Ik heb iemand gedood

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Achterkantvandemaan, 12 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    #1 Achterkantvandemaan, 12 nov 2021
    Laatst bewerkt: 12 nov 2021
    Iemand die dit ook kijkt op NPO3?
    Ik kijk het toevallig nu, en ik vind het zo erg wat deze vrouw van kinds af aan allemaal heeft meegemaakt! Zoveel misbruik. Afschuwelijk. Dan snap je toch veel beter dat iemand zo ver kan gaan hé.

    Edit; hopelijk schrikt niemand van de titel van dit topic :roflmao:
     
  2. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ik heb het opgenomen, ga het morgen denk ik terugkijken :)
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik schrok wel van de titel maar ben ook benieuwd naar dit verhaal. Is het een docu van 1 aflevering of een seizoen met meerdere afleveringen?
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Kan ik me voorstellen ;)

    Elke vrijdag op bnnvara. Elke week een andere moordenaar. Gisteren was de derde aflevering, je kan alles nog terugkijken op npo start denk ik. Wel boeiend om achtergronden te leren kennen!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Ik vind het een interessante documentaire maar ik vind Filemon soms wel erg veroordelend reageren.. En dat gehmhm de hele tijd begint me ook te storen :oops: Maar ik vind hem dan ook niet leuk dus het zal daar wel aan liggen :roflmao:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Ja dat veroordelende van Filemon vind ik ook vervelend. Dat hij tegen derden er een beetje op aan lijkt te dringen dat ze zich negatief over de moord uit te laten. Of van de week tegen die vrouw zelf: denk je wel eens aan de zoon van het slachtoffer. Als ze dan te kennen geeft daar niet aan te wíllen denken gewoon doordrammen. Jammer wel!
     
    Gewooniemand, Lumihiutale en Ysabella vinden dit leuk.
  7. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Heftig programma hoor...
    En ja, ik snap echt wel waarom mensen in staat zijn dit te doen. Die vrouw in rollator van afgelopen week, ja, ik had denk ik niet anders gedaan. Dit vind ik moorden met een 'goede' reden en snap de redenatie echt. Als je ze aangeeft krijgen ze mss ocharm 2 jaartjes cel!
     
    citroenrasp, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ik vind het ook interessant.


    Ik heb wel eens begrepen dat ieder mens in staat is iemand te vermoorden.
     
    Biny, Achterkantvandemaan en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik ga nu een stukje kijken. Ik geloof zeker dat ieder mens er toe in staat is. Zeker als het een hij/zij of ik situatie is.

    met zekerheid kan je het nooit zeggen hoe je zal handelen als je niet in zo een situatie hebt gezeten maar ik durf van mezelf wel voor 99,9% zeker te zeggen dat ik ertoe in staat ben. Zeker als het gaat om de veiligheid of het leven van mijn kinderen of mijn dierbaren (moeder, oma, neefjes/nichtjes, broer, zus, man).
     
  10. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik heb de aflevering van afgelopen vrijdag gekeken.
    Het hoort niet iemand vermoorden, maar echt ik snap haar wel!
    Filemon heb ik niks mee, vind hem soms doordrammen.
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.952
    113
    Het lijkt mij interessant, als het me lukt ga ik het terugkijken.
    Ik denk zelf ook dat (bijna) ieder mens hiertoe in staat is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.952
    113
    Ik heb het nog niet gekeken, maar als ik het zo lees lijkt het me wel logisch. Je hebt het uiteindelijk wel over een moord. En hoe "goed" de reden ook mag zijn (of begrijpelijk is in sommige gevallen), uiteindelijk is het vermoorden van een mens m.i nooit goed te praten.
    Net zoiets als dat interview met die pedofiele Nelson, tja logisch dat de journalist dan kritische vragen stelt en duidelijk afstand neemt van diens denkbeelden.
     
    Zuul en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Misschien wel. Je krijgt tijdens het kijken van het programma sympathie voor de dader, dus ik vind dat doordrammen dan irritant maar als het een pedo zou zijn geweest zou er wat mij betreft niet genoeg door gedramd kunnen worden. Ze heeft ook een volwassen man gedood die haar dochter verkracht heeft dus mijn sympathie ligt bij voorbaat niet bij de dader;)
    Dus je hebt gelijk vanuit journalistiek oogpunt gelijk dat een kritische noot niet verkeerd is, ook als iemand je sympathie heeft. Maar ik als kijker laat me teveel leiden door mijn gevoelens:roflmao:
     
    Robijn89, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    In die van gisteren zie ik de dader ook echt als dader. Lijkt geen heel naar verleden vol mishandeling
     
  15. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Maar ik zie ook een man die oprecht spijt heeft.

    Het slachtoffer woonde in hetzelfde dorp als ik destijds. Weet de impact nog van de beroving en het overlijden van de oude man. Vreemd om weer terug te zien.
     
  16. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    O ja die herkenning lijkt me ook bizar. Toen ik dit schreef was ik net aan het kijken. Ik vind het wel interessant/leerzaam (weet niet het juiste woord) om het hele verhaal te zien En ook de ontwikkeling van zo een persoon na zo een incident.
     
  17. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Ja met deze man had ik ook weinig medelijden. Ook geen aversie tegen hen overigens want ik zag wel iemand met oprechte spijt en een verbeterd leven maar die daad was gewoon van een boefje die z'n eigen leven niet goed voor elkaar had, lag weinig aan de buitenwereld.
     
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    #18 Robijn89, 9 dec 2021
    Laatst bewerkt: 9 dec 2021
    Ik vind dat ook, ik mis een beetje het inlevingsvermogen bij hem.

    Kennen jullie de podcast Daders? Eigenlijk hetzelfde principe, alleen dan met veel meer inlevensvermogen van de interviewer. Hij probeert de kant van de moordenaar ook echt te begrijpen.
    Jorge en Willeke hebben daar ook aan meegewerkt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina