Zijn belang weegt daarbij wel zwaarder uiteindelijk. De juf merkte ook al op dat het voor de klas beter zou zijn als de sint 1 dag van tevoren zou komen en dan weer weg zou gaan.
    Voelen jouw kinderen zich dan buitengesloten op welke manier dan ook of vinden ze het net zo leuk maar dan zonder spanning? Ik ben een beetje huiverig dat de jongste het dan ook al snel te weten komt van zijn grote broer. Hij zal dan 3 zijn als het het van zijn grote broer hoort.
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Mijn oudste is bijna 4 dus over zich buitengesloten voelen, kan ik niet veel zeggen. Hij heeft daar nu in ieder geval geen last van. In onze omgeving zijn er vanwege geloof relatief gezien wel veel mensen die hun kinderen niet in Sinterklaas laten geloven dus dat maakt ook wel verschil.
    Mijn zoontje heeft wel zin in Sinterklaasavond en vind het leuk als hij pepernoten krijgt van de verklede man in het dorp maar hij ligt er gelukkig niet van wakker.
    Wij doen ook niet aan schoenen zetten dus.

    In eerste instantie was bij ons geloof de reden om hem niet in Sinterklaas te laten geloven.
    Maar als ik naar mijn zoontje kijk denk ik dat dit voor hem alleen maar goed is, hij is super gevoelig voor spanning en onzekerheid.
     
    Waterlelies vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het vooral vervelend dat school hier zo in betrokken wordt door het Sinterklaasjournaal, met pakketten voor school enzo. Als ze het op school niet zouden kijken, hoef je het thuis ook niet te kijken en kan je er zelf voor kiezen.
     
    Robijn89, cowgirl80, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.687
    3.468
    113
    Nou, dit precies. Prima programma, leuk entertainment, maar het is inmiddels zo’n dwingend fenomeen geworden dat ik het echt niet leuk meer vind.
     
    cowgirl80 en Waterlelies vinden dit leuk.
  5. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ja dat heb ik inmiddels ook. Ik vond het in het begin wel leuk maar gaan de weg steeds minder. Idd vanwege het verplichte karakter door de pakketten van school. Ik vind de woordgrapjes altijd wel leuk hoor, maar al die verhaallijnen niet zo. Hier ook gevoelige kinderen met ass dus dat zal meespelen. Onze jongste werd het vorig haar te veel. Heb haar toen ook verteld dat wij voor de cadeaus zorgen
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vanmorgen fopcadeaus en ze vonden het hilarisch... Ik heb twee grote fans van het Sinterklaasjournaal, maar kan me ook wel voorstellen dat het voor sommige kinderen te veel en te spannend is. Ik moet ook zeggen dat ik zo in de loop van de tweede week na de intocht ook wel weer Sinterklaas-moe wordt, want alles draait om Sinterklaas en cadeaus en snoep. Dit jaar ben ik heel terughoudend met alles, om het zelf ook niet nog meer op te blazen. Maar de kinderen vinden het gewoon heel erg leuk.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.127
    15.190
    113
    Hier doet school niks aan sinterklaas, heerlijk.
     
  8. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Onze jongste is ook gevoelig voor dingen die anders gaan en daarom peilen wij altijd wat hij leuk vind van het sintjournaal.
    Op school kijken ze het plaatselijke journaal maar thuis kijkt hij het landelijke. (Dat wil hij zelf)
    Vorig jaar verteld hoe of wat, maar of het echt land???? Volgens hem gaat Piet straks weer terug naar Spanje en daar is hij normaal zoals iedereen. De Sint is gewoon verkleed want overal is een ander.
     
  9. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 3 vind het echt prachtig. We gaan er heel luchtig mee om. Normaal vind hij alles heel spannend maar dit vind hij heel leuk. Vooral malle pietje.

    En ben ik nou de enige kneus die nu pas door heeft dat niet het paard maar de paardenPiet watervrees heeft :cool:
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De paardenpiet heeft ook geen watervrees hoor ;) Wel een groot geheim :D
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Ik volg het niet heel erg, maar als ik dit zo lees, denk ik dat t paard vast is wit geverfd ofzo :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo en Fuddey vinden dit leuk.
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Het kwartje valt nu pas :roflmao:
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    OMG bij mij ook :roflmao::roflmao::oops:
     
  14. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    :O ohw echt jeetje dat was nog niet in me op gekomen whahahahaha dat kan ook inderdaad hahahaha
     
  15. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    :(Vraagje: wie weet hoe dat werkt met dat verlanglijstjes-papier? Op de site kunnen de kinderen dit “aanvragen”, je moet dan je naam, postcode en huisnummer invullen. Ze zien dan een gepersonaliseerd filmpje. Maar krijgen we dit ook thuis gestuurd ( papier) of moet je dit als ouder zelf regelen? Ze zeggen nml dat je het de volgende dag misschien wel thuis vindt. Zoon is helemaal vol verwachting, hij vertelde net dat hij papier heeft aangevraagd dus verwacht dit morgen thuis....:(
     
  16. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar. Vandaag ook gegevens ingevuld en filmpje bekeken met zoontje.
     
  17. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Precies dit.. wij hadden al eerste dag meteen gedaan en nog niks.
    Ik had verwacht dat we wel een print versie oid kregen, maar ook niet...
     
  18. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    wat vaag. Ook nergens iets over te vinden. Moeten we dan zelf maar met zwarte schoensmeer een exemplaar maken?
     
  19. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Nou dat zou ik echt raar vinden.. niet iedereen heeft schoenenpoets in huis toch? Ze hadden gewoon via mail een bestand moeten doen die je kon printen ofzo..
     
  20. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    je kunt alleen nergens je mailadres invullen dus dat gaat al niet lukken.
     

Deel Deze Pagina