zeggen dat de foto's tegenvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tijdje terug hebben we een fotoshoot gehad van de 2 kids. Hoofdzaak was mn jongste en daarna mn oudste. Ik wilde eigenlijk van alles wat. Soort kleine babyshoot van mn jongste, paar van mn oudste, van hun samen en van ons drieen. Nu krijg jk net de dvd met de vraag of ik wil melden wat ik er van vind. En eerlijk, ik vind ze tegenvallen:(
    Van de 150 foto's, zijn er misschien 20 echt leuk. Voor de rest kijken ze de andere kant op, tong eruit, jingste hangt als een zoutzak bij de oudste in de armen enz. Van mn oudste zij de meeste foto's gemaakt en maar een enkele van mn jongste alleen. En nog allemaal in dezelfde houding in een stoeltje. Ik had ze zo graag in verschillende houdingen gehad. Paar liggend, van boven genomen enz.
    En nu weet ik niet of het zin heeft om het te melden. Wat schiet ik ermee op?
    Ik had er op dat moment wat van moeten zeggen natuurlijk. Maar verwacht ook van een fotograaf wel een beetje dat die zelf met ideeen komt. :(
    Ze zijn eerst nog met hun nichtjes op de foto geweest. Dit was eigenlijk al teveel voor ze. Hierna was vooral mn oudste, een monster. Ze wilde niet meer, trok alles uit de kast, trok gekke bekken enz. Ik was zo met haar bezig (ook met mezelf dood te schamen voor haar gedrag), dat ik alleen maar op haar lette en niet op wat er anders had gekunt. Daarna werden de foto's van de jongste gemaakt. Die was ondertussen natuurlijk doodop en had honger.. ( Ja, ik weet dat dit grotendeels mn eigen fout is en dat ik er wat van had moeten zeggen tegen de fotograaf.)
    Maar goed. En nu? Eerlijk zeggen dat ik ze tegen vind vallen? Dat ik meer verschillende poses had verwacht? (En dan natuurlijk haar niet de schuld geven maar de "schuld" ook bij mezelf houden?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou het wel zeggen, en aangeven waarom. Zou ik zelf ook doen, je betaald er veel voor en als fotograaf mag je geen passieve houding aannemen, en moet je luisteren wat mensen willen.

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Je krijgt toch de vraag of je wil melden wat je ervan vind. Dus ik zou het gewoon aangeven/ uitleggen, weet niet of ze er iets mee doen, maar als je het niet zegt wordt er zeker niets mee gedaan.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik zou er wel wat van zeggen ja, en dan een beetje hetzelfde als wat je hier zegt. Dat je zelf misschien ook wat beter had kunnen opletten, maar dat je wel verwacht had dat zij weet hoe je een kindje mooi op de foto krijgt.

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Als de fotograaf het ook vraagt, zou ik het zeker aangeven wat je ervan vindt.

Hier ook een aantal keren een fotoshoot gehad. Soms ook dat ik net iets anders van had verwacht. Aangegeven bij haar, en is toen opgelost.

Hopelijk komen jullie er samen uit.

6. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik ben zelf fotografe en moet zeggen dat ik een shoot op die manier al helemaal niet had gedaan! Dan is het namelijk niet gek dat ze je jongste er niet fatsoenlijk op heeft gekregen. Ik zou het haar wel melden maar met je uitleg erbij die je hierboven op beschrijft, wellicht heeft ze iets aan je feedback.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik snap eigenlijk het nut niet van 150 foto's.
    Ik zoek altijd de 15 mooiste uit en die bewerk ik en die krijgt model/klant.
    dus de 20 die mooi zijn vind ik al niet verkeerd. ik schiet soms bvb 80 foto's waarvan ik max 5 echt top top vind. Krijg ook wel eens de vraag mag ik de onbewerkte foto's ook. nope daar beginnen we niet aan om dit soort dingen te voorkomen.

of zijn al 150 foto's netjes bewerkt?

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ijk, ik weet dat dit grotendeels mijn eigen fout is. Ik had op dat moment gewoon duidelijk moeten zeggen dat ik nu liever de baby op de foto wilde. En op wat voor manier. Ik weet ook dat je met kids alle kanten op kan. Nu ging dat die dsg ook alle kanten op;)
    Op de foto met de nichtjes kwam vrij onverwachts. Hun waren er nog toen wij kwamen. Ik dacht, paar foto's en klaar. Maar dit ging (misschien voor mn gevoel), vrij lang door. Daarna wilde mn oudste dus niet meer op de foto. We hebben haar geprobeerd te motiveren en ze is verder gegaan met foto's van haar maken. Daarna enkele van mn jongste in dat stoeltje. Geen enkele die in de lens kijkt. Ze keek alleen naar mij. Ik moest haar afleiden met een rammelding. Ik ging er vanuit dat ze in de lens keek, ik stond iets achter de fotograaf. Ik zie natuurlijk niet hoe de foto eruit ziet en ging er vanuit dat ze naar de fotograaf keek. Niet dus. Ik had misschien verwacht dat hij met eigen ideeen zou komen. Bij de oudste heb ik een shoot gehad bij een andere fotograaf en deze gaf ook af en toe opdrachtjes. Knuffelen, de lucht in houden, van bovenaf, op buik, op rug enz. Nu alleen 10 foto vanuit een stoeltje.

Ik ga het gewoon netjes melden. Wie weet zegt ze, kom maar terug voor een korte shoot. Of korting op volgende shoot.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Foto's zijn bewerkt. Ze had er nog veel meer gemaakt. 150 is de max op dvd. Maar, aantal foto's met de nichtjes, paar van 2 nichtjes samen, aantal van mn oudste, aantal van mn jongste in de stoel, paar van ons 3en waar er maar 1 echt leuk is, 4 van mij met de jongste waarvan er 1 echt goed is. En echt, ik verwacht echt niet dat het 150 foto's zijn die allemaal super zijn en mooi genoeg voor aan de muur. Maar bij de vorige shoots hadden we genoeg mooie foto's om bijv een leuk boekje te vullen. En dat heb ik nu niet.

Deel Deze Pagina