beetje ego topic maar ik denk dat als ik alles eens op papier ga zetten misschien beetje rust in mn hoofd krijg. wij willen dus 1 maart overhuizen.... op zich is het huis nog niet helemaal af. zo hebben we de keuken bv nog niet maar gaan we zolang koken in de bijkeuken bv. de schilders zijn druk bezig, woensdag komen ze de trap zetten, verder nog wat kleine klusjes die echt moeten zoals badkamer afkitten enzo. morgen gaan we de rolgordijnen enzo kopen, kast voor plurk enz enz. maar wat zie ik tegen die verhuizing op zich op komt ook omdat ik een angst en paniekstoornis heb. ik moet regelmaat en structuur ook hebben en als dingen anders of onverwacht gaan wordt ik angstig en bang. dus als er hier mensen komen helpen bv met verhuizen vind ik dat 100x niks. zou het liefst alles zelf doen met me vent maar ja ik sjouw geen wasmachine meer naar beneden helaas. mijn vriend helpt me zoveel mogelijk om mn angsten enzo weg te nemen maar toch... piekerkont die ik ben krijg ik alles wel op tijd af? babykleren wassen enzo..... wil dat nu bv nog niet doen. moet het weer in dozen en heb je het nog 150x in je handen. gelukkig ligt er al wat bij mn moeder zodat die in hoge nood evt snel wat kan wassen. moet nog best een en ander kopen. dekbed voor plurk, lakens, flesjes voor de baby enzo. dozen zijn al wel redelijk wat ingepakt. elke dag maar wat want heb helaas ook nog es veel last van harde buiken:x door hier af en toe mn ei te spuien wil ik naar mn verhuizing toeleven. dus lees het of niet kan me niet schelen. maar kan ik af en toe mn ei kwijt.....
oei, verhuizen is stress, dus succes alvast, en kan je misschien op de grote dag zelf lekker bij iemand anders zijn? dat is misschien rustiger? EN als je zo bezig bent met alles, kan ik me niet voorstellen dat het neit goed gaat, dat heb je vast goed geregeld.
ja dat heb ik ook al gedacht idd. als er hier de grote spullen uit moeten dat ik maar in het nieuwe huis ga zitten. hoef ik het allemaal niet te zien haha vriend neemt nu al regelmatig dozen mee dus op zich zijn het straks alleen de meubels
Hey Plurk! Kop op meid! Het is niet niks om nog "even" te verhuizen vlak voor de komst van een kindje! Maar als ik het zo lees, heb je veel goed voorelkaar en op een rijtje wat er moet gebeuren. Maar probeer dingen uit handen te geven. Laat je moeder lekker de kleertjes wassen. (heb ik ook gedaan, kon niet veel meer door BI) Dan kan je dat van je nog te doen lijstje strepen! En het geeft wat rust.
Hey meis, Ik heb destijd wel de babykleding al gewassen (ben toen ik zwanger was van onze dochter overgegaan met 36 weken). Je kunt het op zich dan ook in plastic verpakken of in curverboxen (heb ik destijds gedaan). Want wanneer je eenmaal verhuisd ben heb je toch nog zat dingen te doen, heb je dat alvast maar gedaan. Succes alvast!
ik zou denk ook even lekker bij iemand anders gaan zitten. Dan kun je van te voren nog wat dingetjes organiseren en de dag zelf hoef je je nergens druk om te maken. Anders loop je een hele dag te stressen en dat is natuurlijk ook niet goed. Veel plezier alvast.
Wij zijn gaan verbouwen toen ik zwanger was.. En ook zonder paniekstoornis werd ik knettergek (ow volgens mij helpt dit niet) Als je het nog aan tijd hebt zou ik in ieder geval de kleertjes vast wassen en goed verpakken.. Er is straks nog genoeg te doen.. En het is niet niks verhuizen en zwanger zijn... Mischien onderduiken op de overgaan dag
gisteren weer wat dingen gehaald bij de bouwmarkt. 2 uur weggereden en nog tijd tekort gehad afijn we hebben weer een wc pot, brillen, accesoires voor de badkamer etc. helaas aankomende zondag maar weer terug voor de rest van de kant en klare gordijnen vielen er erg tegen die ik had gezien op internet. ( sowieso een drama die raambekleding) dus van de week nog maar een keer op pad als manlief ook tijd heeft. verder heb ik vanmorgen ene afspraak gemaakt bij de psycholoog weer voor mn angsstoornis. kan as donderdag voor een intake. zie er als een berg tegenop maar ja... tis altijd wat dus dat kan er nu ook nog wel bij.
Heel herkenbaar! Wij zijn afgelopen mei verhuisd en ik heb ook een angst en paniekstoornis (agorafobie). Ik zag er ook als een berg tegen op! Ik ben op de dag van de verhuizing ook in het nieuwe huis gebleven, dat vond ik het prettigst. Alleen een vriendin was bij mij, de rest was in het oude huis om te helpen sjouwen, en 1 iemand reed telkens met mijn man mee om de dingen het nieuwe huis in te sjouwen. Veder vond ik het prettig als het hier wel druk was, om met een vriendin of m'n moeder naar bouwmarkten te gaan om spullen te kopen die nog nodig waren, en dan heeeel rustig aan te doen! Maar het is uiteindelijk helemaal goed gekomen! En ik vond het heerlijk toen ik 's avonds alleen met man rustig kon gaan beginnen met uitpakken. Succes, het komt allemaal goed!!
Ik kom je even een hele dikke knuffel geven, komt allemaal goed!! Misschien wel een idee om je moeder de babykleertjes te laten wassen, dat scheelt toch wel veel werk voor jou nu.
Blijf dan lekker een dagje bij je moeder, kom je 's avonds lekker in je nieuwe huis en heb je alle stress gemist..
haar dochter maar meis als je het echt niet ziet zitten dan ga gewoon een dagje met M. weg. en laat je man het doen. heb ik bij fynn toen ook gedaan ik kwam in de middag terug in het nieuwe huis en ik kon gelijk op de bank ploffen
sisa@ ja ik kijk deze week even af. mocht het dan nog uit gaan lopen laat ik idd mn ma maar de kleertjes wassen echt superleuk trouwens die rompers. heb ze al veilig opgeborgen...... heel lief van je meid. ben helemaal happy met zon oppepper hahaha. tulip@ ja dank je. ik hoop het want zo kon het ook niet langer. je komt er denk helaas zonder hulp niet vanaf! is ook niet de eerste keer. heb 5 jaar geleden ook al een angsstoornis gehad. vervelend hoor alle@ dank jullie voor alle steun
he, veel succes en sterkte met de verhuizing. een idee is om in alle ruimtes een blad met een nummer te plakken en alle dozen die in die ruimte horen hetzelfde nummer te geven. Op de verhuisdag zelf is het verstandiger dat je naar je moeder/vriendin gaat, gezien je harde buiken. O ja, lijstjes, lijstjes, lijstjes. daar ben ik zelf heel erg van.
Oh haha zo herkenbaar. Ik zat ook helemaal in de stress. Bang voor de zooi, bang dat er iets kapot ging, geen controle... Vreselijk. Ik ben in het nieuwe huis aan de slag gegaan. Op mijn gemak de keuken schoongemaakt en ingericht, dozen uit gaan pakken en de rest overgelaten aan anderen. En dit ging super goed. Dus komt best goed, voor je het weet ben je over. Wij hadden trouwens al en paar kasten voor de verhuizing over gebracht, dit scheelde een hoop tijd en rommel. Die kan je dan op de verhuis dag vast inrichten.
Ik heb op 27 januari woningruil gedaan en zitten nog steeds midden in het klussen. Van een appartement naar een ruime eengezinswoning van 3 verdiepingen. Alles schilderen, alle kozijnen en deuren in het wit lakken. Wij doen alles wit, dat scheelt... Maar pfffff soms zit ik er ook doorheen, het lijkt gewoon niet op te schieten ofzo! Vooral het verven van die kozijnen joh..... Grrrr, maar ja, wil alles toch echt strak wit hebben! Moet ook nog echt helemaal beginnen aan de kinder en babykamer, maar gelukkig heb ik nog wel even.