Laptop of tablet?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tessa321, Nov 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Onze dochter gaat sinds kort naar school en ze is nog een echte digibeet (dankzij ons, bewuste keuze). Nu lijkt het me handig als ze af en toe een spelletje doet op een apparaat om er toch wat handiger mee te worden, maar welke?? Tablet of laptop, wat is wenselijk voor de kleuterklas en de rest van de basisschool?

Alvast bedankt!

2. angel12

angel12 Bekend lid

Oct 28, 2014
    503
    79
    28
    Hier heeft onze dochter een iPad. Gekocht via de school omdat ze op school met iPads werken. Ik weet niet hoe dat bij jullie school zit. Ik vind het wel erg handig, mede door de leuke apps die ze kunnen spelen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zeggen een desktop of een laptop. De houding die de meeste kinderen met een tablet aannemen is nl niet zo goed. Hier mogen ze ook alleen aan de eettafel met dat soort apparaten.

Hier was de oudste ook een echte digibeet in de kleuterklas en ik heb dat ook zo gelaten. Ik vind (itt velen) dat kleuters helemaal niet handig op zo'n apparaat hoeven te zijn. Ook niet als dat op school gebruikt wordt. Op school zijn ze om te leren;) ik heb er ook niet voor gezorgd dat ze kon lezen en rekenen voor ze naar school ging:D
    Destijds bij dochter hadden ze mini laptops, ze wist niet eens hoe die aan moest haha, prima toch kan ze dat daar mooi leren:)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Tablet lijkt me veel gemakkelijker en handiger bij kleintjes. Vind ikzelf ook veel fijner om mee bezig te zijn.
    Wij hebben tablethouders dus zoontje zit gewoon recht tegenover te tablet ipv de tablet op zijn schoot.

5. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Bedankt voor jullie antwoorden. Maar eens op school vragen wat ze gebruiken :)

Share This Page