Dernet haalde ik mijn meisje van 11 maanden uit haar bed en toen zag ik dat beide oogleden helemaal gezwollen zijn. Ze lijkt wel een boxer. Volgens mij zijn ze ontstoken ofzo. Ik ga zo de huisarts bellen, maar grote kans dat hij op kort termijn geen plek heeft. Weten jullie wat ik hier aan kan doen? Ik geef ook nog bv, en ik had ooit gehoord dat het zou helpen als je een beetje melk in haar oog zou spuiten?!?!?! is dat waar? Groetjes
Ik geef zelf geen borstvoeding, maar ik heb het mijn schoonzusje wel eens zien doen toen haar zoontje last had van zijn oogje. Je kunt het oogje ook schoonmaken met afgekookt water.
Hier had idd een druppeltje borstvoeding geholpen, samen met het schoonmaken met afgekookt water. Toen ze het had moesten we net de dag erop naar de kinderarts, dus daar even nagevragen. Maar die gaf niet zomaar druppeltjes o.i.d mee, had toen wel een kweekje afgenomen, maar daar was niks in te zien.
Idd paar druppeltjes bv erin, werkt supergoed! Milan had er vorige week ook last van, maar een dag later was 't al over.
Ik mocht van de HA geen drupje BV in het oogje doen. Ik moest het gewoon schoonmaken met gekookt water.
In het ziekenhuis adviseerden ze me ook bv in het oogje te druppelen, de kraamhulp was daar toen juist niet voor. Toch kreeg ik van veel mensen het advies het gewoon wel te doen omdat dit veel beter zou helpen dan gewoon water.
Vanmiddag bij de H.A geweest, en ze zei "blepharitis"! Schoonmaken met water en babyshampoo! Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik kreeg bij Jelle toendertijd van de kraamverzorgende het advies om het met gekookt afgekoelde kamille thee schoon te maken. Kamille schijnt ook anti bacterieel te werken. HEt was ook zo over... Met shampoo lijkt me geen goed idee.... Daar zit zoveel rotzooi in, lijkt me niet geschikt voor de oogjes, ook al is het babyshampoo... Edit: Ik zocht blepharitis even op (nog nooit van gehoord) en het schijnt de normale behandeling te zijn... Ik heb dus niks gezegd hierboven...
BV schijnt inderdaad te helpen bij ontstoken oogjes. Nog een tip: handen wassen als je haar oogjes verzorgd hebt, want zoiets is vaak besmettelijk en je zit ongemerkt vaak aan je eigen gezicht...
BV werkt inderdaad goed bij ontstoken oogjes. Ook regelmatig de handjes van je kindje wassen, want die wrijft waarschijnlijk ook nog wel is in dr oogjes. En voor je dr oogjes schoon gaat maken met gekookt water je eigen handen eerst wassen en daarna nog een keer.
onze zoon heeft dit ook vaker gehad, idd met afgekookt water van buiten naar binnen schoon maken. en wat de dok bedoelde met shampoo is als er troep of "pus" in het oogje vast zit zo gaat dit wat makkelijker los. .. wij kregen zalf en moesten met water schoonmaken en het was binnen 3 dagen over
Gelukkig was het vanochtend al minder. Gisterochtend kon ze nauwelijks haar oogjes openen, en nu ging dat gelukkig weer.