eerste plasje op de wc!!! Hoe nu doorpakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door duveltje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Vanmorgen heeft Thije zijn allereerste plasje op de wc gedaan!!!
    Hij gaf aan dat hij moest plassen, en ik vroeg "wil je op de grote wc"? Nou dat wilde die dondersteen supergraag!!
    Omdat we dit al heeeeel veeeel vaker hadden gedaan, maar steeds zonder resultaat, verwachtte ik er niet veel van, maar tot mijn verbazing kwam er een heus plasje! Mama supertrots natuurlijk en dat stak ik niet onder stoelen of banken: we hebben er een klein "feestje" van gemaakt! Dit smaakte natuurlijk naar meer, dus wilde meneertje een kwartiertje later nog een keer om een druppeltje te lozen ;).

Maar hoe nu verder? Moet ik vanaf nu echt doorpakken? Vandaag heb ik geen keuze en moeten we weg. Lijkt me dan toch nog veel makkelijker om die luier aan te laten. Morgen en vrijdag is Thije op het KDV. Zaterdag zijn we ook de hele dag op pad......Blijft alleen donderdag nog over om te gaan oefenen.....
    Is het dan niet te laat? Is hij zijn "truukje" van vandaag niet kwijt?
    Vandaag in iedergeval al maar wat onderbroekjes kopen!!!

Sorry als dit het zoveelste topic hierover is!:)

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik vraag aan mn jongste knulletje of hij waneer de luier uit is naar de wc wil , en dat wil hij altijd :D ene keer lukt t hem wel , andere keer niet zo doe ik het ook als we bij mijn schoonouders zijn of ergens waar hij verschoond wordt .

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Knap hoor!
    Vooral lekker trots blijven reageren. Daar groeit hun zelfvertrouwen van.
    Ga gewoon van huis met een luierbroekje aan en vertel hem dat hij je moet zeggen als hij moet plassen. Als hij dat aan geeft, als de wiedeweerga een toilet zoeken, ook al is het in een winkel. Gaat het mis, jammer, volgende keer beter, geen drama van maken.
    Op het KDV zou ik hem een onderbroekje aan geven en tegen de juffen zeggen dat hij op de wc kan plassen. Bij onze dochter zijn ze toen elk uur of elke 2 uur naar de wc gegaan. En tuurlijk gaat het nog wel een keer mis, maar dat geeft niks. Extra kleding meegeven is geen overbodige luxe.
    Succes ermee!

4. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ja, trots reageren zal ik zeker blijven doen! Is toch een hele prestatie niet waar!!

Die luierbroekjes zijn een goed idee; moet ik ook maar even gaan kopen vandaag (ik ben gewoon erg slecht voorbereid; ik heb niets in huis....:)).

Is het nog niet te vroeg om hem op het KDV al in een onderbroekje te laten lopen? Ik heb het gevoel dat ik de juffen dan wel heel erg belast....Kan hij dan niet beter iets geoefender zijn?

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Je kunt natuurlijk altijd aangeven dat je zoontje op de wc geplast heeft en dat je dat graag wil doorzetten. Misschien is een luierbroekje dan ook weer een idee, dan hoeft hij niet meteen verschoond te worden als het mis gaat. Wat ook helpt is hem makkelijke broeken aan te geven, die hij zelf uit kan trekken. Onze dochter heeft de eerste week alleen maar joggingbroeken aangehad.

Deel Deze Pagina