verhuiswens, maar waar naartoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tassie74, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Wij willen beiden een ander huis, maar vooral in een andere omgeving wonen. Nu hebben wij allebei wooneisen/woonwensen die voor mij wat lastiger te realiseren zijn aangezien ik geen rijbewijs heb en ik reizen met de trein ook niet alles vind.
    Ik wil graag naar mijn ouders kunnen zodat ons kind (onze kinderen) ook echt een band krijgen met mijn ouders en dat ikzelf klaar kan staan voor mijn ouders wanneer zij door ziekte (ze zijn 65+) niet meer zelf het huishouden of boodschappen kunnen doen.
    Maar, ik wil gevoelsmatig heel graag weg uit deze hele streek. Ik wil het liefst in een groot dorp wonen (woon nu in de stad) met wat meer ruimte, natuur (bossen/duinen/zee) lanen (met bomen dus), een winkelcentrum voor de dagelijkse boodschappen enz. en een station. Dit betekent voor ons gaan wonen in de omgeving van Heiloo/Castricum. Wij wonen nu in Zaandam.
    Ik wil ook naar mijn ouders en mijn werk kunnen gaan. Ik heb jaren gereisd met de trein en metro naar mijn vorige werk en dat brak mij echt op.
    Op dit moment wonen wij heel dichtbij mijn huidige werk (6 min. fietsen, 15 minuutjes lopen). Ideaal dus. Ik ben echt super verwend.
    Ik ben geen echte lange-afstand fietser, zeker niet met veel wind. En mijn werk is met openbaar vervoer wat lastiger te bereiken.
    Ik kom er eigenlijk niet uit. Ik ben geneigd om te denken om toch maar in deze gemeente te blijven wonen terwijl mijn gevoel dat niet wil.
    Hebben jullie tips?

2. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Is je rijbewijs halen geen optie?

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Nee, dat is geen optie. Ik ben heel wat jaartjes bezig geweest, op verschillende leeftijden en heb al in totaal 4 keer afgereden. Tijdens de examens blokkeer ik volledig zodat ik echt rare en stomme dingen doe.
    Ik heb een ongelooflijke faalangst wat er ook voor zorgt dat ik andere weggebruikers niet vertrouw en ik vind het eerlijk gezegd ook veel te hard gaan (snelheid) en veel te druk op de weg.
    Dus, nee, helaas geen optie. Ik wou dat ik mijn rijbewijs had, maar, dan zou ik weer geen auto hebben. Mijn man gaat met de auto naar zijn werk.
    Het zou veel makkelijker zijn. Ik heb zelfs al zitten denken aan zo'n brommobiel:). Maar mij lijkt dat ook al eng, laat staan, dat ik mij schaam wanneer ik mij echt zou verplaatsen in zo'n ding.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Tja, lastig inderdaad. Ik ben niet bekend met jou omgeving.

Wij zitten ook met een dilemma.
    Ik ben opgegroeid in de stad (Den Haag), verhuisd naar een grotere stad (Parijs). Ik ben een stadsmens, en zou never nooit in een dorp willen/kunnen wonen.

Maar ik wil groter wonen, en meer groen. Maar ik wil niet weg uit Parijs.
    Dus dat wordt; of miljonair worden, of mijn 'droom' aanpassen.

Zucht .. Ik begrijp je pijn.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Komt erg bekend voor. Wat weegt het zwaarst. Dat is waar het nu eigenlijk om gaat. Erg moeilijk.........
    Aan de rand van Parijs, is dat een optie? Bij Bois de Boulogne? Is toevallig het enige wat ik heel vaak ken......

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Grappig ik zit met ongeveer hetzelfde dilemma en zat te dubben of ik hier topic over zou openen. Voor mijn partner ben ik verhuisd naar zijn woonplaats alleen vind ik hier totaal geen aansluiting. Ik heb hier niemand waar ik zo maar eens langs kan wippen voor een bakkie. Ik heb vanalles geprobeerd, cursussen, vrijwilligerswerk, sport etc. Het lukt gewoon niet, simpelweg omdat ik hier niet opgegroeid ben. Nu hebben wij ons huis verkocht (eindelijk) en kunnen we hier dus weg. Mijn idee was om dichter bij mijn ouders te gaan wonen. Vind het prettig wanneer mijn moeder oppast. Alleen de huizen zijn daar duurder en kleiner (minder grond). Plus dat ik weer ergens opnieuw moet beginnen en wie zegt dat het daar dan wel lukt.

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Wat vervelend, he. Ons huis staat nog niet eens te koop. Waren we wel van plan, maar we willen eerst nog e.e.a. opknappen/vernieuwen.
    Ik kijk echt elke dag op Funda. Vooral vanwege mijn ouders wil ik niet te ver weg gaan wonen. Het liefst zou ik ook een andere baan willen. Mijn broer woont op 2 uur rijden afstand en ik woon juist dichtbij mijn ouders. Zij wonen in een dorp tegen onze woonplaats aan.
    Maar, als ik naar mijzelf kijk zou ik echt heel ergens anders willen wonen. Maar, ik wil ook makkelijk naar mijn ouders toe kunnen gaan om hun te helpen met "dingetjes" en voor hun band met ons kindje straks en natuurlijk voor de gezelligheid.
    Hun hele familie woont ook al in een hele andere provincie en ik wil niet hetzelfde doormaken als mijn ouders. Mijn moeder zou het echt vreselijk vinden als ik verder weg ga wonen. Zij voelt zich dan echt alleen en dat maakt dat ik mij dan weer schuldig voel:(.
    Het is zo dubbel.....

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja dat doen moeders die laten je schuldig voelen. Doet mijn moeder ook. Heel irritant. Hopelijk doe ik dat later niet. :D

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Ik vind het echt heel erg moeilijk. Gaat mijn eigen woongenot boven mijn wens om makkelijk/snel naar mijn ouders te kunnen met de fiets/lopend of als laatste optie met de trein? Ik weet dat als ik hier in de omgeving blijf wonen ik niet vind wat ik zoek in een woonomgeving. Maar toch is het hier vertrouwd....Twijfels, twijfels......Bah.
    Mijn man wil echt weg hiervandaan, hij wil het liefste naar Castricum of Heiloo. Ik begrijp hem echt heel goed. Maar tegelijkertijd heb ik ook te maken met mijn eigen gevoel ten opzichte van een familie hier stichten (ik bedoel een nauwe band met mijn ouders en ons gezin).
    Misschien zie ik het te somber in wanneer ik wat verder ga wonen. Misschien is het wel goed te doen om vanuit Castricum of Heiloo naar mijn ouders te gaan met de trein of evt. met de fiets.
    Iemand die daar ervaring mee heeft? Fietsen vanaf Heiloo of Castricum naar Zaandam?

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Castricum en Uitgeest hebben beiden prima verbindingen naar Zaandam. Velsen-Noord is ook een optie als je dichtbij een station (Beverwijk) wilt zitten. Ook goede verbinding naar A'dam, maar weet niet waar je werkt.

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Velsen is geen optie voor ons, omdat ik werk in Zaandam. Maar bedankt voor het meedenken!!

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Velsen -Noord ligt aan de noordkant, dus tegen Beverwijk aan en niet tegen IJmuiden aan. Via Uitgeest en met bus prima verbinding vanaf B'wijk station. ;)

13. Alf

Alf Niet meer actief

Heiloo ligt wat meer verscholen, maar Castricum hartstikke gunstig tov Zaandam. Ik werk er al jaren en heb collega's die fietsen naar de Zaan. Dat us toch wel een uurtje. Per brommer veel sneller, maar net wat Mykelti zegt, de bus en trein verbinding is perfect. Trein gaat elk kwartier en doet er ook kwartier over. Ik vind dat echt niet ver.

Castricum (zeker bakkum) is wel echt heel mooi, en leuk!

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je moet gaan voor je eigen geluk.

Je hebt toch ook elektrische fietsen en mooie scooters.

15. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Eens met Beatissimam. Plus: je kunt niet in de toekomst kijken. Heel bot gezegd: misschien komen je ouders over een jaar wel om bij een verkeersongeluk. En dan ben je ergens gaan wonen waar je niet helemaal blij mee was, maar is de reden daarvoor weggevallen.

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik heb ook al zitten denken aan een elektrische fiets en aan de trein. Ik moet wel echt een stoptrein hebben, omdat ik een halte voor Zaandam eruit moet als ik mijn ouders wil bezoeken.
    Ik voel mij gewoon ontzettend schuldig wanneer ik verder weg ga wonen. Mijn ouders steken niet onder stoelen of banken dat ze het echt niet leuk vinden. Ze hebben zelfs gezegd dat wij het expres doen, omdat zij ouder worden en straks te lastig worden, omdat zij dan hulp kunnen nodig hebben.
    Dat heeft mij zo gekwetst en tegelijkertijd raken ze een heel gevoelige snaar bij mij. Veel beslissingen zijn gebaseerd geweest op de wensen van mijn ouders. Ergens ben ik het nu echt super zat, maar ergens voel ik mij ook schuldig en egoïstisch.
    Ik heb mijn ouders al mentaal voorbereid door ze te vertellen dat wij eraan zitten te denken om in de omgeving van Castricum/Heiloo te willen wonen.
    Dan kunnen ze langzaam aan het idee wennen.
    Ik denk ook wel dat wij echt weggaan hiervandaan. En zo groot is de afstand helemaal niet. Het komt vast wel goed allemaal.......

17. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Al eens aan Schagen gedacht? Half uurtje met de trein naar Z'dam!

Deel Deze Pagina