SIS-echo (waterecho)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik stel deze vraag maar even hier, want ga er vanuit dat hier de meeste vrouwen zitten die, net als ik, al een medisch traject hebben doorlopen.
    Deze week krijg ik een SIS-echo om te kijken of er iets in m'n baarmoeder zit wat een zw.schap in de weg kan zitten. Ze vermoeden een poliep (aan de hand van vaginale echo), maar willen dat dmv die SIS-echo beter bekijken.
    Ben benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die een SIS hebben gehad en vraag me tevens af of het een positief effect kan hebben op het zwanger worden.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb deze echo gehad zo'n 6 jaar geleden.
    Het was geheel pijnloos wat erg fijn was.
    Maar wel erg "grappig" om te zien hoe je eigenlijk uitziet vanbinnen:p
    Aangezien mijn man geen zaadcellen in zijn sperma heeft , werd de kans op een zwangerschap bij ons daardoor niet groter.
    Maar misschien zijn er wel andere meiden die je dit kunnen vertellen!
    Bij mij was overigens alles goed.

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik heb een paar maanden geleden een waterecho gehad met daarop volgend een hysteroscopie.

Ik vond het onderzoek goed te doen. Het enige wat ik vervelend vond was dat ze de baarmoedermond met een tangetje pakten maar dat kwam omdat ze het slangetje niet de baarmoeder in kreeg.

Bij mij is er toen een poliepje gezien waarna ik die hysterocopie kreeg om het te verwijderen.

Of het een positief effect heeft op het zwanger worden, ik zou het niet weten. Het heeft volgens mij niet hetzelfde effect als het doorspuiten van de eileiders ;). Maar ja, wie weet...

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Hoi,

Omdat het dubbel plaatsen van berichten niet is toegestaan doe ik deze dicht.

Lotte

Deel Deze Pagina