Even een pamper vraagje, morgen zijn de new baby pampers in de aanbieding bij de etos, 50% korting, ik wilde gaan inslaan, maar hoeveel in welke maat zou handig zijn, gemiddeld genomen? Zodat ik zometeen niet met een overschot zit in een bepaalde maat. En zou ik dan beter de gewone new baby kunnen kopen, of de new baby sensitive?
1x maat 1 2x maat 2 Je moet nog een tijdje, zie ik. Dus je weet niet of je een grote/kleine baby krijgt. Je weet dat nooit zeker, maar soms kunnen ze dat een beetje schatten. Mijn grote prematuur zat binnen no time in maat 3. Ik zou van die kleine maten niet te veel inslaan. Vooral maat 3 en maat 4 doen ze langer mee. En die aanbieding voor kleine maten Pampers komt zeer regelmatig terug, dus misschien kun je wel weer inslaan wanneer je bevallen bent.
De gewone moet goed zijn tenzij er bijv veel gevoelige huidjes in de familie zit. Maat 1 zou ik Max 2a 3 pakken doen en de rest maat 2 en 3. Maat 2 is vanaf 3 kilo en dat zijn ze meestal wel. Maat 1 waren ze hier heel ondanks dat zoontje begon bij 0 .
Mijn dochter droeg 4 weken maat 1. Daarna 8 weken nr 2. Mijn zoon droeg 3 dagen maat 1. Toen 2 weken 2 en nu 3. Sensitive maakt geen verschil met new baby. Heb ze getest
Ik had maar 3 pakken in maat 1 nodig. Sindsdien gebruik ik maat 2. (Mijn dochtertje was zeker niet te klein bij de geboorte (51 cm en 4 kilo)
Ik heb vanaf het begin maat 1 gebruikt.. Ukkie is nu bijna 6 weken en ik gebruik nog steeds maat 1, maar als dit pak op is ga ik over op maat 2. Ukkie is nu rond de 5kg trouwens. (ong 8 luiers per dag, 5-6 weken lang).
Half pak toen op 2 over gegaan. M. Zat gelijk al in die maat (4 kilo bij geboorte) en het zat veel beter.
lastig hoor! Hier wordt baby zondag 4 weken, en 3.8 kg nu, en nog altijd maat 1. Heb al 4 grote pakken pampers en 2 grote pakken etos gebruikt, en heb nog 1 groot pak Etos liggen... en ik koop denk ik nog zeker 1 groot pak Etos bij. (vind ik net zo goed als Pampers alleen geen plasindicator wat wel erg handig is). Ligt dus echt aan lengte/gewicht van je baby.
Onze baby is morgen 8 weken oud en nog steeds in maat 1. Ze is 4,5 kg ik denk als deze op is we overgaan na maat 2. Dat is nog max 4 a 5 dagen
Ik heb 2 pakken maat 1 gekocht en 1 pak maat 2. Nu kreeg ik een doos van prenatal, waar ook nog een pakje pampers in zat. Voor de rest ga ik pas weer luiers kopen als ik bevallen ben.
Hier ook zeker 4 pakken maat 1 gebruikt hoor. Smal kindje...... Meestal mag je 4 pakken per persoon kopen. Je kunt dan bijvoorbeeld 2 maat 1 en 2 maat 2 kopen. Bovendien kan je pakken ook ruilen....
Heb twee pakken maat 1 gekocht, vier pakken maat 2 en twee pakken maat 3, veertig euro in totaal en veertig euro korting! Ze zeiden inderdaad dat je ze altijd tzt nog weer kon ruilen als de maat niet goed was. Bedankt voor de reacties!
Wij zitten nog steeds in maat 2, hebben ook lang maat 1 gebruikt. Vorige week was ze op een paar gram na 6kg. Reken in het begin op ca 8 luiers per dag, dan weet je ongeveer hoe lang je met een pak doet. En ik zou minimaal 1 of 2 pakken maat 1 kopen en de rest maat 2. Zonde als je toch een groot kind krijgt en je de luiers niet gebruikt. Ook de kruidvat klantenkaart is een aanrader, ik krijg regelmatig een persoonlijke aanbieding voor luiers van pampers met 50%korting. Dan kun je later nog genoeg halen. Ik had voor de bevalling ca 5 pakken luiers in huis. In de dozen zit ook nog wat aan luiers (tip: eerst de kruidvatluiers opmaken want die zijn wat kleiner dan de pampers) Succes met shoppen! Ik hoop dat het nog niet allemaal op is
Hier een pak of 3 maat 1 en ik denk 4 maat 2 (kindje van 3250gr bij 51cm). De maten overlappen elkaar een heel eind. Zo loopt maat 1 tot 5 kg en maat 2 begint al bij 3kg. Zeker als je nog zo vaak op een dag verschoont zitten ook de kleinere maat lange na niet vol en vliegen de pakken erdoorheen. Later deed ik zelfs klein maatje overdag en voor de lange nacht 1 maat groter. Ons bin zunig
Ik heb 4x maat 1, 8x maat 2 en 8x maat 3. Ben nog lang niet uitgerekend maar kon deze aanbieding niet laten liggen. Ohja en natuurlijk een hoop babyzegels en airmiles rijker
Hoe veel luiers van welke maat, was ook mijn vraag. Nu had ik op een blog gelezen van een moeder die een globaal schema had gemaakt over hoe veel luiers er door heen gingen. Hoop dat jullie er ook iets aan hebben. hier de link
Luiers zijn altijd wel ergens in de aanbieding. En je weet van tevoren echt niet hoe groot je kindje is. Er zijn baby's die maat 1 niet eens dragen. Ik zou dus echt het minimale inkopen.