moeilijk die twijfels..

Discussion in 'Zwanger worden' started by wondertjuh, Oct 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wondertjuh

Oct 17, 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    we hebben een dochtertje van bijna 2!
    we genieten volop van haar! nu ze wat ouder is gaat alles wat makkelijk, we zijn niet meer zo aan huis gebonden, ze gaat voortaan makkelijk overal mee na toe zonder heel de boel bij elkaar te huilen en niet te willen slapen ergens anders! ook slaapt ze nu thuis goed! dus heb het eigenlijk wel heerlijk zo! begin weer wat meer tijd voor mezelf te krijgen!

maar mijn mannetje wilt heel graag een 2de kindje.. hij is stuk ouder en wil niet te lang wachten.. wat ik ook heel goed begrijp..
    maar ik weet niet of ik wel wil..en aankan..wanneer weetje nou echt dat je een 2de wil?
    mits het allemaal lukt he..natuurlijk als ik er aan denk lijkt het me leuk! maar als ik denk aan de bebroken nachten enz en met 2 kindjes sjouwen als je ergens heen wilt..

en bang als er een kindje bij komt, en die gaat huilen mijn dochtertje weer wakker houd, en dat ik dan snachts met 2 kinderss zit..
    wie heeft dat ook? niet weten wat je moet doen.. en je vriend wel graag wil?? hij zou er ook vrede mee hebben hoor als ik nog wil wachten!

2. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil je überhaupt wel een tweede? Want dat speelt ook mee denk ik. Als je die wel wilt, maar nu nog niet, dan kun je nog even wachten. Maar het kan natuurlijk ook een hele tijd duren voor je weer zwanger raakt. En zodra je een kleintje erbij hebt, ben je hoe dan ook weer minder vrij. Dus misschien heb je die periode dan liever zo gauw mogelijk 'achter de rug' (dit klinkt ondankbaar, ik bedoel het puur praktisch).
    Maar het kan ook makkelijker zijn als je oudste zelfstandiger is en naar school gaat, en dat je dan meer aandacht aan de tweede kunt besteden. Er is denk ik geen goed of fout, gewoon luisteren naar je gevoel en een beetje vooruit proberen te kijken. Wel fijn dat je vriend begrip heeft voor jou. Neem de tijd en de rust om goed te bedenken wat je wilt.

Share This Page