Zwangerschap &spiritualiteit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bl0nd, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Hajhaj dames,

Ik weet niet helemaal of dit topic hier hoort, zo niet willen de mods hem dan vriendelijk verplaatsen;)!

Ik vroeg mezelf eigenlijk af hoeveel meiden met het spirituele bezig waren en of ze dit in hun zwangerschap betrekken? En zo ja, hoe dan?

Ik zelf ben wel met het spirituele bezig maar ben aan de andere kant ook weer veel te nuchter. Geloof wel in bepaalde dingen maar vindt programma's als Char een beetje over de top en vraag mezelf vaak ook echt af wát ik hiervan moet geloven?

Verder lees ik wel boeken over spirituele zaken, laatst heb ik bijvoorbeeld 'Zielskinderen' van Walter Mäkichen gelezen, dat was een boek over hoe je bent voorbestemd om een bepaald aantal kinderen te krijgen en hoe je vaak een connectie hebt met deze kinderen uit een 'vorig leven.' Vond ik zeer interessant, moet zeggen dat ik sommige dingen niet helemaal geloof maar een groot deel van het boek sprak mij aan, omdat het ook gebaseerd is op waargebeurde verhalen.

Ook heb ik weleens een helderziende bezocht toen ik wat jonger was, dit was een vrouw die die gave serieus had, zij kon mij dingen vertellen over mijn moeder bijvoorbeeld (zij heeft 4,5jaar geleden zelfmoord gepleegd) en over de band die ik met haar had en over hoe zij was. Zij kende mij totaal niet en ik kwam bij haar en zij begon uit het niets dingen te vertellen. Ook dingen die bijna niemand wist, bijvoorbeeld dat mama een miskraam voor mij heeft gehad.
    Ben hier overigens wel voorzichtig mee want ik ken ook mensen die hier flink in zijn genept.

Snap dat het misschien voor sommige onder ons heel 'zweverig' klinkt maar zo ben ik echt niet hoor! Alleen was benieuwd hoe anderen zichzelf hiermee bezighielden? En of ze dit in hun zwangerschap meenemen (bijvoorbeeld dat ze sterke voorgevoelens hebben of een 'spirituele band' met hun kindje).

Nou dames ik ben benieuwd! ;)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ben er in de zwangerschap van mijn eerste dochter wel mee bezig geweest, in die zin van boeken lezen, forums bezoeken en dat soort dingen... ook ben ik met 6 maanden zwangerschap eens naar een beurs geweest van paraview... was er al vaker geweest... ik ga aanstaande zondag samen met mijn beste vriendin er weer heen!! heb er zin in! er is echt wel zoveel meer alleen kan je erg genept worden dus ik kijk er wel mee uit...
    we gaan lekker even rondneuzen bij alle boekenkraampjes en stenen en dat soort dingetjes... en wie weet neem ik nog een consult bij iemand die me aanstaat... we zien wel...

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook bepaalde boeken gelezen toen ik zwanger was... zoals De magische negen maanden van Deepak Chopra. En ik ben op zwangerschapsyoga gegaan, omdat in het foldertje stond dat je ook oefeningen zou leren om in contact met je kindje te komen. Beetje jammer alleen dat er tijdens de cursus zelf helemaal geen aandacht aan werd besteed... Maar ik ben uit mezelf ook wel veel bezig geweest met 'bewust' contact leggen met de baby. Postieve gedachten naar mijn buik sturen, en een beetje mediteren.
    Ik ben niet naar een paragnost geweest of zo. Nu nog steeds niet trouwens. Misschien een beetje bang voor slecht/negatief nieuws over mijn zoontjes toekomst..? Dat kan ik dus niet verdragen!

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

dat doen paragnosten niet hoor... dat mag zelfs nieteens!
    ik ben er gaan zitten toen ik zwanger was en ze vertelden eigenlijk niets over mijn dochter in wording... wel zat hij even na te denken en wilde wat zeggen wat hij dus niet kon en zei toen maar dat mijn dochter gezond geboren zal worden... ik denk dus achteraf dat hij wel zag dat er iets niet goed was aangezien ze te vroeg geboren is en daarna 2,5 week op de zuigelingenafdeling heeft gelegen.. ze was erg ziek en had een sondevoeding en hoge koorts.... misschien dat hij zoiets zag/doorkreeg maar hij mag dat niet vertellen....

verder ging het over hele andere dingen zoals een eventuele kans op een baan/opleiding... die het jaar daarop zich aanbood... en andere gekke dingen wat zoiemand dus nooit kan weten... best wel bijzonder! zo wist hij ook het jaartal op te noemen waarin mijn stiefvader overleden was en een aantal details daarover.... ook over mijn moeilijke jeugd en kinderjaren.... en ik kreeg een aantal bevestigingen die je pas achteraf als waarheid kan gaan inzien....

blijft bijzonder en ook een beetje creepy allemaal.... maar mijn man was er niet zo blij mee dat ik daar zwanger heen ben geweest... hij houd er niet zo van namelijk... heb nadat mijn dochter wa sgeboren ook me niet meer echt beziggehouden met dat soort dingen... nu 3 jaar later ga ik eens even kijken met een vriendin van me daar.... ben wel benieuwd...:p

5. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ik ben gisteren naar een nicht van mijn vriend geweest. Zij doet automatisch schrift en magnetiseren, ayurveda etc. Nou iig, zij heeft automatisch schrift voor mij gedaan en dat was zoo bijzonder! Kwamen zulke wonderlijke dingen uit die ze niet kon weten over mijn moeder (die is 4jaar geleden overleden). Ook vertelde ze over mijn opa en oma en ghoe mijn oma (die leeft nog, mijn opa niet) zichzelf voelde en dat ze moeite had met het loslaten van opa. Ze vertelde echt allerlei dingen die gewoon niemand kan weten.

Het was wel heel heftig, maar vond het wel heel mooi verder. Ook vertelde ze dat ze doorkreeg wat ik voor kindje zou krijgen, maar uiteraard vertelde ze dat niet tegen mij! Hahaa:) Ook over mijn angsten dat het fout zou gaan of dat ik net als mijn ouders zou worden, zei ze hele opmerkelijke dingen, en ze herhaalde sommige dingen letterlijk van wat mijn schoonzusje tegen mij heeft gezegd en waar ik zelf aan heb zitten denken!

Echt heel apart. Binnekort wil ik weer naar een spirituele beurs, even rondsnuffelen!

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben erg gevoelig op dit gebied,mijn hele leven al.
    zZe en voel overledenen en energieen etc maar kan weer niet" in de toekomst" kijken,dat kan maar een klein percentage.
    Ik zie bijv ook niet of iemand een jongen of meisje krijgt ;)
    Toen ik zelf zwanger was wist ik enkel dat ze te vroeg wouden komen,dat klopte.en ik heb bijv het meisje wat ik met 13 weken zwangerschap verloren ben een paar keer mogen zien.
    Verder niks bewust gedaan wbt spiritualiteit/paranormaal en mijn zwangerschappen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113

Zijn daar regels voor dan?

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ongeschreven regels..:0 ja die zijn er zeker ..elk zuiver medium/paragnost weet dat.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Wanneer ben je zuiver?

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dat hij/zij boodschappen van gene zijde kan uitfilteren zodat het zeker is dat de boodschappen niet door de omgeving ingegeven worden of uit het onderbewustzijn komen...dat leer je oa door ervaring en in hoeverre je ontwikkeling is.
    Word over het algemeen gezegt.
    Persoonlijk vind ik dat je ook zuiver bent wanneer je eerlijk er mee bezig bent en zo goed mogelijk een ander adviseerd en/of helpt.
    Dergelijk dingen mag je niet doorgeven dat is niet aan een medium of paragnost.

Deel Deze Pagina