Sintmaarten

Discussion in 'De lounge' started by smarlicia, Nov 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat geef jij met Sint-Maarten?

1. Snoep

2. Fruit

3. Anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl is al een lantaarn aan het knutselen op de psz hoor (zuid).

2. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Hier in noord-Nederland wordt sint Maarten ook uitgebreid gevierd. Op de scholen en kinderdagverblijven wordt al weken lang geknutseld aan de lantaren. Op de avond zelf hebben de meeste mensen hun tuin versierd met kaarsjes etc. Erg gezellig vind ik het altijd.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Noord Holland (westfriesland) hier ja, zoontje is op school druk bezig met z'n vleermuis lampion :D :)

4. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    Wij wonen in de provincie Groningen en hier wordt het uitgebreid gevierd.

Wij geven ook snoep of mini's (twix enzo)

Vroeger baalden wij ook als we een mandarijntje kregen. Maar met stuivers, dubbeltjes en kwartjes waren we wel weer erg blij. Soms wel vijf gulden aan kleingeld, wat dan wel in de spaarpot moest.

5. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

Aug 15, 2015
    1,086
    156
    63
    Ik woon in oost. Kan echt per buurt verschillen, maar hier komen ze in ieder geval niet langs.

6. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik heb ook altijd in Zuid Holland gewoond ( omgeving Rotterdam ) en nu op het randje van Zuid Holland / Zeeland en zowel in mijn jeugd als nu word het niet gevierd. Althans hier hebben nog nooit kindjes aan de deur gestaan met Sint Maarten. En eerlijk, ik weet niet eens zonder google te gebruiken wat Sint Maarten nu eigenlijk inhoud. :)

Hier word trouwens ook niets op school gedaan.

7. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Hier maken ze op school een lampion van een knol.:D:D

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Ik woonde als kind in Friesland en daar deed zowat iedereen aan Sint Maarten mee. Ik weet nog wel dat ik altijd baalde van mandarijnen, ik zat helemaal niet op fruit te wachten. En de rest van het jaar kreeg ik echt niet veel snoep, dus die ene keer in het jaar kon prima.
    Ik geef dus ook gewoon snoep aan het handje vol kinderen wat hier langs komt, want in deze woonplaats doen ze er niet zoveel aan.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Snoep maar voornamelijk omdat die voorraad een jaar mee gaat. En als je dus meer als 4 mandarijntjes zou krijgen zeg maar, het na het weekend al op is. Bovendien komt snoep wat over is de komende maanden wel op maar als ik 2 netten teveel mandarijnen koop baal ik daar wel van.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Mijn dochter moet het snoep van vorig jaar nog weggooien .. waren we vergeten. Ze eet de chocolade wel, maar ander snoep lust ze niet. Te zoet en plakkerig vindt ze (heeft ze niet van mij.. als het kon at ik de volledige zak leeg.. maar goed)

Wij geven wel snoepjes. We verpakt. Los snoep vind ik zo vies met al die handen.

Mijn man komt uit Rotterdam, die stond de eerste keer gek te kijken toen hij al die kindjes aan de deur zag. Hij had er nog nooit van gehoord

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Het ziet hier zwart van de kinderen. Niet leuk meer. 10 per minuut aan de deur. Wij zijn niet thuis dan .

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Leuk toch;):D

OT wij delen snoep uit.

13. frums

frums Bekend lid

Sep 25, 2011
    642
    287
    63
    Maar ga je ook echt weg dan? Dan mag van mij ;):D

Hier in de straat zijn er een aantal huizen, waarvan elk jaar weer de gordijnen dicht zitten, maar je ziet door de schimmen de mensen binnen in de keuken bewegen, de tv staat aan...en dan niet open doen, he? Dat vind ik zó flauw.....

Ik deel snoep uit: mijn zoon is helemaal geen fruit-eter en lust eigenlijk alleen appels, peren en bananen: als hij een mandarijn krijgt aan de deur, is hij écht teleurgesteld..

mijn dochter gaat dit jaar voor het eerst meelopen, ze is nu 2. Ze zingt nu de hele dag liedjes en zegt dan: dan krijge ik sloepie! ;)
    ondanks dat zij een echt fruitmonster is en liever een appel eet dan een koekje, zou zij denk ik ook teleurgesteld zijn met een mandarijn: niet alleen omdat dat niet in het beeld van een "sloepie" past, maar ook omdat dat eigenlijk het enige fruit is dat ze niet lust...:D

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier snoep.

We zijn alleen niet thuis omdat we zelf gaan lopen met de meiden, dus we treffen er vaak maar een enkeling die komt als we weer thuis zijn.

Vind het altijd erg leuk. De meiden maken op school een lampion.

15. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Niks. Hier komt al jaren nooit 1 aan de deur. Mocht er bij wijze van uitzondering wel 1 komen heeft die pech.

16. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Niks. Hier is geen Sint Maarten. En anders snoep

17. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    In mijn vorige huis kwamen er zo 50/60 kinderen aan de deur. Daar haalde ik dus gewoon grote zakken uitdeelsnoep voor. Ging me wat te ver om voor zoveel kinderen mandarijntjes ofzo te kopen.
    Bij mijn ouders waren er altijd maar een paar kindjes, daar maakten we zelf zakjes snoep.
    Ik was overigens net zo blij met een mandarijntje, mijn dochter nu ook denk ik hoor. Ik gok dat als ze kan kiezen dat ze voor fruit kiest.
    Waar we nu wonen zijn verder geen kindjes in de buurt, dus gok dat er niks komt. Haal voor de zekerheid nog wel wat in huis. Maar we zullen ook niet hele avond thuis zijn, want gaan beide met dochter lopen (eerste keer dat ze echt mee doet).

18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,261
    113
    Mocht er iemand langs komen kunnen ze kiezen uit doosje rozijntjes of een snoepje
    ( verpakt, zou zelf niet graag willen dat het los is, heb al eens een traktatie gehad met de smaak van nicotine. ...)

19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    Voor types die jij in het dikgedrukte deel omschrijft hadden wij vroeger een liedje voor:

"Hier woont juffrouw kikkerbil die ons nooit iets geven wil."

20. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    In ons eigen stukje wijk wordt het niet gedaan, de nieuwbouwwijk naast ons heeft een actieve wijkvereniging die het echt organiseert. Omdat veel vriendjes van de oudste daar wonen zijn we een paar jaar geleden uitgenodigd om mee te lopen. Tegenwoordig is mijn man actief bij de wijkvereniging, dus lopen we "eerlijk" mee. Maar we hoeven dus niks in huis te halen, ze komen niet bij ons.

Het is hier trouwens prima geregeld, als je meedoet zet je een lichtje in je voortuin of raam. Alleen daar wordt aangebeld. Dus geen teleurgesteld kinderen of chagrijnige mensen, ideaal.

Share This Page