beste laptop

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Vraagje
    ik wil een laptop kopen van max 500 euro om te internetten, tekst verwerken en dvd te kijken. mijn man is ict'er maar das meer een nadeel dan een voordeel want die wil alles t beste van t beste en het is mijn laptop. hij heeft een pc. welk merk vinden jullie goed? Aanraders?

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Tja. Iedereen heeft weer een eigen voorkeur. Ik ben zelf altijd wel een fan geweest van HP, want daar heb ik goede ervaringen mee.

Voor jouw budget moet het makkelijk lukken om een goede laptop te vinden. Ik zou iig naar een Intel chipset kijken (core i3 /i5), omdat die zuiniger zijn dan AMD. Verder zou ik kijken naar het aantal geheugen (4 gig) en eventueel naar een videokaart (en dus geen intel HD geheugen). Met deze "eisen" kom je al wel snel op een bedrag van rond de 500 euro uit, maar dan heb je iig wel een goede multimedia laptop.

Mocht je vaak foto's maken, dan zou je nog kunnen kijken naar een laptop met een card reader. Ben je van plan om je laptop aan te sluiten op bijvoorbeeld een tv of een extern beeldscherm (beamer?), kijk dan even naar de aansluitingen.

Aangezien Windows 8 op handen is, zou ik ook kijken naar een laptop die aangeboden wordt icm een gratis upgrade van Win7 naar Win8.

Met andere woorden: het ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen ;)

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het dan maar voor wat fb'ken en te zp'en, wat foto's op te zetten en een beetje "bezigheidstherapie" is dan heb je idd geen dure laptop nodig. Heb mij hiervoor vorige maand ook een laptop voor gekocht van acer (399€) vind ik echt meer als voldoende.
    Er zit dvd brander op, fotocard input, 3 usb aansluitingen en een apart numeriek klavier. Meer moet je toch niet hebben.

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik weet dat je budget rond de 500 euro ligt, maar ik ga de optie toch even delen ;). Ik heb al jaaaaaaaren een Macbook. Die witte, een oud model en die doet het echt nog precies zoals de dag dat ik 'm kocht!

Destijds wilde niemand deze meer omdat de Pro zijn intrede deed, dus ik kon hem voor een goede prijs helemaal geupgrade kopen. Beter nog dan de Pro, maar in het hulsje van de oude Macbook.
    Geen dag spijt van gehad. Hij is nog nooit vast geslagen, kan er een heleboel foto's op kwijt ( ben fotograaf en neem de laptop altijd mee naar opdrachten - thuis zet ik ze dan meestal wel over op de Imac voor bewerking ), ik surf er dagelijks het net mee af en kijk er vrijwel wekelijks twintig series op! Oerdegelijk als je het mij vraagt.
    Misschien dat je dit oude beestje nog ergens op de kop kan tikken... Want hij is volgens mij niet meer in de Mac-stores te koop....

Eerder zweerde ik bij HP computers, maar sinds ik dus de Apple heb wil ik nooit meer anders. Zeker wbt fotografie niet.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vroeger kon je daar altijd goed voor kijken op 2dehandsmac.nl

Maar.. Als ICT-er zou je man toch ook moeten snappen dat behoeftes niet voor iedereen hetzelfde zijn.
    Als jij enkel dvd's wil kijken en een beetje forummen hoef je geen hele snelle laptop maar wel eentje met veel harddisk ruimte.
    Terwijl hij wellicht graag gamet en dus juist veel sneller en beter nodig heeft.
    Dat snappen de meeste ICT-ers wel dacht ik :)

Deel Deze Pagina