navelbandjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door amilah, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amilah

    amilah Fanatiek lid

    28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ìk kreeg van mijn tante een set navelbandjes.. Maar volgens mijn kennis wordt dit helemaal niet meer gebruikt. Is dat zo? En wordt er dan iets anders voor gebruikt?
     
  2. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik had ze ook gekocht maar ze zijn inderdaad niet gebruikt. Er werd niets anders voor in de plaats gebruikt. Er lag wel een gaasje omheen.
     
  3. AmanChel

    AmanChel Bekend lid

    6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Hier werden ze 3 jaar terug ook niet gebruikt! Maar volgens mij ligt het net aan de kraamverzogster die je hebt..
     
  4. Hier werde ze 3,5 jaar ook niet gebruikt, heb ze nog in de verpakking boven liggen :)
     
  5. Niet meer actief

    Hier ook niet gebruikt..niet eens aangeschaft..
    Ben in het ZH bevallen maar is ook niks opgedaan..
     
  6. Charos

    Charos Lid

    15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Ze worden idd niet meer gebruikt.
     
  7. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou hier wel hoor. Heb er juist 3 aangeschaft. Als het navelstompje eraf is, dan kan er af en toen nog bloed uit het naveltje komen. Dan doe je een watje in een gaasje op het naveltje en daaroverheen een navelbandje. Dat houdt het op zijn plaats waardoor je geen bloed in de rompertjes krijgt.
    Als je ze toch hebt dan zou ik ze gewoon in huis houden. Extra aanschaffen zou ik niet doen, als je ze nodig hebt dan zijn ze nog zo gehaald. Of je gebruikt gewoon herenzakdoeken met speld.
     
  8. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik had ze gekregen van een vriendin. Mijn kraamverzorgster was van de oude stempel en heeft ze gebruikt. Ik vond het ideaal. Door de navelbandjes kon het stompje danwel het gaasje niet vies worden. Bovendien hoefde je niet steeds voorzichtig te zijn met luier verschonen, want het stompje zat goed beschermd in het navelbandje.
     
  9. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    ik zou wel willen dat mijn kindje een navelstrengbandje om kreeg zie het in mijn omgeving de kinderen hebben tegenwoordig lelijke naveltjes omdat ze geen bandje om kregen dus ik koop ze wel!
     
  10. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    maar dat heeft toch niks met een navelbandje te maken lijkt me... als je het al gebruikt dan is het volgens mij om wat viezigheid niet op de kleertjes te krijgen... ik heb ze nooit gebruikt bij mn dochter en voind d'r een schattig naveltje hebben. Overigens kwam er ook geen viezigheid meer uit toen het stompje eraf viel bij mn dochter, viel ook pas erg laat met dag 12 ofzo
     
  11. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik had ze ook in huis gehaald, maar dat hoefde niet.
    Nu ben ik blij dat ik ze toch heb, vindt het ideaal met verschonen.
     
  12. amilah

    amilah Fanatiek lid

    28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik ga ze in ieder geval bewaren dan.,.. Wie weet komt het nog van pas.. Bedankt allemaal voor de antwoorden!
     
  13. diana hoogeveen

    diana hoogeveen Actief lid

    7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    ik heb ze wel gebruikt bij mijn eerste en nu ga ik ze weer gebruiken is echt heel fijn liefs diana
     
  14. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier niet gebruikt, alle 3 de keren niet.
     
  15. Charos

    Charos Lid

    15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Waarom zou een naveltje lelijk worden zonder navelbandje?
     
  16. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    wij hebben ze hier wel gebruikt, ik vond het ideaal, maar ligt idd aan je kraamverzorgster of ze worden gebruikt of niet.
     
  17. Niet meer actief

    Wij hebben ze idd ook gewoon gebruikt.
     
  18. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ze zeggen dat het naveltje mooi plat wordt door het gebruik hiervan. En dus mooier van vorm wordt. Maar geen idee of dat echt zo is.
    Misschien dat dat een antwoord is op een vraag hiervoor waarom dat een naveltje lelijk zou worden als je ze niet zou gebruiken.
     
  19. Roba77

    Roba77 Fanatiek lid

    11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    ik heb ze gekocht, eigenlijk omdat ik ze in de winkel zag liggen en dacht, ach die zal ik ook wel nodig hebben. Heb het nog aan de kraam (bij de intake) gevraagd, maar zij zei ook dat deze bijna niet meer gebruikt worden. Nou ja, ik heb ze bij het kraampakket gedaan en we zien wel.
     
  20. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    Dat heb ik gehoord via via en zie het in mijn omgeving dat zo naveltje meteen naar de geboorte alleen een klemmetje krijgt voor de rest bengelt het er maar bij! door er een navelbandje om te doen geeft meer steun ! dat deden ze vroeger allemaal zo
    tegenwoordig niet meer!
    In eerste instantie is het bandje wel bedoelt voor de hygiene
     

Deel Deze Pagina