Uitscheuren na seks

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #1 consider, 20 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2013
    Ik weet niet echt waar ik dit moet plaatsen, past niet echt bij na de bevalling, want de bevalling is alweer een hele tijd geleden. Dus vandaar dat ik hem hier plaats.

1 maand na de bevalling hebben we voor het eerst weer seks gehad. Na 3 weken bloede ik niet meer, en ik voelde me prima. Had alleen 2 hechtingetjes in mijn binnenste schaamlippen maar die waren toen al helemaal geheeld.
    Nu heb ik elke keer als we seks hebben gehad het gevoel dat ik ben uitgescheurd naar onder, richting mijn anus.
    In de spiegel zie ik ook dat dit stukje erg rood is. Plassen doet 1 dag lang pijn, echt een branderig gevoel.
    Doordat het daar beneden zo gevoelig is wil ik niet zoveel seks meer, omdat het na de seks gewoon pijn doet.
    Ik ben wel vochtig genoeg, dus daar ligt het niet aan. Voor de bevalling had ik hier geen last van.
    Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben? En wat zou ik hier aan kunnen doen?

2. Skye

Skye Niet meer actief

Zoals je vertelt, lijkt het alsof dat stukje gewoon zwaar geirriteerd is. Misschien je man/vriend ernaar laten kijken, kijken of hij een scheurtje oid ziet. Misschien even wachten met sex tot dat plekje weer tot rust komt. Ik heb het zelf niet, dus is maar iets dat bij me op komt hoor. En anders toch even langs de HA

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man heeft er inderdaad wel eens naar gekeken en dan is er inderdaad een stukje gescheurd. Na een paar dagen is het gewoon weer hersteld en heb ik nergens last van...totdat we weer sex hebben.

4. Skye

Skye Niet meer actief

#4 Skye, 20 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2013
    Oeh, lijkt me echt verveleend. Misschien toch even naar de ha, als het elke keer weer irriteerd . Dat wil je toch ook niet heel je leven

5. Alita

Alita Niet meer actief

verkeerd gehecht? te strak ofzo mischien?? moet zeggen dat ik ook nog weleens last heb van de knip maar niet zo erg!!

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had 7 hechtingen buiten en tig binnen (door de knip) en mijn dochter is nu 20 maanden maar het is en blijft nog steeds gevoelig.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het ook steeds, ik had een totaal ruptuur, de huid die gehecht is is niet meer zo flexibel als voor die tijd en ipv te rekken scheurt het nu dus, daar ligt het aan, dus het enige dat je kan doen is die huid soepel houden met een hypoallergene creme.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier inderdaad ook nog steeds af en toe gevoelig
    niet altijd... maar toch wel regelmatig genoeg om het te laten opvallen :)

hier ook onderhuids gehecht trouwens.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Heb hetzelfde. Na de seks voel je gewoon dat het stukje weer opgerekt is. Bij mij is het stukje tussen vagina en anus, dus dat is echt maar dun.. Gaat niet helemaal kapot ofzo, maar voel gewoon dat het strak heeft gestaan en het brandt beetje na plassen. Heb er gelukkig tijdens seks geen last van dus ik vind het wel best.. :)

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Dat perineumolie ga ik eens proberen!
    Tijdens de sex heb ik er ook geen last van, maar erna wel...

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Succes, proberen kan altijd natuurlijk ;)!
    Hier soms wel tijdens maar ook vooral erna (en soms ook niet :().

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb net aan m'n vriend gevraagd ( arts in opleiding) die zegt dat het kan komen doordat de huid bij de bevalling is opgerekt en dus ook dunner is geworden.
    Je kunt de olie inderdaad eens proberen, zodat het soepeler word. En anders huisarts?

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Bedankt voor al jullie reactie's, ben blij dat ik niet de enige ben.
    Moet zeggen dat mijn man ook best wel groot geschapen is, en dat werkt natuurlijk ook niet echt mee.

@mamaliset...daar heb ik ook al aan gedacht. Dat het nu na de bevalling wat minder mee rekt.

Deel Deze Pagina