Dit jaar is 11 november op een zondag. Maar nu hoorde ik dat de kinderen niet op zondag langs de deuren mogen lopen. Van wege het geloof of zo.... Is dit waar? Wie weet het? Wordt het 1 dag later, 1 dag eerder of gewoon op zondag gedaan?
Wij gaan gewoon op zondag hoor! Ik heb het nog nooit op een andere dag gedaan als op 11 november. Groetjes, Didier
Vaak alleen maar de zwaargelovigen toch? Ach maakt toch niet uit, ik zal het verschil toch niet missen, voor 2 jaar geleden had ik de eerste en gelijk de laatste pas om half 10 vorig tien voor de deur staan, En vorig jaar wel geteld 7 kinderen in 2 groepen gehad. dus tja...
Volgensmij ook gewoon op zondag hoor, alhoewel ik er hier wijnig van zal merken want in amsterdam is de tradietie van langs de deuren gaan met lampionnetjes een beetje voorbij. Je krijgt bijna alleenmaar van die rotjongens aan de deur met een kaars die gierig zijn voor het snoep.
Mijn maak het niet zo veel uit of ze de dag zelf komen of niet. Vroeg het me alleen af. Heb hier nog niks gehoord of het verplaats is.
"zwaar gelovigen" Nou dan ben ik vast zo'n "zwaar gelovige" Maar Sint-Maarten is net een Heilige binnen de Kerk dus ik begrijp niet goed waarom het op zondag niet zou kunnen. Bij ons gaan ze in ieder geval zingen, maar dan na de hoogmis
hoi hoi volgens mij hier ook gewoon op de dag zelf. hoop alleen dat ik er nu bij kan zijn voor mijn zoontje van 4. vorig jaar lag ik in het ziekenhuis,ze dachten toen dat ik een acute hernia had. en ja wie zal het zeggen misschien ligt ik er dit jaar wel met een beeb, want ik ben de 16e nov uitgeteld. groetjes sandra
Waar wij wonen wordt helaas niet aan Sint Maarten gedaan. Als "men" ergens vindt dat het niet op een zondag kan, dan neem ik aan dat je dat wel te horen krijgt via de lokale krantjes en zo. Mensen moeten toch weten waar ze aan toe zijn lijkt me... Groetjes Maris
hier ook geen sint maarten, maar zondag lijkt me logisch. kerkelijke feestdagen tellen toch altijd als een ' zondag'? zondag is volgens mij de dag bij uitstek voor de kerk, maar ik zou op zondag ook niet zitten te wachten op hordes kinderen hihihi