Sirenes

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Jeetje er komt toch mooi weer aan geen onweer...wat reageert iedereen toch weer geïrriteerd zeg...

Als het erover gaat ben ik diegene die na het antwoord schrijft dat ik me deels irriteerde en niet to. Dan is irriteren misschien een groot woord. Ik heb het nagevraagd aan een bekende nadat er die week voor de vijfde keer in een week volop sirene was in de nacht (ik woon in een klein dorp) waarvan ik dacht wat is er toch steeds aan de hand. Van mij mogen ze altijd sirene gebruiken want ik besef maar al te goed dat dit nodig is. Woon mede in de vliegroute van de trauma dus ben veel gewend.

DQueen vindt dit leuk.
  2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Bii ons doen ze het zo mogelijk zonder sirene heb ik gehoord van een politie agent. We wonen aan een 80 km/u weg doe tussen 01.00 en 05.00 nagenoeg verlaten is. Ze gebruiken dan alleen zwaailichten. Ik vind de vraag heel normaal hoor, heb het zelf nl ook wel eens gevraagd dus, gewoon uit interesse, niet omdat ik vind dat ze de sirene niet zouden mogen gebruiken

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat lees ik in haar posts ;)

Shay25, Gewooniemand, zara1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Goede vraag @Yeuu !
    Ik heb het me nooit afgevraagd, maar vind het wel interessante weetjes:o:

Waarom die negatieve reacties?

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.045
    16.559
    113
    Dat snap ik ook echt niet.o_O

6. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Waar dan???

7. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Ts heeft een ochtendhumeurtje ofzo :roflmao:

Mijn man zegt dat ze 's nachts zoveel mogelijk zonder sirene rijden ook bij prio1. Maar goed, dit is het platteland, die blauwe lichten vallen wel op.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    In mijn dromen kennelijk, wat erg! Sorry :oops:
    Ze impliceerde het vond ik, maar nu ik het nog eens lees kun je het ook juist de andere kant op interpreteren... Oeps!!

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik heb mij er ook nooit aan geïrriteerd. Die mensen doen ook hun werk.

Toen ik nog thuis woonde zaten we schuin tegenover een brandweerkazerne, nu horen we regelmatig de traumaheli over gaan.

10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    P2000 meldt niet alles. Tegenwoordig staat alleen de ambulance erop. Politie nooit al en brandweer sinds een tijdje ook niet meer. Ze willen er helemaal vanaf trouwens. En hoe nieuwsgierig ik ook ben als ik een sirene hoor, ik vind het helemaal terecht.

11. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Persoonlijk rijdt ik juist nog alerter als het vroeg is en weinig verkeer. Je zal maar een zot hebben die met hoge snelheid een straat uitscheurd of een kruispunt oversteekt met de gedachte dat het toch rustig is. Dus op zich wel verstandig om met zwaailichten en sirene te rijden ondanks dat het nacht en rustig is

Gewooniemand en Louise11110 vinden dit leuk.
  12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Misschien had TS het beter anders kunnen vragen want zo komt het over dat zij werd gestoord in haar slaap.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, zo las ik het ook ‘halen ze ons uit onze slaap, pff!’ - maar als je wordt gewekt door veel sirenes kan ik me ook best voorstellen dat je je gaat afvragen wanneer ze wel en niet met sirenes rijden.

Wij wonen vlakbij de het ziekenhuis en ambulances rijden hier (‘s avonds laat en ‘s ochtends vroeg) aan het begin van de straat met sirene binnen, dan de sirene uit terwijl ze door de straat rijden (wel zwaailicht aan) en bij het einde van de straat gaat de sirene weer kort aan. Overdag gewoon continu aan.

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ts heeft het prima gevraagd. Misschien moeten anderen gewoon wat minder zout leggen op alle slakken die ze ondewerg tegenkomen.

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij woonde tegenover de brandweer kazarne, er zat alleen een doorgaande weg tussen.
    Als die weg reden snachta gingen altijd de sirene's aan.
    Schrok me elke keer verrot.

16. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Jeetje mensen!
    Ik schrik hier wel van...

Ik word niet wakker van sirenes, mijn dochter wekte mij met haar enthousiaste gegil dat ze politie hoorde en toen ik wakker was, hoorde ik ze ook best lang nog...

Ik heb zelf twee keer 112 moeten bellen ivm hartinfarct van mijn man, om 1 uur 's nachts en toen had de ambulance alleen zwaailichten aan. Het was gewoon een vraag, zonder irritaties, verwijten of wat dan ook.

En voor degene die het willen weten. Zonder veel uit te wijden..Vanwege stalking en bedreigingen van een bepaald persoon, wens ik BIJNA iedereen ALLE hulp met toeters en bellen en op ELK moment.

Evanesco en mh81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina