Inbakeren.

Discussie in 'Verzorging' gestart door Behappy, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik wil mijn dochter gaan inbakeren vanwege maaiende armpjes. Nou had ik al een beetje gespeurd op internet en ik vond bijvoorbeeld: puckababy .
    Ik vroeg me dus af of daar de handjes ook zeg maar strak in vast zitten of dat die los in die zak zitten ?

En ik zag de pacco piccolo en daar zitten de handjes echt vast zag ik .

Iemand ervaring welke ik het beste kan aanschaffen ?

2. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    In de Puckababy zitten de handjes los, mijn dochter kon toen ze jong was zelfs haar handje eruit krijgen. Dit kon niet meer toen ze een maand of 3 was.
    In de Pacco Piccolo zitten i.d.d. de armpjes strak tegen het lijfje.

Weet je, ik denk dat niemand echt kan zeggen wat je het beste kan aanschaffen want dat verschilt per baby. De 1 heeft genoeg aan wat beperkte ruimte en bij een andere baby moet het nog wat strakker.

Je zou wel zelf met behulp van doeken en veiligheidsspelden kunnen inbakeren dan kan je kijken of het bij haar werkt. Hoef je niet onnodig iets aan te schaffen.

Succes!

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    wij hebben de pacco gebruikt en dat werkt gewelidg.... alleen moeten we nu afbouwen en dat is erg lastig omdat hij gewend is om echt vast te zitten. wel is hij er veel fijner en beter door gaan slapen, dus wat dat betreft een aanrader.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    je kan de pacco trouwens op de meeste cbˋs lenen

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het hangt er een beetje vanaf hoe sterk je kindje is wat voor doek je nodig hebt. Is het alleen wat maaien kun je ook gewoon een slaapzak gebruiken en de armpjes niet in de mouwen stoppen maar bij het lijfje. Mijn zoon was beresterk, voor hem gebruikte ik met veel succes een Dreamswaddle.

6. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een tijdje de Puckababy gebruikt, maar daar kwam de eerste paar weken ook altijd een handje naar buiten. Dat vond ik dan zo zielig, want ze hing zich zelf bijna op. Pas rond 2,5 maand paste de Puckababy goed. En juist omdat daar de armpjes wel 'los' zitten, vonden we dat idee net iets beter.

Máár, ik geloof dat het CB erg anti Puckababy is. Of in ieder geval meer pro-Pacco. Altijd als ik het over de Puckababy had, werd daar niet op in gegaan, maar over de Pacco waren ze erg lovend. Heeft absoluut iets met veiligheid en risico's te maken.

7. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik had eerst een Snug & tug voor ons zoontje. Onze kleine houdini wurmde hier zonder veel moeite zijn armpjes uit. Daarna hebben we de Dreamswaddle van mum2mum gekocht en die is echt ideaal! Armpjes zitten ook binnen de zak vast waardoor ze daar niet meer mee kunnen frummelen. En de rits die in de zak zit kan ook van onder naar boven open waardoor je luiers gewoon ingebakerd kan verschonen. Je kan door de brede zachte klittenband-band de zak heel strak of juist wat losser doen...

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Heb nog een Puckababy in de aanbieding! Amper gebruikt... Mijn zoontje werd woest als ik hem erin stopte.:) Geen succes hier dus. Hij slaapt nu in een slaapzakje. Zo heeft hij toch wat geborgenheid, maar kan zijn armen nog wel bewegen, maar minder hevig.

Deel Deze Pagina