We komen net terug van de dokter en eindelijk gaan ze verder kijken. Ik moet een afspraak maken om bloed te laten prikken op dag 21 van mijn cyclus, dat is volgende week donderdag. Mijn vriend moet een spermastaal binnenbrengen (was wel even lachen want het staal moet of tussen 10 en half 11 's ochtends of rond 4 uur in de namiddag binnen gebracht worden omdat dan de koerier komt). Nu zeiden ze wel om zeker 1 week maar beter 2 weken geen seks te hebben (of voor hem dan ook niet masturberen). Pech mijn mannetje zal wat langer moeten wachten dan voor hij zijn staal kan afleveren, ik zit in mijn vruchtbare periode nu Toch klinkt dit me gek in de oren omdat ik gelezen heb dat het opsparen de vruchtbaarheid niet bevordert. Het zou zelfs op den duur de kwaliteit laten achteruit gaan. Nu ja de dokter zal het wel weten hoop ik dan maar. Ik voel me wel een stuk blijer nu er effectief testen aan te pas gaan komen. Misschien gaat het nu ook allemaal wat makkelijker omdat ik nu toch van een pak stress verlost ben.
Gelukkig wordt er naar gekeken. Ik wens jullie veel succes met het klussen. Je doet er goed aan om je manneke nog even te laten wachten met 't brengen van zijn staaltje. Zeker in je vruchtbare periode!! En wat minder stress kan nooit geen kwaad. Veel liefs : Gavor
Zo zie je maar weer dat de *houdsbaarheid datum* van sperma door menig deskundige nogal eens anders is... Vreemd toch?
Mijn man moest maar 3 dagen onhouding hebben!! En inderdaad op zo'n raar tijdstip inleveren. Hij kon alleen op een wat langer termijn een afspraak maken en die viel net in m'n vruchtbare periode dus toen hij de boel kwam inleveren hadden we het de avond ervoor nog gedaan omdat m'n ei kwam...gelukkig maar want zie banner!! Overigens was de uitslag van de test van zijn sperma dus goed, maar dat begreep je al... Ik voelde me ook echt een stuk rustiger toen ik wist dat e daadwerkelijk onderzoek werd gedaan! Ik hoop dat jullie snel ook een klein wonder verwachten!
dat vindt ik idd raar, want bij (meerdere) site's lees je juist dat het goed is om (als man zijnde) je te onthouden van ejaculaties voor een periode van 3 dgn voor je vruchtbare dagen beginnen, en dat het slecht is je (man) voor een langere periode te onthouden omdat dan de kwaliteit van het zaad achteruit zou gaan, ik zou dan toch echt als ik jou was een second opinion vragen (telefonisch) en ook aan je ha.... heel veel succes in ieder geval meid...
Bij ons is de onthoudingsperiode 3 dagen!! Heel raar hoor, twee weken. Vraag het voor de zekerheid nog maar even na, dit is echt heel raar. Nou ja, iig heel veel succes! Liefs Elmo
Tja... gekke Engelsen. Ik zei nog tegen mijn vriend bij ons moet je niet zo lang wachten hoor, hooguit een paar dagen. Zijn jullie Engelsen dan zo traag dat ze er gelijk een week tot 2 weken op plakken? Gelukkig kon ie er wel mee lachen. Ik hoor maandag nog wel even, dan moet ik nog langs om de afspraak voor het bloedprikken te maken. Blijven ze erbij dan bel ik nog wel naar een andere praktijk in de buurt om het daar te horen. Bedankt voor de reacties en advies meiden Elisje